Victoria de la București i-a adus titlul de campion național la Clasa Semi Pro în driftul românesc. Sursă foto: Livia Motoi

Visul său a început într-o zi de vară, în Piața Constituției, atunci când RoDrift a readus motorsportul în centrul Capitalei. Se întâmpla în 2016. Apoi viața sa s-a contopit cu motorsportul. Anul acesta, Claudiu Adam a devenit cel mai tânăr campion din istoria driftului românesc, iar pe 30 noiembrie, la Venue, în Timișoara, va fi premiat în cadrul Galei Campionilor FRAS.

De la 10 ani îl urmărea zilnic, pe YouTube, pe Ken Block, pilotul american devenit faimos după demonstrațiile cunoscute ca gymkhana. În iunie 2016, când nici nu împlinise 13 ani, a aflat că Bucureștiul va găzdui o etapă internațională de drift și, împreună cu câțiva prieteni, a urmărit competiție cu sufletul la gură, de dimineața până seara, în ciuda vremii caniculare.

Din acel moment a știut că vrea să devină pilot. Vreme de câteva luni i-a trimis constant mesaje campionului național Sorin Ene, unul dintre instructorii de drift acreditați. „Tot ce îmi doream era să fac școala de drift, să devin pilot cât mai repede”, povestește Claudiu Adam, acum în vârstă de 16 ani.

La primele cursuri, pe când abia împlinise 13 ani.

A urmat cursurile școlii de drift, reușind să impresioneze încă de la inițiere. A trebuit să aștepte până la 14 ani pentru a obține și o licență, însă până atunci, îl însoțea pe Sorin Ene la diverse demo-uri pentru practică.

Primul pas al visului său s-a împlinit în vara anului trecut, atunci când a devenit pilot licențiat în cadrul clasei Semi Pro din Campionatul Național de Drift. Se întâmpla la Prejmer. Atunci și-a făcut și debutul, când a ajuns până în Top 8. A ratat la limită podiumul de la Semi Pro, pierzând locul 3 chiar în ultima etapă.

Claudiu Adam în acțiune la un eveniment demonstrativ RoDrift Games. Sursă foto: Exelixis Motorsport

Anul acesta nu a mai fost cazul. Și-a achiziționat un BMW E30 de 650 de cai putere și s-a aflat în permanență în vârful clasamentului. Victoria de la București, organizată de RoDrift la Național Arena în fața a aproape 10.000 de spectatori, i-a adus titlul mult visat, performanță care l-a transformat în cel mai tânăr campion din istoria Campionatului Național de Drift.

Clasamentele provizorii din campionatele naționale organizate sub egida FRAS și detaliile despre Gala Campionilor FRAS 2019 sunt disponibile aici.

Din 2020, Claudiu Adam va trece la Pro, acolo unde se va duela, printre alții, chiar cu mentorul său, Sorin Ene, vicecampion național în actuala ediție de campionat. Cei doi vor fi împreună pe podiumurile de la Gala Campionilor de pe 30 noiembrie, la Timișoara.

Claudiu pilotează un BMW de 550 de cai putere.

Claudiu nu vrea însă să se oprească aici. „Îmi doresc să iau titlul la Pro cât mai repede. Iubesc driftul, visez zilnic cum să am cele mai bune derapaje pe circuit”, povestește tânărul campion, care în timpul liber se antrenează pe un simulator acasă.

„Este apropiat de realitate, undeva la 70-80%. Am volan la 360 de grade, accelerație, frână. Cam tot ce are și o mașină de competiție. În plus, am reușit să creez trasele pe care le am și în etape, iar mașina are particularitățile similare cu cea pe care o pilotez în campionat”, povestește puștiul minune.

Într-un battle în etapa de pe Transalpina, organizată în cel mai înalt punct rutier al României.

Anul acesta, Claudiu și-a făcut și debutul internațional. A concurat în campionatul Bulgariei, acolo unde a reușit un incredibil Top 4, iar în toamnă a fost prezent și la etapa europeană din Grecia. I-a impresionat pe organizatorii de la Drift Kings, reușind să încheie pe locul 2 în calificări și să ajungă până în Top 8.

Visul său continuă. În 2020, pe lângă duelurile cu preferații săi din România, Claudiu visează la o participare internațională completă în Campionatul European.