Duminică, 12 decembrie, s-a consumat cea de-a patra etapă a sezonului de Promo Rally powered by WRT Parts & TELL Security Systems, susținut de Auto Chelu și Dinamic 92, pe deja tradiționalul circuit din Brașov, în locația unde cândva se ridica fostul Stadion Municipal din Brașov.

Un total de 30 de concurenți s-au aliniat la startul etapei din cartierul brașovean Bartolomeu, duminică, pe o ploaie măruntă care s-a oprit doar la finele primei manșe. Printre ei fiind și câștigătorii primei și celei de-a treia etape: Adrian Mănescu și Bogdan Micu, favoriți la victoria etapei, care a închis oficial calendarul sportiv 2021 auto din România.

Liderul clasamentului general până la startul rundei, Viorel Dumitru (Clasa 4 – BMW E46 TI), a demonstrat de ce poate fi numit un veteran al circuitului din Bartolomeu, fiind cel mai rapid concurent în timpul manșei de antrenament, oprind cronometrul la 1:49,8. Tracțiunea spate s-a demonstrat a fi foarte rapidă pe asfaltul umed. La numai 4 zecimi de secundă a încheiat Bogdan Munteanu (Clasa 4 – Mercedes-Benz SLK) în timp ce un alt brașovean, Matei Stancu (Licențiat FRAS – BMW E39) i-a urmat pe cei doi, fiind totodată și cel mai rapid în clasamentul licențiaților.

Revenit după o absență de o etapă, Bogdan Munteanu a pilotat excelent în prima manșă de concurs, obținând și cel mai bun timp dintre toți concurenții. Spectacolul avea să se intensifice cu cea de-a doua manșă de concurs, acolo unde Munteanu și Mănescu au oprit cronometrul la egalitate. Deși le-a oferit emoții tuturor celor aflați pe margine, Cosmin Baru și pasagerul său au ieșit teferi din mașina de concurs, grație elementelor de siguranță, după o răsturnare spectaculoasă înaintea ultimei manșe de concurs. Iar dacă manșa a doua a produs mult spectacol, cea de-a treia și ultima manșă a produs multe emoții și o luptă acerbă, întrucât Mănescu avea nevoie de un prestație impecabilă pentru a recupera cele 5 zecimi ce-l aduceau la egalitate cu Munteanu.

Campionul en-titre a dovedit din nou că este un luptător adevărat, coborând sub 1:48,0. Nici Munteanu nu s-a descurcat mai rău, însă în ciuda unei manșe mai bune decât cele precedente, acesta a încheiat la numai 2 zecimi în spatele lui Adrian Mănescu, acesta obținând a doua sa victorie din acest sezon, după ce cea din prima etapă, desfășurată în prima duminică a lunii octombrie. Și cum podiumul general trebuia completat, Paul Rusu (Audi S3) l-a urmat îndeaproape pe Munteanu, la prima sa participare din acest sezon. După victoria obținută în etapa a IV-a, Mănescu și-a reluat locul de lider al clasamentului general, cu 64 de puncte, fiind la 2 etape distanță de a-și apăra titlul obținut în sezonul precedent.

După trei manșe de foc la clasa sportivilor licențiați FRAS, cel mai rapid s-a dovedit a fi covăsneanul Loránd Szöcs (VW Golf V) care, grație victoriei din ultima manșă de concurs, și-a adjudecat victoria în fața lui Attila Jakab, care obținuse cei mai buni timpi în manșele precedente. Schimbarea materialului de concurs i-a adus un rezultat dezamăgitor lui Matei Stancu, care era favorit la victorie înaintea startului etapei. Astfel, a treia poziție a podiumului i-a revenit unui alt covăsnean, Adorján Zölde, la o diferență de 3,2 secunde. În urma rezultatelor din această etapă, Matei Stancu rămâne lider cu 56 de puncte, urmat de Adorján Zölde cu 52, covăsneanul fiind urmat la numai un punct diferență de Claudiu Popa.

După ce a debutat la etapa din Hărman, Tudor Cătălin Bogdan (VW e-Golf Mk7) a revenit la startul Promo Rally, oferind din nou o doză de spectacol la volanul modelului electric de producție germană, ajungând la egalitate de puncte cu Tudor Luca, tânărul absentând de la etapa din Bartolomeu, asemenea lui Sorin Ghișoi. La clasa mașinilor mai puțin prietenoase cu mediul înconjurător, Norberth Marzell a obținut a patra sa victorie din acest sezon, rămânând lider cu maxim de puncte. Pe podiumul etapei a patra a fost urmat de Andrei Florin Bănică și Andrei Bangălă.

Norberth Marzell și-a adjudecat și victoria la clasa mașinilor cu tracțiune față. Andrei Florin Bănică a avut parte de o etapă deosebită, reușind să urce pe doi, în timp ce câștigătorul la general din etapa precedentă, Bogdan Micu, a încheiat pe trei la clasa FWD, rămânând totodată și lider înaintea ultimelor două etape. De cealaltă parte, la clasa mașinilor cu tracțiune spate, Bogdan Munteanu a ieșit victorios, avându-i alături pe podium pe Sergiu Andrei Artan și desigur, Alexandru Covaci. Deși a avut un ritm pe măsura sa în manșa de antrenament, niște probleme tehnice l-au făcut pe Viorel Dumitru să schimbe materialul de concurs cu cel al lui Sergiu Artan, ceea ce l-a ajutat să încheie cu succes două din cele trei manșe, suficient cât să-i fie acordate puncte care îl mențin lider în clasamentul RWD, la distanță comodă de ceilalți adversari.

