Aflat la prima ediție sub egida FRAS, Campionatul Național Klausenburg Retro Racing a avut, în weekend, ultima etapă a sezonului 2019, desfășurată la Ploiești, pe circuit stradal.

Un total de 50 de concurenți s-au întrecut în cea de-a șasea rundă a acestui an. Aceștia au fost repartizați pe un total de 12 clase.

Cei mai mulți participanți au fost la clasa Clasic 1, 7, victoria revenindu-i lui Vlăduț Ene, care a concurat pe o Dacia 1300. De altfel, din totalul de 7 mașini de la Clasic 1, 5 au fost Dacia 1300.

O situație inedită s-a regăsit și la Clasa Modificat 1, unde totți cei cinci piloți au fost prezenți la volanul unor automobile autohtone. Învingătorul Valentin Lazăr a pilotat o Dacia 1300, în timp ce locul secund a fost ocupat de Cristian Dumitru, pe un Oltcit. Toți ceilalți trei au concurat cu Dacia.

Rezultatele complete ale etapei de la Ploiești sunt disponibile aici.

În sezonul 2019, Klausenburg Retro Racing a avut etape, pe trasee stradale în orașele Bacău, Satu Mare, Târgu Secuiesc, Arad, Dej și Ploiești. Un total de 112 concurenți din toată țara au luat parte la această ediție inaugurală sub egida FRAS.

Astfel, imediat după runda de la Ploiești, campionatul și-a stabilit primii campioni. La Clasa Clasice 1, Vlad Chivaran și-a asigurat victoria, prin departajare, după ce a avut un număr egal de puncte cu Ionuț Badea. La Clasice 2, Ioan Plămădială (Mercedes Benz W201) s-a impus la numai un singur punct în fața lui Octavian Rus (BMW 316).

Clasamentele complete după sezonul 2019 sunt disponibile aici.

Podiumurile sezonului 2019 în Klausenburg Retro Racing, care vor fi premiate pe 30 noiembrie la Gala Campionilor FRAS 2019 de la Timișoara, sunt următoarele:

Clasice 1:

  1. Vlad Chivăran (Mini Cooper)
  2. Ionuț Badea (Renault 8)
  3. Dragoș Târță (Fiat 500)

Clasice 2:

  1. Ioan Plămădială (Mercedez Benz W201)
  2. Octavian Rus (BMW 316)
  3. Ciprian Strugariu (Triumph Spitfire)

Clasice 3:

  1. Lorand Kadar (BMW e34)
  2. Ciprian Butnaru (BMW e30)
  3. Blomer Dietmer (Opel Manta)

Clasice 4:

  1. Marco Chiorean (BMW M5)
  2. Cristian Ontica (Chevrolet Corvette)
  3. Ioan Pausan (Citroen XM)

Modificate 1:

  1. Horațiu Diudea (Trabant 1.1)
  2. Dumitru Cristian (Oltcit)
  3. Mircea Cozos (Dacia 1300)

Modificate 2:

  1. Lorant Ferencz (Honda Civic)
  2. Dragoș Bizoi (VW Golf 2 GTI)
  3. Alexandru Cosor (Honda CRX)

Modificate 3:

  1. Eduard Savin (Honda Civic)
  2. Marius Todea (Dacia 1310)
  3. Costin Sersea (VW Golf)

Modificate 4:

  1. Alexandru Rusu (Toyota MR2)
  2. Cosmin Drăghici (VW Golf 2)
  3. Dan Hoha (VW Golf 1)

Youngtimer 1:

  1. Ciprian Ciaușu (Toyota Paseo)
  2. Raul Trifu (VW Golf)
  3. Nicu Hațegan (Honda Logo)

Youngtimer 2:

  1. Liviu Cheșcheș (BMW e36)
  2. Alin Boantă (Peugeot 306)
  3. Daniel Tichie (Audi A4)

Rally 1:

  1. Endre Teleki (Trabant)
  2. Călin Buzoian (Honda Civic)
  3. Krisztian Orosz (Dacia 1300)

Rally 2:

  1. Cornel Zamfirescu (Mitsubishi Lancer Evo 5)
  2. Sorin Botez (Mitsubishi Lancer Evo 6)
  3. Sebastian Stănescu (Mitsubishi Lancer Evo 4)

Klausenburg Retro Racing a debutat ca un festival automobilistic dedicat pasionaților de automobile a căror vechime depășește 25 de ani de la data fabricației. Ulterior, a deveni o competiție în sine, considerată în acest moment o rampă de lansare pentru cei care vor să facă o carieră în motorsport.