Adunarea Generală a FRAS a oficializat, în premieră, afilierea unui club care este dedicat exclusiv competițiilor de drag. La patru ani după înființarea Comisiei Naționale de Drift, FRAS va avea din acest sezon și Comisia Națională de Drag.

Ce este dragul? Sunt „liniuțele”, așa cum sunt cunoscute publicului larg. O competiție care a devenit extrem de populară printre posesorii de mașini și care în străinătate, în țări precum Anglia sau Statele Unite ale Americii, beneficiază de piste speciale și atrage mii de participanți la fiecare ediție.

La penultima ședință a Consiliului Federal, Bogdan Niculescu a fost numit în postura de președinte al Comisiei Naționale de Drag. Acesta va fi ajutat de secretarul comisiei, Horia Miclăuș, dar și de membrii Alin Faur și Răzvan Rădoi.

„Afilierea la FRAS este un pas normal și sănătos pentru dragul din România. În ultimii ani, am reușit să organizăm tot mai multe competiții locale, iar apariția unui campionat național cu siguranță va atrage nu doar publicul, cât și o responsabilitate mai mare atât din partea noastră, a organizatorilor, cât și a participanților. Este ceea ce aveam nevoie pentru progres”, sunt primele cuvinte ale lui Bogdan Niculescu după numirea în funcție.

Spot 2018 Drag Racing Events Romania from DRAG RACING EVENTS ROMANIA on Vimeo.

Anul trecut, la competițiile de drag din România, organizate sub egida Drag Racing Events România, au luat startul peste 150 de participanți. Posesori de Lamborghini Gallardo, Huracan, Nissan GTR sau Audi RS6 s-au înscris în cursele unde toți piloții se luptă pentru cel mai rapid timp.

Cum se desfășoară o cursă de drag pe înțelesul tuturor? Pe o linie dreaptă de 402 metri, cu start de pe loc și final lansat, se măsoară cel mai bun timp. Cursele din România beneficiază în acest moment de instalație profesională pentru cronometrare, asemenea celor din competițiile din țările unde această disciplină este foarte dezvoltată. Recordul din România este de 293 de km/h la viteză și de 7.8 secunde la timp.

„Sâmbăta și duminică dimineața sunt calificările la toate grupele, iar cei mai buni 8 la fiecare dintre acestea intră în battle-urile finale. Totul este în sistem piramidal până rămâne un singur câștigător. Sper ca anul acesta să doborâm ambele recorduri, mai ales că avem deja confirmare că vom avea și participare internațională la etapele din 2019”, a mai afirmat Bogdan, care are deja peste 50 de evenimente organizate la activ.

Pentru 2019, planurile Comisiei Naționale de Drag sunt legate de cele 5 etape în Campionatul Național și organizarea unei cupe. „Ne dorim 3 etape pe aeroportul din Arad și alte două pe aerodromul din Ianca, Brăila, locații care au devenit deja tradiție pentru noi. Ne-am dorit mult să facem și la Târgu Mureș, dar linia dreaptă este de doar 650 de metri. În schimb, vom organiza un eveniment special acolo, dar care nu va puncta în campionat, și unde traseul de concurs va fi de 201 metri. Vom anunța în curând toate detaliile”, a mai explicat acesta.