Weekend-ul recent încheiat a consemnat desfășurarea etapelor a treia și a patra din Campionatul Național de Viteză pe Circuit pentru Automobile Istorice.

După un prim sezon pilot, entuziasmul participanților dă speranțe mari organizatorilor și pentru anii următori.

În 2018, la inițiativa unor pasionați de automobile istorice, Federația Română de Automobilism Sportiv (FRAS) a dat girul înființării unui nou campionat național dedicat vehiculelor atestate documentar. 

Acestea urmau să se întreacă pe un circuit auto, în două categorii distincte – Viteză și Regularitate. Peste 50 de automobile au participat la această primă ediție. 

Campionatul a fost compus din patru etape distincte, grupate câte două (sâmbătă  și duminică) în două weekend-uri. Deși aflată la început de drum, competiția a atras foarte repede atenția și a stârnit interesul pasionaților de automobile retro. 

Chiar dacă au fost cereri de înscriere și a unor participanți care nu corespundeau din punct de vedere al documentației, organizatorii au decis să păstreze o direcție clară și au permis doar participarea vehiculelor atestate de către Retromobil Club România (cu sau fără certificare internațională FIVA). 

Acest aspect a permis prezența la start a unor  modele care respectă cu strictețe caracteristicile constructive ale anilor în care au fost produse.

Competiția în sine a fost una în care s-a încercat crearea unei atmosfere cât mai degajate pentru participanți, dar și un prim contact cu ieșirea pe un circuit auto veritabil, pentru marea majoritate a posesorilor de automobile istorice. 

Toate etapele s-au desfășurat pe circuitul MotorPark România, aflat în vecinătatea comunei Adâncata, județul Ilfov. 

Categoria „Regularitate” a presupus ca fiecare echipaj (pilot, care a avut posibilitatea cooptării unui copilot) să efectueze un prim tur complet de circuit (cu lungimea de 4.129 metri) care să fie cronometrat într-un timp care a devenit etalon) ca mai apoi să încerce să se apropie cât mai mult de timpul acela, câștigător urmând a fi declarat echipajul care a stabilit un ecart cât mai mic între timpul etalon și cel mai apropiat timp din oricare dintre celălalte tururi efectuate. Ca idee, în ciuda unei distanțe destul de mari, cel mai apropiat ecart cronometrat de-a lungul celor patru etape a fost de doar 6 miimi de secundă.

Categoria „Viteză” a permis înscrierea la start doar a automobilelor care au respectat toate   normele   de   securitate   obligatorii   în   cazul   competițiilor de sprint pe circuit (automobile conforme din punct de vedere tehnic, cu protecție de tip roll-cage, sistem de stingere a incendiilor, centuri de siguranță în cinci puncte), în timp ce piloții au fost obligați să  utilizeze echipament complet de  protecție. 

Sistemul de desfășurare al întrecerilor de la această categorie a fost unul obișnuit pentru competițiile de sprint pe circuit, cu antrenamente libere, antrenamente cronometrate (calificări) și o cursă finală cu start de pe grilă, în care competitorii s-au duelat pe parcursul a câte 5 tururi de circuit.

„Am pornit de la un gând frumos  și cred că am și reușit să îl punem asa cum trebuie în aplicare. Pentru unii dintre participanți, a fost o primă ocazie să-și conducă și să-și etaleze bijuteriile pe un circuit auto veritabil, iar reacțiile lor au fost extraordinare. Totul s-a desfășurat în conditii de siguranță totală, nu am întâmpinat nicio problemă, iar cu excepția a doar câtorva defecțiuni minore, de neglijat, toate mașinile au ajuns cu bine acasă. Prima ediție a fost una pilot, din care vom avea de învățat cu toții. Am cules informa lții și reacții de  la  participanți și vrem să  punem deja  pe  foaie ideile constructive pentru 2019. Echipa de organizare ar dori să gândească un calendar de cel puțin patru etape, care să se desfăsoare, poate, în week-end-uri diferite, iar dacă se va clarifica situația circuitului de la Târgu Mureș, poate că vom face o ieșire și acolo”, a declarat la încheierea celei de-a patra etape, inițiatorul acestui proiect, pilotul Cătălin Cedric Ghigea.

Clasamentul   general   al   Campionatului   Național   de   Viteză   pe   Circuit   pentru Automobile Istorice 2018:

Clasa Regularitate pe Circuit Sedan:
I. Gheorghe Necula – BMW 1602, 63 puncte;
II. Cristian Luca – Dacia 1100, 55 puncte;
III. Mihai Popescu – Dacia 1100, 50 puncte.

Clasa Regularitate pe Circuit Coupe:
I. Bădăuță Cătălin – Porsche 944S, 67 puncte; ț
II. Teodor Gabriel Hnatec – Chevrolet Corvette C3, 43 puncte;
III. Georgescu Adrian Florin – Toyota Celica, 37 puncte.

Clasa Regularitate pe Circuit Cabrio:

I. Radu Gurămultă – Porsche 911 Targa, 75 puncte;

II. Bogdan Rădulescu – Mercedes W113 (Pagoda), 61 puncte;

III. Ovidiu Ionescu – Morgan +4, 55 puncte.

Clasamentul OPEN al categoriei Regularitate pe Circuit:

I. Radu Gurămultă – Porsche 911 Targa, 43 puncte;

II. Georgescu Adrian Florin – Toyota Celica, 33 puncte; 

III. Mihai Popescu – Dacia 1100, 30 puncte.

Clasamentul categoriei Viteză pe Circuit:

I. Cătălin-Cedric Ghigea – Alfa Romeo Alfetta GTV, 100 puncte;

II. Costin Gănescu – Fiat X 1/9, 63 puncte;

III. Șerban Enache – Alfa Romeo Giulia Sprint GT, 35 puncte.

Campionatul Național de Viteză pe Circuit pentru Automobile Istorice s-a desfășurat sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, cu sprijinul Ministerului Tineretului și Sportului, iar organizator a fost clubul sportiv Auto Blic. Partenerii competiției au fost Foerch, Yacco Romania, Alfa Romeo (prin importatorul Autoitalia) și Oldtimer Studio.