Campionatul Național de Viteză în Coastă Total 2020 rămâne unul de referință pentru automobilismul sportiv românesc. Unul în care s-au bătut toate recordurile istoriei moderne de la viteză în coastă, performanță care nu a mai fost reușită de la Lucien Hora cu monopostul Lola în urmă cu un deceniu.

După ce în 2019 s-a bătut până aproape de final cu Hora pentru titlul Categoriei II, Nestor a schimbat strategia pentru acest sezon. Cu un motor nou pe prototipul Norma M20FC, o revizie completă, completate de experiența pe acest tip de prototip.

„Mașina de concurs s-a întors la limită din Italia, de la revizie, chiar înainte de Cheile Grădiștei. La acea cursă am pilotat-o în noua configurație”, a povestit noul campion.

Nestor se va despărți de prototipul Norma M20FC în acest an.

Ce a urmat este istorie. Pe rând, au căzut recordurile de la Cheile Grădiștei, Reșița, Râșnov, Baia Mare, Transalpina și Poiana Brașov. „Ultimul record îmi este cel mai drag pentru că Poiana Brașov este o cursă de tradiție, iar recordul anterior chiar era o provocare mare pentru mine. Sunt fericit că mi-am îndeplinit obiectivul stabilit în 2016, atunci când m-am apucat de curse”, adaugă Emil Nestor.

Astfel, din acest an, noile recorduri de pe cele 6 trasee de viteză în coastă care îi aparțin lui Emil Nestor sunt următoarele:

Cheile Grădiștei (3,3 km) – 1:43,928
Record anterior: Emil Nestor (2019) – 1:46,514

Reșița (5,2 km) – 2:01,850
Record anterior: Silviu Dumitrescu (2019) – 2:04,784

Râșnov (3,3 km) – 1:47,777
Record anterior: Simone Tempestini (2018) – 1:47,921

Baia Mare (5,2 km) – 2:52,223
Record anterior: traseu mărit față de ultima ediție, organizată în 2011

Transalpina (5,02 km) – 2:29,070
Record anterior: Lucien Hora (2019) – 2:31,565

Poiana Brașov (5 km) – 2:11,939
Record anterior: Michele Esposito (2017) – 02:13.027

Nestor a contribuit decisiv și pentru ca RWD RACING TEAM să câștige titlul la echipe în CNVC Total.

„După acea cursă de la Cheile Grădiștei, am simțit că pot deveni campion în acest an. Recordurile au venit și pe fondul unei încrederi în puterile mele și în ceea ce știu să fac, iar faptul că mașina a mers foarte bine, iar echipa tehnică s-a descurcat excelent, a contat enorm”, completează Emil.

Cu obiectivul îndeplinit, acesta își dorește să scrie o pagină și în campionatele de anduranță și rally raid, organizate sub egida FRAS. „Evident că voi mai veni la coastă, dar nu neapărat să alerg după titluri și recorduri, ci pentru această comunitate frumoasă. Vreau să îmi îndeplinesc obiectivele și la anduranță și rally raid, așa cum am reușit aici”, a conchis campionul.