Cortina s-a tras și peste sezonul 2021 din cadrul Campionatului Național de Regularitate și Viteză pe Circuit pentru Vehicule Istorice, organizată de ACS Romanian Retro Racing, sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, care s-a desfășurat pe Transilvania Motor Ring, unde 53 de entuziaști, pasionați ai vehiculelor istorice și-au dat întâlnire și au pus în scenă un adevarat spectacol și o reprezentație de voie bună, emoție și pasiune.

26 de autovehicule istorice s-au aliniat pentru ultima cursă de regularitate a sezonului. Etapa a fost organizată în memoria bunului nostru coleg , Adrian Borțică, care ne-a părăsit luna trecută. Ca și omagiu pentru pasiunea acestuia, trei autovehicule din colectia sa personala au fost pilotate de către membrii familiei și apropiați.

Familia Bădăuță – Eduard și Alexandra (Porsche 924 Targa) – au ieșit câștigătorii absoluți ai acestei etape, atât la clasa Coupe și Women în Motorsport, cât și la Echipe, ocupând, de asemenea, cea mai înaltă treaptă a podiumului în clasamentul Open. La general, aceștia au fost urmați de familia Georgescu – Adrian și Andrei (Renault 5 Alpine Turbo) – urmați la o diferență infimă de Bogdan și Andrei Coconoiu (Lancia Fulvia). La clasa coupe, cele trei echipaje au repetat podiumul de la general, dovedind astfel cât de strânsă a fost cursa, dar și cât de mult au progresat în acest an competițional.

La Clasa Sedan, echipajul format din Cristina Strecopitov și Roxana Rusu (Dacia 1100) și-au adjudecat victoria. Un alt daciot, Ciprian Zaharie (Dacia 1300), a reușit prima clasare pe podium, ocupând poziția secundă, iar pe ultima treaptă a podiumului s-a urcat familia Ghiță – Iulian și Ștefania (Mercedes Benz), un echipaj care nu a ratat nicio etapă de circuit.

La Clasa Cabriolet ne-a bucurat revenirea lui Pavel Daniel Cosmin (Mercedes SL280), alături de Pavel Victor, un echipaj experimentat al curselor de regularitate, care a urcat la finalul zilei pe locul 3, lăsând echipajele combatante la titlu să își adjudece primele două poziții. Astfel echipajul format din Crăița Țarălungă și Alina Petcu (Alfa Romeo Duetto) a trebuit să se mulțumească cu locul secund, după Ciprian Strugaru și Roxana Gavrilă (Triumph Spitfire).

La Dacia Revival, fetele au fost din nou la înălțime, astfel Cristina și Roxana (Dacia 1100) au triumfat în fața lui Ciprian Zaharie (Dacia 1300), iar mereu jovialul Mihai Popescu, cu a lui Dacie 1100 botezată „Sabena”, a urcat pe ultima treaptă a podiumului.

În cadrul clasei Women în Motorsport, Alexandra, copiloata lui Edward (Porsche 924 Targa), a urcat pe cea mai înaltă treaptă a podiumului fiind urmată de Roxana Rusu (Dacia 1100) și Roxana Gavrilă (Triumph Spitfire).

A fost o etapă cu o încărcătură emoționala specială și la clasa vehiculelor istorice de competiție. Memorialul dedicat lui Adrian Borțică a strâns 19 piloți la startul etapei, iar a 20-a mașină, BMW-ul 2002 al lui Adi, pilotat de campionul en-titre Cătălin Cedric Ghigea, a plecat pentru ultima oară din pole-position, în aplauzele piloților de pe grilă și a celorlalți prezenți, parcurgând un tur de onoare.

La finalul celor 6 etape, clasamentul Open al sezonului 2021 la Regularitate se prezintă astfel: 1. Dobre Dragoș, (Fiat 850), 2. Georgescu Adrian (Renault 5 Alpine Turbo), 3. Enăceanu – Tudoraș Ruxandra (Trabant 601).