Pornit favorit pentru a obține cea de-a patra victorie consecutivă a sezonului la clasa mașinilor sub 1600 cmc, Patric Stănoiu (Citroën C2) s-a “împiedicat” pe circuitul din Bartolomeu, în ciuda parcursului bun din etapele precedente. Profitând de problemele și ritmul slab al principalului său adversar de la clasă, Liviu Savin (Honda Civic) a obținut prima sa victorie din acest sezon, fiind urmat de Bogdan Mutu (VW Polo) la prima participare din acest sezon, respectiv de campioana acestui an la Women Rally, harghiteanca Izabella Gavrilă (Citroën C2). Chiar dacă lucrurile nu i-au ieșit cum și-ar fi dorit, Stănoiu a încheiat cu succes două manșe de concurs, ceea ce i-au adus 10 puncte importante, datorită cărora rămâne lider cu 85 de puncte înaintea ultimelor două etape rămase, fiind urmat de câștigătorul etapei, Liviu Savin cu 65 de puncte, pe locul 3 clasându-se Adrian Borzescu cu 54 de puncte.

Mai mult decât probabil, cea mai intensă luptă a etapei s-a dat în cadrul clasei 2, acolo unde Bogdan Micu venea încrezător după victoria superbă de la Hărman, în timp ce Andrei Bănică își dorea cu ardoare să-și ia revanșa în fața rivalului său. Deși cel din urmă și-a adjudecat prima manșă de concurs la o diferență de o secundă, următoarele două manșe au ridicat nivelul competițional la superlativ. În timp ce Micu s-a impus la o zecime în a doua manșă, lui Bănică i-a revenit victoria ultimei manșe, la diferență identică celei din manșa anterioară. Totuși, cel mai bun timp a fost stabilit de către Andrei Florin Bănică cu 1:52,4 ceea ce i-a adus și prima victorie din acest sezon, întrucât cei doi rivali au încheiat etapa a IV-a cu un timp identic de 3:46,7. Cu două etape rămase de jucat, Micu rămâne lider la clasă cu 80 de puncte, urmat de Bănică cu 63, respectiv de Neculcea cu 33.

Victoria celei mai numeroase clase la etapa din 12 decembrie, clasa 3, i-a revenit lui Adrian Mănescu, urmat pe podium de către Paul Rusu și debutantul etapei precedente, Andrei Bangălă (Škoda Fabia I RS). În ciuda ghinionului din etapa de la Hărman, Mănescu devine matematic campionul clasei 3 al sezonului 2021 – 2022, grație rezultatului din a patra etapă, cu două etape rămase de jucat.

Din nefericire pentru Viorel Dumitru, o jantă fisurată nu i-a permis brașoveanului să completeze o etapă în ritmul care îl caracterizează, încheind pe poziția a treia a podiumului clasei 4, ceea ce îl menține momentan în poziția de lider cu 64 de puncte. Grație unei noi etape de succes, Norberth Marzell a încheiat pe poziția a doua la clasă, rămânând pe aceeași poziție și în clasamentul la zi, în timp ce câștigătorul clasei la etapa din 12 decembrie, nimeni altul decât Bogdan Munteanu, obține puncte prețioase care îl aduc pe poziția a treia, surclasându-l pe Vlad Pescaru.

Clasamentul etapei a patra Promo Rally powered by WRT Parts & TELL Security System susținut de Auto Chelu și Dinamic 92 poate fi accesat aici.

Clasamentul campionatului Promo Racing – ramura Rally poate fi accesat aici.

Întrucât etapa a IV-a a sezonului 2021-2022 de Promo Rally a însemnat și ultima din acest an și totodată, ultima competiție din automobilismul sportiv românesc, organizatorul Club Sportiv Auto Blic Brașov și autorally.ro doresc pe această cale, să transmită sărbători de Crăciun Fericite și un An Nou Fericit, multă sănătate tuturor concurenților, partenerilor și celor ce au stat aproape de etapele marca Promo Racing din acest an.

“Anul acesta am avut curajul de a privi dincolo de greutățile și restricțiile impuse de pandemie, iar lucrul acesta s-a văzut de-a lungul sezonului automobilistic prin etapele încheiate cu succes. Etapa a patra din sezonul 2021-2022 de Promo Rally nu ne-a adus la start concurenți numeroși pe care îi așteptam, dar a fost una spectaculoasă dat fiind și condițiile meteo, mai degrabă de toamna decât de iarnă. Suntem bucuroși să marcăm cu bine finalul de an competițional în România. Campionatul Promo Rally 2021 – 2022 continuă cu cele două etape rămase la începutul anului următor, urmând ca datele exacte să fie confirmate pe www.autorally.ro și platformele online ale Promo Racing: FB – Promo Racing powered by WRT-Parts & TELL Security Systems, Instagram – promoracing_ro” , a declarat Cristian ANDREI, directorul organizatoric al competiției.

Parteneri oficiali: WRT Parts, TELL Security Systems

Parteneri principali: Service AutoChelu, Dinamic 92 Distribution, Pro-X – Cosmetică și Întreținere Auto

Parteneri: Cyclon Motorsport, BOP Motorsport, Angelli, PrintINK, Comprest, Infinity Trophy, TehnoSting, Crucea Roșie Brașov

Parteneri media: Autorally.ro, Rock FM, BizBrașov, Autostiri.ro, NewsBV.ro, RPM Racing RO, Zile și Nopți.

Promo Racing powered by WRT Parts & TELL Security Systems este organizat de Clubul Sportiv Auto Blic sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Brașov, al IPJ Brașov – Serviciul de Poliție Rutieră, al ISU Brașov, al Inspectoratului de Jandarmi Județean Brașov și al Grupării de Jandarmi Brașov.

Credit foto: Ana Maria Florea

Biroul de presă
Promo Racing powered by WRT Parts & TELL Security Systems