Vlad Cosma, alături de ceilalți doi ocupanți ai podiumului open, Costel Cășuneanu și Bogdan Marișca.

Campionul național en-titre Vlad Cosma s-a impus în etapa finală a sezonului 2019 în Campionatul Național de Super Rally, organizată la București, reușind să îl devanseze în ultimele manșe pe Costel Cășuneanu, noul campion al competiției aflate la a doua ediție.

Învingător și în calificări, de unde 12 cel mai bine clasați au avansat în finala etapei, Vlad Cosma a reușit un timp excelent chiar în manșa finală, când a fost cronometrat cu 02:09,906. Pilotul de la Napoca Rally Academy a concurat pe un Ford Fiesta R5, pe care l-a împărțit în runda din Capitală cu Bogdan Marișca.

În ciuda victoriei, Vlad Cosma i-a predat ștafeta de campion open la super rally lui Costel Cășuneanu.

Al doilea în clasamentul Trofeului UniCredit Leasing powered by Opel s-a clasat Costel Cășuneanu (Skoda Fabia R5), care este totodată și noul campion național open la super rally. Acesta a terminat traseul de concurs în 02:11,409.

Pe o Skoda Fabia R5, Cășuneanu a câștigat autoritar acest sezon.

Cu cele 9 puncte pentru locul secund, Cășuneanu a ajuns la 38 de puncte după patru etape (două locuri 1, două locuri 2), iar pe 30 noiembrie, la Timișoara, va urca pe prima treaptă a podiumului de la Gala Campionilor FRAS. Este al doilea titlu pentru pilotul originar din Bacău, după cel reușit la Clasa Extrem în Campionatul Național de Off Road.

Cu două etape câștigate și două locuri 2, Costel Cășuneanu a bifat o victorie categorică în acest sezon de super rally.

În clasamentul general al campionatului, Cășuneanu este urmat de legendarul Titi Aur, cu 26 de puncte, și de Robert Barabas, cu 25 de puncte. Vlad Cosma, învingătorul de sâmbătă, a încheiat sezonul pe 4, cu 24 de puncte.

Podiumul general de la București a fost completat de Bogdan Marișca, fostul campion național absolut de raliuri înregistrând un timp de 02:12,854 tot pe ultima manșă a etapei.

Cei mai buni 12 timpi din calificări au ajuns în finală, care a contat exclusiv pentru clasamentul open.

Un total de 42 de concurenți au fost prezenți pe traseul de concurs amenajat pe bulevardul Kiseleff, care a avut un grad de dificultate mai ridicat față de cel ales în 2018.

Invitatul special al evenimentului a fost fostul campion mondial din WRC, Manfred Stohl, austriacul fiind prezent cu un Ford Fiesta Eletric, pe care l-a împărțit cu Dani Oțil. Stohl nu a concurat însă, onoarea revenindu-i lui Oțil, care a și câștigat Clasa Eletric, devansându-l pe Sorin Ghișoi (VW Golf E).

Mihai Leu a luat startul de această dată pe un Citroen C3 R5. Patru mașini R5 au fost la startul etapei de la București.

Aproape 10.000 de spectatori au fost prezenți sâmbătă la evenimentul care trage cortina peste sezonul 2019 în super rally, care a mai avut etape la Mangalia, Târgu Mureș și Craiova. Pentru 2019, Mihai Leu, promotorul super rally, a anunțat un total de 6 astfel de evenimente.

În ceea ce privește topul final pe clase la București, Vlad Cosma s-a impus și la Clasa 1, acolo unde a fost urmat de aceiași Costel Cășuneanu și Bogdan Marișca.

Rezultatele complete sunt disponibile pe www.rallycontrol.ro

La 2A, dedicată mașinilor cu două roți motrice și sub 1600CMC, Bogdan Vrabie a reușit o nouă victorie, la o săptămână după ce și-a asigurat titlul în Cupa Suzuki în Campionatul Național de Raliuri Dunlop. Tot pe Suzuki Swift, Vrabie a avut un timp de 02:30,507, fiind urmat de Ionuț Moisii (Citroen Saxo VTR) și Sorin Jurca (Peugeot 206).

Cea mai bună handbalistă a lumii, Cristina Neagu, a fost printre spectatori la etapă și chiar a bifat o trecere în dreapta lui Mihai Leu.

Danny Ungur, actual vicepreședinte al FRAS, a avut o revenire spectaculoasă și s-a impus la Clasa 2B. Pe un Renault Clio, pe care l-a împărțit la București cu Mihai Manole, Ungur a câștigat divizia mașinilor cu două roți metrice și peste 1600 cmc. Acesta l-a depășit la mai puțin de o secundă pe Robert Barabas (Fiat 126 Proto) și pe Adi Teslovan (Citroen DS3 R3).

Fost campion de raliuri la clasele 11 și N, Danny Ungur a bifat o victorie la Clasa 2B în etapa de la București. Robert Barabas și Adi Teslovan l-au urmat pe podium.

Armando Battochi (Ferrari 458 Challenge) a înregistrat o victorie clară la Clasa 3A, acolo unde Emil Ghinea (Renault Clio V6) a avut al doilea timp, iar Julian Răduță (Mercedes Benz 190) a completat podiumul.

La 3B, Aurelian Andronache a reușit victoria, învingându-i pe Lucian Răduț și pe Costi Stratnic. Prezent, în premieră, la super rally, francezul Jerome, pe o Formula Renault, a avut dificultăți cu monopostul pe traseul de la București.

Aurelian Andronache a fost la 3 zecimi de podiumul general, însă s-a bucurat pentru victoria de la 3B.

De menționat este din nou prezența veteranului Valentin Nemțanu, care a luat startul cu Dacia 1310.