Sorin Ghișoi a fost forlighter la etapa de viteză în coastă cu un VW Golf Electric.

Prima ediție a unui campionat dedicat exclusiv autovehiculelor electrice se va desfășura în acest an și va avea un total de 3 etape. Totodată, va fi organizată și o competiție de regularitate, dar vor fi înființate clase dedicate și în alte campionate.

După ce anul trecut, un Volkswagen Golf GTI electric al echipei Kaufland e-Rally Team, pilotat de Sorin Ghișoi, a fost forlighter la etapele de viteză în coastă, de anul acesta, mașinile care funcționează exclusiv electric vor avea propriul campionat.

Comisia de Vehicule Electrice și Energii Alternative din cadrul FRAS, condusă de Atila Ferencz, va organiza Campionatul Național Electric GP Racing 2019, care va avea trei etape și se va desfășura exclusiv pe circuit.

Astfel, prima etapă va avea loc pe 20-21 aprilie pe circuitul Prejmer din Brașov. Ulterior, pe 6-7 iulie, sezonul va continua pe Transilvania Motor Ring din Târgu Mureș cu etapa a doua, iar pe 31 august-1 septembrie se va încheia pe circuitul din Municipiul Bacău.

Totodată, va fi organizată și o competiție de regularitate pentru promovarea mașinilor electrice. Fiecare eveniment se va desfășura simultan cu cele din campionat.

„Este o competiție cu un traseu lung, dedicat tuturor deținătorilor de autovehicule electrice. Va fi un traseu bine definit, în care concurenții vor identifica puncte de alimentare, vor încerca să ajungă cât mai departe cu o singură încărcare de baterie și multe alte obiective. Regulamentul va fi disponibil în perioada imediat următoare”, a declarat Atila Ferencz.

Astfel, evenimentele vor avea ca puncte de plecare și sosire următoarele orașe: Brașov (19-21 aprilie), Cluj Napoca (5-7 iulie) și Iași (31 august – 1 septembrie).

Pe lângă campionatul dedicat, mașinile electrice vor avea o clasă dedicată și în cadrul Campionatului Național de Viteză în Coastă Dunlop. De asemenea, sunt discuții avansate pentru un astfel de proiect și în cadrul campionatelor de autoslalom, time attack și drag racing.