Întrunit în şedinţă în data de 12 martie, Biroul Executiv FRAS a decis următoarele, având în vedere măsurile dispuse de Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă:

– amânarea tuturor competițiilor automobilistice de pe teritoriul României până la 31 martie, deşi există etape care, la acest moment, au toate avizele necesare desfăşurării, aşa cum este cazul Promo Rally, a primei etape din CNVC2, a primei etape drag racing, a primelor două etape din CN de Time Attack şi a două evenimente restricţionate de off-road. Un calendar cu noile date de desfăşurare va fi prezentat în urma consultării cu organizatorii.

În aceste condiţii, având în vedere situaţia actuală din România, BEX a mai decis:

– prima etapă din CNVC, de la Râşnov, programată pentru 28-29 martie, se amână cu o săptămână, pentru 4-5 aprilie.
– etapa de Super Rally de la Galați, programată pe 3-4 aprilie, se amână pentru o dată care va fi anunțată ulterior.  
– se amână, pentru o dată care va fi anunţată ulterior, şi prima etapă din cadrul CN de Drift, programată iniţial pe 25-26 aprilie, pe Aeroportul Băneasa.
– etapa joker din CNR, Raliul Bucovinei, programată pe 24-25 aprilie, va fi reprogramată în perioada 5-6 iunie, sub rezerva reanalizării situaţiei la finalul lunii aprilie.

Federaţia stabileşte următoarele măsuri obligatorii, care se adaugă la cerinţele Caietului de sarcini pentru organizatorii de competiţii din 2020:

– să stabilească legături directe cu autorităţile de sănătate publică locale şi naţionale, precum şi cu furnizorul local de servicii de sănătate pentru eveniment.
– evitarea aglomerării de persoane şi respectarea numărului maxim permis la eveniment (eşalonarea sosirilor, devierea plecărilor, minimizarea adunării la instalaţiile sanitare, ariile de distribuţie de alimente şi apă, păstrarea de locuri libere între participanţi/spectatori).
– în locaţia evenimentului, trebuie să existe suficiente provizii pentru personalul şi participanţii la eveniment, cum ar fi produse de dezinfectare a mâinilor, care conţin cel puţin 60% alcool, prosoape şi şerveţele de hârtie, coşuri de gunoi.
– stabilirea unor zone de izolare la faţa locului pentru a proteja ceilalţi participanţi în cazul persoanelor care prezintă febră şi alte simptome tipice ale infecţiei cu COVID-19 în timpul evenimentului.
– să cunoască unitatea medicală unde poate fi tratat orice participant al evenimentului care manifestă simptome asemănătoare COVID-19 şi cum va fi transportat.
– să solicite participanţilor înscrişi la eveniment să nu participe dacă au simptome tipice ale infecţiei cu COVID-19.
– să fie în legătură cu direcţiile de sănătate publică şi să faciliteze schimbul de informaţii despre toţi participanţii simptomati.

De asemenea, Regulamentul Campionatului Naţional de Viteză în Coastă 2020 va fi completat cu amendamentele stabilite în cadrul întâlnirii cu reprezentanţii sportivilor şi organizatorilor din cadrul CNVC, care a avut loc la sediul FRAS. S-au punctat, printre altele, următoarele:

-La PF, la capitolul Turație, se va stabili un minim acceptat care va fi cel din fișa de omologare sau din varianta de producție din care provine mașina
-Toleranţa la capitolul aero va fi de 20%
-Cântărirea mașinii se va face cu pilot și echipament în interior
-Tot la PF, motorul va fi considerat „custom”, dacă nu a fost montat pe modelul respectiv în varianta de serie
-Este obligatorie depunere fișelor PF până la data de 20 martie pe adresa tehnic@fras.ro
-Fișele PF vor fi publice, Federația le va arhiva, verifica și publica, prin intermediul Comisiei Tehnice
-Subansamblele care sunt greu verificabile pot fi sigilate
-Rollbar minim type 2 în regulament
-În 2020, echipele se pot licenția și pot puncta și fără a avea un debutant
-În 2020, în baza propunerii primite la Secretariatul federaţiei, se va constitui o cupă a maşinilor GT, Cupa Sparco Shop, susţinută şi sponsorizată de către compania Bucur Tuning, importator oficial Sparco.

În atenţia cluburilor afiliate: Procesul de licenţiere pentru acest sezon, precum şi celelalte activităţi din cadrul Comisiilor sportive îşi continuă cursul normal.

BEX a hotărât instituirea unui grup de lucru însărcinat ca în cel mai scurt timp să implementeze şi să demareze Campionatul Naţional de Digital Motorsport, dedicat în primul rând, sportivilor înscrişi şi licenţiaţi în campionatele FRAS.