Duminică, 2 august, Circuitul MotorPark Romania a găzduit a patra etapă a Campionatului National de Circuit Viteză, un campionat tânăr aflat în primul an de desfășurare, care atrage din ce în ce mai mulți sportivi experimentați la start, dar și spectatori pasionați de motorsport.

Atmosfera a fost încinsă, nu doar datorită temperaturii de afară, ci și datorită luptei pentru podium care devine din ce în ce mai intensă la cele doua clase mono-marcă: VW Lupo și Logan.

Pe lângă lupta pentru podium, la clasa VW Lupo s-a mai dat o luptă, între cei doi piloți de raliu invitați special pentru a experimenta și această disciplină a automobilismului sportiv: Raul Badiu și Vali Porcișteanu.

11822513_1482911205339388_8611980089278056701_n

11828780_1482912942005881_3757607112838288901_n 11811351_1482911508672691_3533378272736850933_n

Manșa 1 la Lupo s-a încheiat cu actualii lideri ai clasamentului pe locul 1 si 2 (Eduard Anton și Bianca Anton), urmați de Raul Badiu pe locul 3, Ștefan Unchiașu pe 4 și Vali Porcișteanu pe 5. În manșa a doua spiritele s-au încins și nu au lipsit nici micile acroșaje, astfel Bianca Anton a terminat pe locul 1, Edi Anton a reușit să ocupe locul 2, deși a fost scos din ritm de un acroșaj cu Raul Badiu, iar pe locurile 3 și 4 s-au clasat Stefan Unchiașu, urmat de Vali Porcișteanu.

Raul a declarat că această disciplină a automobilismului sportiv l-a cucerit: „Este diferit de raliu, dar mi-a plăcut. Am început ezitant antrenamentele de dimineață, însă deja la al treilea antrenament am scos cel mai bun timp și la manșa de calificări am plecat din pole position. După primele viraje am trecut pe locul 4, m-am bătut și am ajuns pe 3, însă era o diferență mare față de primii doi. În manșa a doua s-a plecat în ordine inversă și după primul viraj eram primul, apoi am tot schimbat locurile cu campionii momentului, Eduard și Bianca, a fost chiar distractiv. Accidentul s-a întâmplat într-un viraj în care nu mă așteptam ca Edi să frâneze așa repede, iar eu eram cu ochii la apex, la circuit și în oglinzi, pentru că Bianca era foarte aproape în spatele meu.”

Vali a fost foarte încântat să participe pentru prima dată la o competiție pe Motor Park Romania, având ocazia să se reacomodeze cu ritmul de cursă contra cronometru, înainte să revină în CNR pe 20-23 august la Sibiu Rally Challenge. Cât despre lupta pe circuit dintre el și Raul Badiu, a declarat faptul că ”nu a fost chiar o lupta directă. Putem să zicem că s-a terminat la egalitate. Raul a mers foarte hotărât, cu rezultat bun în prima manșă, dar în doua a avut un mic acroșaj și a fost nevoit să abandoneze. Scopul prezenței noastre acolo a fost să promovăm Campionatul Național de Circuit Viteză.”

„A fost o etapă strânsă din punct de vedere al competiției deoarece piloții nou-veniți au concurat la un nivel foarte înalt, dovedindu-se foarte rapizi. Circuitul a fost în condiții perfecte pentru competiție. Cât despre mașini, VW Lupo sunt mici și ușor de manevrat, au mai multă putere decât pare și sunt eficiente din punct de vedere al costurilor. Având în vedere că este primul an în care s-a desfășurat acest campionat și că nu a existat etapă fără incident la una dintre clase, VW Lupo sunt ideale pentru această competiție.” a declarat Eduard Anton, ocupantul primei poziții în clasamentul general.