CLASAMENTELE FINALE – REGULARITATE

Dragoș Dobre

Ne-a bucurat prezența experimentaților Eduard Tontsch (BMW 2002) și Levente Kovacs (Ford Escort MK2), care și-au demonstrat măiestria și pe care îi așteptăm să devină prezențe constante la etapele din următorul sezon. O altă prezență încântătoare a fost și cea a Mirelei Bucovicean, care a experimentat pentru prima oară o cursă de viteză pe circuit și pe care, de asemenea, o așteptăm să participe la etapele din sezonul următor.

O altă nouă prezență la cursa de viteză a fost cea a lui Bogdan Bărbatu, care a adus proaspătul restaurat Austin Mini, cu care a concurat tot anul la Campionatul Național de Viteză în Coastă, pe care îl așteptăm să se dueleze și în sezonul următor alături de celelalte două Austin Mini.

Eduard Tontsch

Câștigătorul etapei de viteză pe circuit a fost nimeni altul decât Eduard Tontsch, urmat de Levente Kovacs și Adrian Dobre (VW Golf 1), care au stabilit, de asemenea, și clasamentul grupei de vechime I1.

Cătălin Constantinescu (Alfa Romeo 75) a reușit să se impună în fata lui Gugu Graef (Citroen AX), în cadrul clasei de vechime I2, urmați de Mihai Alexandrescu (Dacia 1300), care a completat podiumul.

Mihai Alexandrescu

La clasa A1B1, favoritul Gunther Graef (Citroen AX) s-a impus fara emoții în fața lui Andrei Tureanu și Bogdan Bărbatu (Austin Mini Cooper S), în vreme ce tânăra Levana Ognean a dovedit că progresează de la etapă la etapă, având evoluții din ce în ce mai sigure.

Următoarea clasă de cilindree, A2B2, a avut parte de o luptă strânsă între Adrian Dobre (VW Golf 1 GTI) și două Dacia 1300, cu specificațiile grupei 2, pilotate de veteranul Mihai Alexandrescu și Irinel Ionescu, aceștia adjudecându-și în această ordine și podiumul final.

Eduard Tontsch și Levente Kovacs s-au impus și în cadrul clasei A3B3, urmați de ambițiosul Cătălin Constantinescu, care a reușit un sezon de excepție la volanul Alfei Romeo 75.

La Dacia Revival bătalia pentru titlul la general și la grupa 2 a fost aprig disputat între Mihai Alexandrescu și Irinel Ionescu (Dacia 1300), titlul de campion revenindu-i veteranului Mihai Alexandrescu, care s-a bucurat, după 2 ani de zile de muncă, de replica Daciei cu care a cîștigat titlu de campion în 1979.

Ne-am bucurat să-l vedem din nou alături și pe Dan Spuderka, pe care sperăm să-l mai vedem la etapele de viteză pe circuit și anul viitor. La grupa 1, Vlad Dorobanțu (Dacia 1300) s-a impus în fața lui Andrei Rotaru (Dacia 1300) și Gabriel Conduris (Dacia 1310), adjudecandu-și și titlul la clasa.

La finalul celor 6 etape, clasamentul Open al sezonului 2021 la Viteză pe Circuit se prezintă astfel: 1. Florin Tincescu (Ford Escort Mk1), 2. Dobre Adrian (VW Golf Gti MK1)) și 3. Perian Camil (Porsche Carrera 911).

CLASAMENTELE FINALE – VITEZĂ PE CIRCUIT

Florin Tincescu

 Sezonul 2021 a fost susținut de partenerii Foerch România, Motul România, Oldtimer Studio, Toyota România și publicația Racing Wheels.

Astfel, Campionatul Romanian Retro Racing, ce reunește exclusiv vehiculele istorice pe circuit, îsi ia ramas bun până în primăvara viitoare, perioadă in care organizatorul va pregăti sportivilor câteva surprize.