Tempestini a urcat pe locul 3 în topul all time al deținătorilor de titluri absolute.

Tess Rally Brașov a tras cortina peste un sezon ce ar putea fi rezumat printr-un galop de sănătate al lui Simone Tempestini. Pilotul echipei Napoca Rally Academy s-a impus și în ultima etapă, cel de-al cincilea succes consecutiv obținut la poalele Tâmpei asigurându-i și cucerirea unui nou titlu de campion național absolut.

Singurul moment în care dominarea i-a fost pusă la îndoială a venit în startul raliului, atunci când Sebastian Barbu și-a permis luxul de a-și adjudeca primul scratch la finalul celor 23,6 km ai specialei de la Săcele, cu un avans de 11 secunde față de Simone Tempestini.

Rezumatul complet al etapei poate fi descărcat de aici.

Sebastian Barbu a avut un sezon 2019 excelent, în care a bifat și prima victorie la general din carieră.

Sibianul a pierdut șefia cursei în speciala următoare când rivalul său, eliberat de presiunea duelului cu Valentin Porcișteanu, și-a început seria de șapte scratchuri consecutive care a dus în final la un total de 50 de probe speciale câștigate în 2019. Lăsând la o parte avantajul unui material care îl evidențiază în fața adversarilor, Simone a făcut o cursă inteligentă și a demonstrat că și-a învățat pe deplin lecția de la Sibiu. Iar când la 25 de ani ajungi să semnezi cel de-al cincilea succes consecutiv la Brașov și să-ți adjudeci cel de-al patru titlu de campion național al României, cuvintele sunt de prisos.

Venit la Brașov în postura de lider al campionatului, Valentin Porcișteanu știa că avantajul de două puncte nu-i oferă nicio garanție în bătălia pentru titlu. Chiar și în cazul unei victorii, pilotul echipei DTO avea nevoie de o clasare a rivalului său în afara podiumului. Sau – într-o variantă care împingea speculațiile la maxim – abandonul lui Simone Tempestini ar fi schimbat deznodământul dar și în acest caz calculele puteau să fie date peste cap de punctele bonus.

Porcișteanu a încheiat pentru al doilea an consecutiv pe locul 2 în clasamentul general.

Soarta a făcut ca pasionații să fie scutiți de corvoada calculelor atunci când, încă de pe prima probă specială, Valentin Porcișteanu a făcut două pene de cauciuc. Având o singură roată de rezervă, cele șase minute pierdute l-au scos din bătălia pentru primele locuri. Asta după ce problemele sale începuseră încă din shakedown, când lovirea unui prag din beton a pus la grea încercare echipa de mecanici care s-a angrenat într-o veritabilă cursă contracronometru.

Una peste alta, soarta titlului s-a decis la finalul primei zile, astfel încât cele cinci speciale programate pentru sâmbătă iau dat aripi lui Simone Tempestini și lui Sergiu Itu, Hyundai-ul i20 R5 având o eficiență de 100% la capitolul performanței. Clasat pe locul secund, Sebastian Barbu termină sezonul pe val, cele două podiumuri de la Cluj și Brașov fiind o dovadă concludentă că victoria de la Sibiu n-a fost întâmplătoare.

Dan Gîrtofan a fost un abonat al podiumurilor în 2019.

Poziția a treia i-a revenit lui Dan Gârtofan, brașoveanul reușind pentru șaptea oară în acest sezon să-și privească rivalii de la înălțimea podiumului. Dar bucuria cea mai mare n-a avut în vedere suita podiumurilor ci rezultatul obținut de Andrei Gîrtofan, mezinul reușind să termine pe locul al patrulea, cu o poziție mai sus față de etapa precedentă.

Pe locurile cinci și șase au terminat cele două modele Peugeot 208 R2 conduse de Mihnea Mureșan și Cristian Dolofan, care și-au adjudecat și primele două locuri în clasamentul rezervat modelelor cu tracțiune. Top Tenul clasamentului general a fost completat de Adrian Teslovan, Mihai Manole, Alexandru Gheorghe și Bogdan Vrabie.