La un deceniu de la debutul său, Andrei și-a împlinit visul. Credit photo: Autostiri.ro

Andrei Dumitrescu a devenit campion național absolut la viteză în coastă la 50 de ani de când bunicul său Marin Dumitrescu se impunea pentru ultima oară în această disciplină.

Nepotul legendarului Marin Dumitrescu, la bordul unui monopost Tatuus, a reușit să încheie pe locul al treilea în ultima etapă din Campionatul Național de Viteză în Coastă Dunlop 2018, Trofeul Opel. Rezultatul a fost suficient pentru a-și asigura, în premieră, titlul de campion absolut. Victoria de la Poiana Brașov i-a aparținut lui Bogdan Cuzma, campionul absolut din 2016, în timp ce pe 2 s-a clasat Emil Nestor.

Astfel, la finalul sezonului, Dumitrescu a adunat 126 de puncte, în timp ce principalul său contracandidat, Lucian Răduț, are doar 107 puncte. Acesta din urmă a reușit imposibilul în acestă ultimă rundă după ce motorul mașinii sale de concurs s-a spart în primele manșe de recunoașteri. În mai puțin de 24 de ore, mașina era din nou pe traseu, însă nu a fost îndeajuns în lupta pentru titlu. După un loc 5 în prima manșă de concurs, Răduț nu a mai urcat în cea de-a doua.

Clasamentul final de la Trofeul Opel este disponibil aici.

Clasamentul echipelor la Trofeul Opel este disponibil aici.

În acest sezon, Andrei Dumitrescu a reușit să câștige cursele de la Teliu, Reșița și Rânca, în timp ce la Râșnov și Câmpulung Muscel a încheiat pe 2, iar la Poiana Brașov pe 3. Singura sincopă a fost înregistrată la Trofeul Total, atunci când a încheiat pe 16, cursa desfășurându-se în condiții de ploaie. La Sinaia, cursa favorită a bunicului său, Andrei a absentat din cauza unor probleme medicale.

Andrei pilotează monopostul Tatuus din 2010, timp în care acesta a beneficiat de îmbunătățiri. Credit photo: rallyphoto.ro

În vârstă de 36 de ani, noul campion național absolut la viteză în coastă a debutat în această disciplină în 2007, la inițiativa lui Marin Dumitrescu. „Ne-am apucat să pregătim un Golf II, primit cadou de la Horia Andronic. Deși tatăl nostru nu voia să participăm nici eu, nici fratele meu, din cauza costurilor ridicate, până la urmă s-a hotărât să ne ajute. Am renunțat la Gold și am achiziționat prima Dallara F389. Tot anul 2007, eu și Silviu am mers pe aceeași mașină”, a povestit Andrei Dumitrescu despre începuturile sale în viteză în coastă.

În 2010, acesta și-a achiziționat monopostul cu care a reușit anul acesta să devină campion, Tatuus Formula Renault 200, care a suferit mai multe îmbunătățiri în acești ani. Primul rezultat notabil a fost clasarea pe locul 4 la Open în 2013, iar ulterior anul trecut, în 2017, când a reușit să devină vicecampion național, fiind devansat doar de Paul Andronic.

Andrei și fratele acestuia, Silviu, care a revenit în competiție chiar anul acesta. Credit photo: rallyzoom.ro

Automobilismul sportiv este un mod de viață al familiei Dumitrescu. Bunicul lui Andrei, Marin Dumitrescu, o legendă a motorsportului românesc, a câștigat nenumărate trofee la viteză în coastă și pe circuit între 1949 și 1959. În 1968, a fost campionul absolut al primei ediții a Campionatului Național de Viteză în Coastă. Ulterior, a mai câștigat titlurile de campion la Clasa 2 (1970), Clasa 3 (1972), Clasa 4 (1973) și Clasa 6 (1976). Are inclusiv un titlu de vicecampion național absolut la raliuri, în echipaj cu Petre Vezeanu.

Fiul lui Marin Dumitrescu și totodată tatăl lui Andrei și Silviu, Radu Dumitrescu a pilotat și el în campionatele de viteză în coastă din anii ’80. În 1980, actualul șef al Comisiei Naționale de Viteză în Coastă FRAS, a devenit campionul național al Grupei 1. De asemenea, în 1985, cucerea titlul de campion național al Grupei A la viteză pe circuit.

Fratele lui Andrei, Silviu, revenit anul acesta în competiții, a debutat la viteză în coastă tot în 2007, iar cel mai bun rezultat l-a reușit în 2009, atunci când a obținut titlul de vicecampion național. În actualul sezon, Silviu a încheiat pe 4 la general.