Comunicat de presă Raliul Perla Harghitei – Ediția din acest an a Raliului Perla Harghitei, a cincea etapă din Campionatul Național de Raliuri Dunlop, care se va desfășura în acest weekend, bifează un record de prezență, cu un total de 82 de echipaje înscrise, cu 15 mai multe decât în 2017, când s-a stabilit recordul anterior.

Unul dintre raliurile de tradiție ale României, ajuns acum la ediția cu numărul 26, Raliul Perla Harghitei se desfășoară între 13 și 14 iulie pe un traseu 100% de asfalt având cartierul general în municipiul Odorheiu Secuiesc. La start vor fi prezente 60 de echipaje pentru etapa din Campionatul Național de Raliuri Dunlop, 5 pentru Campionatul Național de Raliuri Istorice și 17 în Campionatul Național de Rally 2. De pe listă nu va lipsi niciunul dintre piloții direct implicați în lupta pentru titlul de campion absolut. Lista completă de înscrieri poate fi consultată aici.

Desfășurat în plină vară, într-o zonă de munte bogată în păduri și izvoare de apă minerală, Raliul Perla Harghitei atrage în fiecare an zeci de mii de spectatori care vin să se bucure de spectacolul sportiv, dar și să pertreacă un weekend de neuitat în natură. Poziționarea geografică în centrul țării, probele speciale cu multe zone deschise, posibilitățile oferite publicului de a urmări sectoare lungi și combinații de viraje spectaculoase fac din acest raliu unul dintre cele mai apreciate de către spectatorii sosiți din toate colțurile țării. Calitatea organizării, numărul mare de spectator prezenți la fiecare ediție și aprecierile din partea publicului și a concurenților au atras anul acesta un nou partener, respectiv MOL România care revine astfel în campionat după o absență de peste 10 ani.

Pentru ediția 2018, origanizatorii au pregătit un traseu cu o lungime totală de 417km, din care 122km distanța totală a probelor de clasament. Sunt în toatl 12 probe de clasament din care 6 porbe speciale distincte, fiecare dintre ele oferint concurenților, dar și publicului zone deosebit de spectaculoase. Iată recomandările organizatorului:

PS 1 Bucin (29,05 km), proba regină este cea mai lungă probă specială din CNRD 2018. Startul probei este la ieșirea din comuna Praid spre Gheorgheni (DN 13B), iar sosirea este poziționată în apropierea localității Borzont. Pe concurenți îi așteaptă o urcare de cca 19 de km (de la altitudinea de 503 m) de la Praid până la Pasul Bucin (1198 m), apoi urmează o coborâre de 10 km până la Borzont (855 m altitudine). Sunt multe zone, unde spectatorii pot urmări concurenții, în special pe urcarea dinspre Praid unde sunt și suficiente locuri de parcare. O locație specială ar fi Pasul Bucin, cu multe parcări, dar și restaurante. Coborârea spre Borzont este cu multe viraje de tip ac de par, însă cu foarte puține locuri de parcare, respectiv zone sigure pentru spectatori. Recomandăm spectatorilor prima parte a probei (primii 4-5 km) și Pasul Bucin pentru a urmări spectacolul sportiv.

PS 2 Liban (11,88 km). Startul probei este în apropierea comunei Suseni pe DJ 138. Prima parte a probei este în urcare până la Pasul Liban, iar partea a doua este în coborâre, cu multe viraje rapide. Pentru spectatori recomandăm Pasul Liban, pe platou sunt locuri de parcare, respectiv prima parte a probei, urcarea dinspre Suseni.

Credit photo: Rally Photo Hunters

PS 3 Dietrich Árpád (1,8 km). Superspeciala Raliului Harghitei se va desfăăura în zona ultracentrală a municipiului Odorheiu Secuiesc. Traseul a fost desenat în apropierea parcului de service, startul fiind din Piața Primăriei.

PS 4, 7, 10 Văleni (6,44 km). Este o probă scurtă, însă este foarte virajată cu urcări și coborâri. Spectatorii pot parca mașinile la cele două intrări spre satul Chinusu, respectiv în zona stopului probei.

PS 5, 8, 11 Sânpaul (6,27). Cea mai scurtă probă după superspecială, dar și cea mai rapidă. Startul probei este în apropierea pescăriei Sânpaul pe DJ 131, prima parte este în urcare cu viraje rapide și spectaculoase terminând cu un viraj în ac de păr, după care începe o coborâre până la intersecția DJ 132. Ultima parte a probei este foarte rapidă, sosirea fiind la intrarea comunei Crăciunel. Recomandăm spectatorilor zona pescăriei, platoul aflat la jumătatea probei și intersecția DJ 131 cu DJ 132, unde sunt zone și pentru a parca mașinile.

PS 6, 9, 12 Lueta (13,73). Una dintre cele mai spectaculoase probe speciale din CNRD. Startul este situat la ieșirea comunei Lueta pe DC 29 și este în pantă. Proba este foarte îngustă, cu foarte multe viraje. Prima parte este în urcare, după care urmează o coborâre până la Băile Chirui, dupa care se urca până la Kalibáskő, intersecția cu DN 13A. Recomandăm spectatorilor zona platoului Lueta, in apropierea startului, zona denumită Asszonybosszantó și Băile Chirui. În ultima parte a probei nu sunt zone pentru spectatori, drumul trecând printr-o zonă împădurită.

