Multiplul campion național la Grupa A din Campionatul Național de Raliuri, Adrian Răspopa, a fost condus astăzi, pe ultimul său drum lumesc, acasă, la Onești, la 3 zile după tragedia de la Iași.

Sute de persoane au purtat tricouri cu chipul său la înmormântare în semn de apreciere pentru activitatea sportivă a celui care a fost Adrian Răspopa, decedat într-un tragic accident la Raliul Iașului. Cu aproape 100 de starturi la activ în campionatul național, Adi era unul dintre cei mai rapizi piloți din țară.

În acest sezon, la 18-lea din carieră, Adrian Răspopa a concurat cu numărul 8, avându-l copilot pe Cosmin Diacu, același care i-a fost alături aproape de fiecare dată în ultimii 13 ani. În luna iulie, la raliul său de casă, Adi obținea primul său succes la general, câștigând detașat Raliul Moldovei. Atunci s-a impus în 10 din cele 12 probe speciale desfășurate.

Pentru Adi, pasiunea pentru motorsport a început încă din copilărie, atunci când bunicul său l-a dus la primele evenimente automobilistice. Cu o Dacia Sport, primită de la părinții săi, și-a făcut debutul, la sfârșitul anilor ’90, la Cupa Promo Rally Castrol. În 1999, a debutat în raliuri, dar din postura de copilot. În ultimul deceniu a devenit un factotum. El a redat strălucirea motorsportului în județul Bacău. Datorită lui, Raliul Moldovei a căpătat viață în 2011, competiție care a bifat 11 ediții. De anul trecut se implicase și la viteză în coastă, organizând în două rânduri Trofeul Valea Uzului.

Primele rezultate importante au venit în 2005, atunci când Adi, avându-l pe Sorin Colceriu copilot, a câștigat Grupa A la bordul unui Renault Clio RS, performanță pe care a repetat-o și în sezonul următor. În ciuda unui accident grav la Raliul Hunedoarei din 2007, Adi, pe care fanii l-au poreclit Colin McRae de România, a revenit spectaculos și în 2008 s-a mai impus o dată la Grupa A, de această dată cu un Suzuki Ignis.

Tot atunci l-a descoperit pe Cosmin Diacu, omul care i-a rămas fidel până în ultima clipă. Între timp un alt bun prieten, Cătălin Grigoriu, i-a fost alături în echipaj, cei doi câștigând în 2015 titlul la Două Roți Motrice.

Adrian Răspopa și Cosmin Diacu, un echipaj care a dăinuit până în ultima clipă.

Din 2018, Adi pilotează un model R5, fiind în mai multe rânduri pe punctul de a obține victoria la general. A reușit chiar anul acesta, acasă, la Bacău. La Iași, după prima probă, echipajul Răspopa/Diacu era pe locul 2 la general după PS1. Din păcate, visul lui Adi s-a oprit pe Hadâmbu. Eforturile medicilor au fost în zadar. Adi nu mai este printre noi, dar energia și visul său vor rămâne în motorsportul românesc pentru totdeauna. Pentru el, cursa continuă acolo Sus!