Podiumul celor mai buni timpi ai primei etape: 1. Lucien Hora 2. Lucian Răduț 3. Emil Nestor Credit photo: rallycow

După patru ani de la ultima sa participare în Campionatul Național de Viteză în Coastă Dunlop, Lucien Hora a luat startul în etapa de debut a sezonului 2019, Trofeul Serus Râșnov. La volanul unui monopost Lola B99/50, Hora a avut parte de o revenire cu victorie, obținând cel mai bun timp în ambele manșe de concurs.

Cu al sau Mitsubishi Lancer EVO 8.5, Lucian Răduț s-a clasat al doilea la OPEN și primul în categoria turismelor, având un timp cumulat mai mare cu 3,676 secunde decât cel al câștigătorului. Podiumul a fost completat de cel mai rapid piot al unui prototip, Emil Nestor (Norma).

Sezonul 2019 al Campionatului Național de Viteză în Coastă Dunlop a avut parte de un debut excelent. Lista de înscrieri ce a cuprins 95 de concurenți, vremea plăcută și frumosul traseu de pe Valea Cetății sunt doar câteva dintre motivele pentru care Trofeului Serus Râșnov a atras un număr foarte mare de spectatori. Iar aceștia au avut parte de spectacol din plin.

Învingătorul etapei a fost Lucien Hora, cel pentru care ultima participare la coastă s-a întâmplat tot la Râșnov, în 2015. Însă cei patru ani de absență nu s-au văzut deloc, Hora obțînând timpul de referință atât în antrenamentele de sâmbătă cât și în ambele manșe de concurs de duminică. Resițeanul a pilotat un monopost Lola B99/50 pentru noua sa echipă, CB Rally Vest.

Rezultatele complete ale primei etape din Campionatul Național de Viteză în Coastă Dunlop sunt disponibile aici.

Singurul rival al lui Hora la Râșnov a fost Lucian Răduț, vicecampionul en titre. Fără vreo îmbunătățire adusă mașinii sale (Mitsubishi Lancer Evo 8.5) față de sezonul precedent, Răduț a încheiat la mai puțin de două secunde în urma lui Hora în fiecare din cele două manșe de concurs, un rezultat excelent ținând cont de diferențele dintre cele două mașini. Pe ultima treaptă a podiumului clasamentului general a urcat Emil Nestor, cel care a concurat la Râșnov cu un prototip Norma. Din păcate, din lupta pentru podium au lipsit Andrei Dumitrescu și Bogdan Cuzma, niciunul dintre ei neputând lua startul în concurs din cauza problemelor tehnice.

Leu, învingător la GT

Costi Stratnic a reușit să urce două poziții față de prima manșă de concurs și să încheie etapa pe al patrulea loc al clasamentului OPEN. La volanul impresionantei Dacia STCC, Stratnic s-a clasat al doilea în categoria E2/3000, în urmă lui Răduț, dar în fața lui Călin Făgădar (Mitsubishi Lancer Evo IX). Făgădar era al patrulea după manșa întâi de concurs, însă a terminat pe a șasea poziție la general, în urmă lui Silviu Dumitrescu (Osella PA21/E2). Câștigător incontestabil al clasei GT a fost Mihai Leu. Cu al său Ferrari 458 Challenge Evo, Leu s-a poziționat pe 7 la OPEN. Al optulea loc i-a revenit lui Dani Oțil (Radical SR4), care a obținut și podiumul prototipurilor, venind în urma lui Nestor și a lui Dumitrescu.

Porcișteanu, cel mai rapid dintre piloții de raliuri

Vali Porcișteanu a celebrat alături de fani. Credit photo: autostiri.ro

Trofeul Serus Râșnov a reprezentat cadrul perfect pentru efectuarea unor teste de asfalt în condiții de concurs pentru mai mulți piloți implicați în Campionatul Național de Raliuri. Valentin Porcișteanu a fost cel mai rapid dintre aceștia, pilotand noua sa mașină (Citroen C3 R5), și clasându-se pe 9 în clasamentul general. Porcișteanu a câștigat categoria S20, unde a fost urmat de trei piloți ai unor Skoda Fabia R5, Costel Cășuneanu, Titi Aur și Dan Gîrtofan. Un al cincelea model R5, Peugeot 208 T16, a fost pus la treabă pe traseul râșnovean de către Cristian Dolofan. Ultimul loc din top 10 OPEN i-a revenit lui Marian Nica (Audi R8).

Trei brașoveni s-au luptat pentru podiumul grupei N. Subaru-ul lui Călin Manițiu a învins Mitsubishi-urile pilotate de Alexandru Mitroi și Octavian Ciovică. Evoluția lui Manițiu a fost clar superioară, însă duelul pentru locul secund s-a decis la limită. După ce Ciovică a fost mai rapid cu un sferta de secundă în prima manșă de concurs, Mitroi a revenit în cea de-a doua, învingându-și rivalul în clasamentul cumulat cu doar 0.086 secunde!

Andrei Șerban (Skoda Fabia) a mers în stilul caracteristic, fiind cel mai rapid reprezentant al categoriei 2 Roți Motrice (F2). El a fost urmat de Bogdan Rusea (Renault Megane) și Ionuț Ciopleiasi (VW Golf IV GTI). Ciprian Ciobotaru ( Mitsubishi Lancer Evo VII) a dominat grupa A, câștigând-o. Pe podium au mai urcat Bogdan Ungureanu (Mitsubishi Lancer Evo IX) și Horia Ioan Gheorghe, acesta din urmă utilizând o Honda Civic Type-R EP3 cu tracțiune față. Emil Ghinea (Renault Clio V6 Trophy) a câștigat la E2-3000 iar Robert Barabas (Fiat 126 Proto) la E2-1600.

Ghigea câștigă la Istorice, Dan Spuderka se impune la Dacia Revival

Cătălin Cedric Ghigea (Alfa Romeo Alfetta GTV) și-a reconfirmat statutul de favorit al istoricelor, câștigând ambele manșe de concurs ale acestei categorii de frumoase automobile. Ghigea a fost urmat de Dorin Georgel Alexandrescu (VW Golf MK1) și de Adrian Bortică (BMW 1602). Trofeul SERUS Râșnov a însemnat și debutul unei noi categorii, Dacia Revival, dedicată mașinilor clasice ale brandului autohton. Dan Spuderka a câștigat această etapă, devansandu-i pe Edwin Keleti și Mihai Barbu Alexandrescu.

Campionatul continuă la Cheile Grădiștei

Următoarea etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă Dunlop se va desfășura într-o locație complet nouă, în zona Bran-Moeciu. Cupa Cheile Grădiștei este programată pentru weekendul 18-19 mai 2019.

Trofeul SERUS a fost organizat de Clubul Sportiv Auto Blic Brașov, sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv și a fost susținut de Service Auto SERUS alături de TOTAL România, în calitate de parteneri principali.

Parteneri oficiali: PRO-X, KONVEKTA, OMNIAISIG, CYCLON MOTORSPORT, ZIZIN – APE MINERALE, SILNEF SECURITY.