Raliul Perla Harghitei este de o mare importanță și pentru jocul rezultatelor, fiind poziționat în calendar la jumătatea campionatului aici se poate decide parțial soarta titlurilor puse în joc. Mai mult, prin caracteristicile sale, cu succesiunea de probe tehnice și rapide, Raliul Perla Haghitei este dedicat pilotajului și mai puțin jocurilor „tactice” protagoniștii fiind obligață să atage de la început până la final. Iată care sunt obiectivele și probele preferate de către principalii concurenți prezenți la start:

Simone Tempestini:
„Raliul de la Harghita are un asfalt plăcut fiind un raliu unde este nevoie de o precizie ridicată la pilotaj. Majoritatea probelor sunt scurte și nu permit greșeli, dacă pierzi timp numai recuperezi. Odorheiu Secuiesc este un oraș care de fiecare dată când am luat startul ne-a primit frumos și a fost o placere să fim acolo. Deși este un oraș mic, pasiunea pentru motorsport este una foarte mare. Dintre probe îmi place Lueta, dar și Sânpaul pentru că este foarte bună pentru spectatori. Obiectivul meu este să câștig, dar sigur că nu va fi ușor.”

Titi Aur:
„Nu am concurat decât parțial pe unele probe de aici cu aproape cinci ani în urmă în condiții de vreme rea. Oricum, apreicez negativ orice raliu pe asfalt, mai ales că în varianta de macadam Raliul Haghitei avea niște probe extraordinare. În opinia mea ar fi fost bine să rămână de macadam. Nu stiu cum arată probele de asflat. Din probele actuale am facut Praid (actualul Bucin) în Raliul Tg Mureș, o probă de mare viteză. Aceasta este și proba mea preferată.  Obiectivul meu este să trec cu bine de acest raliu, m-am acomodat cu mașina și sper să mă apropii și mai mult de limită, deși a fost mai greu decât mi-am imaginat. Vreau să mă apropii de locurile bune.”

Vali Porcisteanu:
„Îmi doresc să păstrez prestațiile bune de la ultimele două etape de macadam. Am început să am încredere în mașină și să o exploatez mai bine. Mai sunt finețuri de reglat dar sper să continui „setările” odată cu etapa de la Harghita. Imi doresc să nu plouă pentru a ne putea bucura de prezența cât mai multor spectatori pe marginea probelor. Îmi doresc un ritm bun și o viteză cât mai mare. Am fost mereu un fan al acestui rali, dar eu fiind un împătimit al macadamului mi-ar fi plăcut să parcurd cu R5-ul probele superbe din trecut. Îmi plac și probele de asfalt, cele din ziua secundă fiind foarte tehnice. Trebuie să trecem însă cu bine de prima zi și evident să încheiem ziua cu un super spectacol pe superspeciala din centrul orașului unde sper să reușesc un schratch.”

Credit photo: abimages.ro

Dan Gîrtofan:
„Un raliu frumos cu probe cel puțin, Libanu și Lueta foarte tehnice și frumoase, restul fiind de viteză. Configurația e frumoasă, raliul fiind ușor accesibil pentru spectatori. Așteptăm să facem un rezultat mai bun decât până acum. Anul trecut am pierdut pe ultima probă și vrem să ne luăm revanșa. Îmi plac toate probele, sunt curios însă cum va fi cea lungă. Poate face diferența.”

Bogdan Marișca:
„Apreciea foarte mult Raliul Harghitei, mai puțin lungirea unor probe, respectiv Văleni, cu o sosire în linie dreaptă unde mașina mea face 180km/h în timp ce mașinile Skoda ating chiar 194km/h. Bucin este o probă grea, mai ales dacă vremea devine schimbătoare, dar pentru mine Lueta e cea mai importantă și cea mai tehnică, una dintre cele mai frumoase probe din campionat. Mergem fară miză, și ne dorim să ajungem la final fără probleme. Un raliu plăcut, iar si specatatorii din zonă merită cu prisosință această poveste.”

Alexandru Pițigoi:
„Aș fi foarte mulțumit să termin în primii șase în clasamentul Open. Având în vedere tipul probelor, mașinile celorlalți concurenți și valoarea piloților aceasta ar fi o clasare bună în condiții normale. Mi-a plăcut întotdeauna Raliul Harghitei atât pe macadam cât și pe asflat, Apreciez atmosfera, traseul, complexitatea probelor și publicul. Probele de asfalt sunt variate, cele de a doua zi fiind total diferite de cele din prima zi, mai înguste și mai puțin rapide. Proba mea favorită este Bucin, deși nu am reușit încă să o parcurd integral (în 2016 am abandonat cu 1km înainte de sosire, iar în 2017 a fost anulată). Este proba cea mai lungă și cea mai potrivită pentru mașina mea.”

Credit photo: Rally Photo Hunters

Clasament general CNRD 2018 după 4 etape:
1. Simone TEMPESTINI 124 de puncte
2. Valentin PORCIȘTEANU 121
3. Dan GÎRTOFAN 93
4. Bogdan MARISCA 66
5. Manuel MIHALACHE 54
6. Constantin AUR 47
7. Gergo SZABO 35
8. Florin TINCESCU 22
9. Sorin BADEA 21
10.Alexandru PIȚIGOI 19