COMUNICAT DE PRESA – BAJA 500


Weekendul 22-23 aprilie 2016 a gazduit competia de rally-raid Baja 500 – o premiera pentru motorsportul tot-teren din Romania prin complexitatea sa si proba speciala de tip “Maraton” pe care a propus-o. Competitia a fost organizata deAsociatia Sportiva CAP 180, in colaborare cu cluburile So Moto Racing Team Bistrita si Transcarpatic Club Brasov.

BAJA 500 Bucuresti a punctat ca etapa in Campionatul Est European BAJA Championship pentru echipajele auto si Balkan Rally Raid BAJA Championship pentru cei care au concurat pe motociclete. Totodata, punctele adunate aici vor conta in Campionatul National de Rally Raid FRAS si cel de Raliuri Tot-Teren FRM.

In cifre, BAJA 500 Bucuresti a insemnat nu mai putin de 52 de concurenti inscrisi, din care au luat startul 44 echipaje, din care 19 de echipaje auto inscrise la clasa profi, 4 echipaje la clasa UTV (side by side), 2 echipaje la clasa Buggy. Clasa promo a adus 10 echipaje auto de entuziasmati ai rally-raidului, doar 8 dintre ei fiind prezenti apoi pe grila de start. Totodata, au fost prezente doua quad-uri si 7 motociclisti inscrisi la seria de Avansati si 2 la clasa Hobby. Concursul s-a remarcat prin caracterul lui international, la start fiind prezenti 25 de concurenti din Romania, un echipaj din Rusia, 7 din Bulgaria, 10 din Italia si un echipaj purtand steagul Israelului.
Pentru a desfasirarea in deplina siguranta a competitiei, fiecare echipaj a avut montate balize GPS furnizate de firmaEvo Traking Ploiesti, si urmarite in timp real pe toata perioada desfasurarii concursului. Pe traseu s-au aflat 2 ambulante de tip B asigurate de ASISTENTA PARAMED Brasov, in timp ce traseul a fost survolat de 2 elicoptere particulare si unul al Ministerului Afacerilor Interne.

Siguranta la sol a fost completata de 8 masini de teren asigurate de clubul de off-road Corb44 si inca 6 din partea organizatorilor (So Moto si AS Cap 180). Totodata, acestea au fost insotite de arbitri si sportivi de off-road si rally-raid care au monitorizat toate intersectiile traseului de concurs cu drumuri deschise circulatiei publice.

Mai mult, punctele de Control de Trecere si Control Orar, Start, Sosire au fost asistate si supravegheate de echipaje ale Jandarmeriei si ale Inspectoratelor Judetene de Politie.

Prin urmare nu au fost inregistrate accidente, ci doar un singur incident pe raza comunei Drajna – un cetatean a blocat drumul de acces – insa situatia a fost rapid dezamorsata de echipajul de jandarmi care asista postul de arbitri si echipajul de politie sosit la fata locului.

Traseul a constat in doua etape de legatura insumand aprox.74 km, si o proba speciala de 502 km.

Mai mult, planul orar s-a dovedit a fi bine intocmit – primul concurent a ajuns la finish la o diferenta de 5 minute fata de ora estimata, acasta diferenta fiind nesemnificativa daca luam in calcul lungimea si complexitatea traseului.

Dupa prima etapa a Campionatului , in clasamentele nationale conduc:

La clasa Auto:
BERGER DAN / ZAHARIA COSTIN, T 3.2 – JEEP CHEROKEE
MIHAI BAN / ILEA RADU, T 3.1 – KIA SPORTAGE
ROBERTO CAMPORESE / A. TERRANOVA, T 1.2 – ISUZU D-MAX

La clasa Moto:
FLOREA IONUT, KTM
CATALIN BADOI, KTM
MITACHESCU STEFAN, KTM

La clasa auto Promo, unde concurentii parcurg o portiune din traseu, cu aceeasi dificultate tehnica si de navigatie, dar cu viteza medie si maxima impusa, in clasament conduc:
SUCIU MARIUS / MICLEA MIRCEA, PROMO – DACIA DUSTER
ROBERT OTOMAN / C-TIN BRASOVEANU, PROMO – DACIA DUSTER
ZOLD ZSOMBOR / ZOLD ZITA, PROMO – DACIA DUSTER

Tot acestia si-au adjudecat si premiile la Trofeul Duster.

Urmatoarele etape in Campionatul national de Rally Raid vor fi la : Bistrita (27-29 mai) , Transcarpatic Rally Raid (31 iulie-6 august), si inca doua etape spre sfarsitul sezonului (Timisoara si o etapa maraton de aprox.2000 km organizata deasemenea de A.S. CAP 180).