Emil Nestor a câștigat Cupa Cheile Grădiștei powered by Total pentru al doilea an consecutiv.

Emil Nestor s-a impus pentru al doilea an consecutiv pe traseul de la Cheile Grădiștei. Acesta a bifat un nou record de timp în etapa inaugurală a sezonului 2020 în Campionatul Național de Viteză în Coastă.

În absența marelui său rival Lucien Hora, Nestor a dominat autoritar ambele zile de concurs de pe traseul intrat în circuitul de viteză în coastă din 2019. Încă de sâmbătă, de la antrenamente, pilotul de pe Norma M20FC a stabilit o nouă bornă de timp pentru cei 3,3 kilometri, doborând ștacheta la 1:45,332.

Duminică, Emil Nestor a început la fel de bine și și-a îmbunătățit din nou timpul, încă de la recunoașteri, ajungând la finiș în 1:44,112, pentru ca ulterior, în prima manșă de concurs să bifeze un incredibil 1:43,928. Anul trecut, acesta stabilea primul record, câștigând etapa, cu 1:46,514.

Radu Benea a fost marea surpriză a etapei inaugurale din acest an. Sursă foto: abimages.ro

Deși a doua manșă de concurs din acest weekend s-a desfășurat imediat după o ploaie torențială, Nestor s-a descurcat excelent și timpul său total de 03:41,504 după cele două urcări i-a asigurat o victorie clară în runda inaugurală a acestui sezon.

Locul 2 la Cupa Cheile Grădiștei powered by Total a fost obținut in extremis de campionul național de raliuri Simone Tempestini. După ce în prima manșă a avut doar al șaselea timp, pilotul de la Napoca Rally Academy a profitat din plin de asfaltul ud. La prima sa competiție cu noua sa mașină de concurs, Skoda Fabia R5, Tempestini s-a impus în Categoria I, cea dedicată automobilelor de producție.

Deși a ratat podiumul din cauza ploii, Octavian Ciovică se anunță unul dintre principalii pretedenți la podiumul final al Categoriei II. Sursă foto: abimages.ro

Marea surpriză de pe podium este Radu Benea. Campion anul trecut la Debutanți, timișoreanul a concurat cu un Mitsubishi Lancer Evo8 RS și a impresionat atât în prima manșă, când a fost asfaltul uscat, cât și în cea de-a doua.

Costi Stratnic (Dacia STCC) s-a clasat al patrulea, fiind urmat de Dan Gîrtofan (Skoda Fabia R5), Mihai Leu (Ferrari 458 Challenge), Horia Gheorghe (Mitsubishi Lancer EVO 9) și Elias Răduță (Mercedes Benz 190).

Simone Tempestini a concurat, în premieră, pe Skoda Fabia R5, mașină cu care va încerca să obțină al cincilea titlu absolut la raliuri. Sursă foto: abimages.ro

Marele perdant al vremii rele, pe lângă Mihai Leu, a fost Octavian Ciovică. La bordul noului Radical SR8, brașoveanul a avut al doilea timp al zilei de sâmbătă, iar în prima manșă de concurs de duminică și-a păstrat poziția. Ploaia i-a dat însă planurile peste cap și l-a privat de primul podium la open din carieră, încheind în cele din urmă pe 9. S-a mulțumit în schimb cu poziția secundă la CN/E2-SC.

Tempestini și Benea au fost la prima lor competiție cu noile mașini de concurs.

Ciprian Ciobotaru a bătut fără emoții Grupa A, având un avantaj final de 19,088 secunde înaintea lui Marc Banca, următorul clasat, în timp ce la Grupa N s-a impus Claudiu Erham, la fel detașat.

Rezultatele complete provizorii pot fi descărcate de aici.

Pe 3 la Categoria I, Leu și-a asigurat însă victoria la GT, acolo unde a fost campion de fiecare dată în ultimii doi ani, iar Radu Benea a fost declarat învingător la EC2 (H), unde l-a învins la numai 0,1 secunde pe Costi Stratnic.

Cât timp a fost asfaltul uscat, Mihai Leu a cochetat în permanență cu Top 3 timpi la Cheile Grădiștei. Sursă foto: abimages.ro

Bogdan Rusea (Renualt Megane) s-a impus clar la 2 Roți Motrice, acolo unde au concurat nu mai puțin de 21 de concurenți.

La echipe, victoria a revenit celor de la RWD Racing Team (Nestor, Mirea, Stoian), în timp ce Rally Dream Team a fost pe doi cu Szabo, Ciobotaru și Cozma.

În total, 54 de piloți au luat startul în etapa de debut a Campionatului Național de Viteză în Coastă 2020.

Următoarea rundă va avea loc pe 4-5 iulie la Reșița, în organizarea clubului CB Rally Vest.