Simone Tempestini/ Dorin Pulpea locul 1 Raliul Aradului 2015Excelent organizat și sprijinit de autoritățile locale Raliul Aradului Atrium Mall s-a dorit a fi și un vector de imagine pentru susținerea Aradului drept capitală culturală europeană în anul 2021.

Din totalul de 39 de echipaje prezente la strat, 12 au punctat și în clasamentul FIA ERT, piloții români confruntându-se pe cele 11 Probe Speciale atât cu câștigătorul ediției precedente Rashid Al-Ketbi (Ford Fiesta R5) cât și cu tânărul pilot slovac Martin Koci care a adus în premieră în România un automobil Peugeot 208 T16 R5.

Piloții români care au ridicat mânușa provocării unei participări internaționale, deși pentru majoritatea doar una de palmares, au fost Simone și Marco Tempestini (ambii Fiesta R5), Dan Gîrtofan (Skoda Fabia S2000), Bogdan Marișca (Ford Fiesta R5), Andrei Coreanu și Florin Tincescu (Peugeot 208 R2), Adrian Răspopa (Citroen DS3 R3T), Raul Badiu (Renault Clio R3), Adrian Grigore (Mitsubishi Evo 9) și Adrian Drăgan (Dacia Logan).

După ce a obținut prima sa victorie din carieră în CNR DUNLOP  la prima etapă din 2015, Tess Rally Brașov, juniorul Simone Tempestini a avut un nou parcurs de excepție și la Arad, unde alături de navigatorul Dorin Pulpea a câștigat toate probele speciale ale raliului.

Acest rezultat îi consolidează poziția de lider al clasamentului general. A doua sa victorie în Campionatul Național de Raliuri DUNLOP 2015 fiind  dublată de prima sa victorie într-o etapă a European Rally Trophy. Simone Tempestini a obținut de altfel și locul întâi în clasamentul rezervat juniorilor, fiind secondat pe podium de Raul Badiu.

În competiția europeană, podiumul a fost completat de  coechipierul său Bogdan Marișca secondat de Carmen Poenaru- aflat la primul raliu din carieră cu un model R5-  respectiv de către echipajul Dan Gîrtofan și Tudor Mîrza.

Rashid Al-Ketbi, având-o alături pe navigatoarea de origine germană, Karina Hepperle s-a clasat abia al patrulea după ce în prima zi a fost autorul unei ușoare ieșiri în decor, în timp ce Martin Koci a fost nevoit să abandoneze cu avarii tehnice după trecerea printr-un vad de apă în ziua secundă.

În clasamentul Campionatului Național de Raliuri DUNLOP, pe poziția a doua, după Simone Tempestini s-au clasat Edwin Keleti și Botond Csomortani (Ford Fiesta R5), respectiv Gergo Szabo și Karoly Borbely  (Mitsubishi Evo9) pe locul trei.

Ralul Badiu și Bianca Pop au avut la rândul lor un parcurs excepțional cucerind locul întâi în clasamentul rezervat automobilelor cu două roți motrice atât în FIA ERT cât și în CNR DUNLOP. Aceasta fiind totodată prima victorie din carieră a tânărului Raul Badiu în CNR DUNLOP la 2 Roți Motrice.

Adrian Răspopa câștigător la Brașov și secondat acum de navigatorul său tradițional, Cătălin Grigoriu, s-a clasat pe poziția secundă după ce o pană de cauciuc, iar mai apoi o penalizare de trei minute l-a scos din lupta pentru victorie. Pe poziția a treia la FIA ERT s-a clasat Adrian Drăgan secondat de Vali Brădățeanu, în timp ce în calsamentul CNR DUNLOP au încheiat pe ultima treaptă a podiumului Szabo Csongor și Marcus Andreoiu pe Suzuki Swift. De altfel, cei doi și-au adjudecat și victoria în Clasa 9 CNRD, unde au fost urmați pe podium de Alexandru Ardelean/Horațiu Baltador, respectiv Radu Necula/Adrian Temeș, ambele echipaje pe Suzuki Swift Sport.

Alexandru Ardelean și Horațiu Baltador au cucerit și trofeul rezervat competiției Cupa Suzuki, fiind urmați pe podium de echipajul Andrei Mușețeanu/Claudiu Panait. Perechea Horia Chiriguț/Andrei Hicea fiind nevoită să abandoneze.

Cupa DACIA a oferit ca de fiecare dată o întrecere pasionantă și pasională. Cele cinci echipaje înscrise la această etapă au oferit, ca de fiecare dată, un spectacol de zile mari. Patru lideri s-au succedat la conducerea cursei, podiumul fiind stabilit la finalul ultimei probe speciale. Victoria a revenit în premieră echipajului Peter Kelemen/ Gyula Molnar, urmat de Vlad Miculici/Rareș Fetean, respectiv Adrian Drăgan/Vali Brădățeanu. Echipajele Adrian Teslovan/ Impre Cseh și Bogdan Talasman/ Andrei Mitrașcă au fost nevoite să abandoneze în timp ce debutantul Gabriel Ene secondat de Ciprian Solomon a cucerit titlul rezervat debutanților în Cupa DACIA.

Napoca Rally Academy s-a impus în lupta pe echipe în fața BCR Leasing RT, respectiv Sibiu RT, Marco Tempestini, deși cu un parcurs marcat de probleme tehnice la Arad fiind deosebit de încântat de rezultat la finalul raliului.

Următoarea confruntare din Campionatul Național de Raliuri DUNLOP 2015 va avea loc între 5 și 6 iunie în Dobrogea, în déjà tradiționalul Danube Delta Rally, etapă care debutează anul acesta și în FIA ERT.

Vezi toata galeria