Inițial anunțat doar copilot pentru tatăl său, Charles Munster a pilotat și a reușit marea surpriză a Historic Winter Rally 2020. Sursă foto: Dan Străuți

Romanian Historic Winter Rally a deschis pentru al patrulea an consecutiv sezonul în automobilismul sportiv românesc cu o nouă competiție internațională de anvergură, câștigată autoritar de belgianul Charles Munster.

În vârstă de 18 ani, fiul cel mai mic al campionului național absolut al Belgiei, Bernard Munster, Charles a dominat concursul din Covasna în ambele zile , cu 9 probe speciale câștigate, dintr-un total de 13. Inițial, Charles era anunțat doar copilot pentru tatăl său la această ediție.

Cu Jasper Maelfait în dreapta, Munster a pilotat un Subaru 555 și a încheiat Romanian Historic Winter Rally în 02:54:59,8.

Spectatorii prezenți pe probe au avut ocazia să vadă 48 de bijuterii pe patru roți. Sursă foto: Dan Străuți

Podiumul de la ediția din acest an a raliului pe zăpadă dedicat automobilelor istorice a fost completat de echipajele Paul Chabloz/Cristophe Revais (BMW 325 iX) și Gerard Marcy/Fabrice Henry (Porsche 911 Safari).

Câștigătorul en-titre Eric Royere a încheiat pe locul 10 în acest weekend, în timp ce Patrick Ferrier, cel care s-a impus la prima ediție a Historic Winter Rally, organizată în 2017, a fost al 16-lea. Câștigătorul din 2018, Laurent Battut, a încheiat pe 8 în acest an.

Concurenții au beneficiat din plin de o iarnă perfectă pentru un raliu al zăpezii.

La această ediție au luat startul un total de 48 de echipaje cu sportivi din Belgia, Franța, Luxemburg, Elveția, Cehia și România. Singurul sportiv român prezent, Marian Comșa, din postura de copilot, a părăsit competiția alături de pilotul Fred Rosatti în timpul probei speciale numărul 10. În total, 41 de echipaje au reușit să ajungă la linia de finiș.

Bogdan Moldovan și Sergiu Rogozan s-au aflat într-una dintre cele patru mașini de deschidere a cursei. Sursă foto: Dan Străuți

Cursa a avut patru echipaje de deschidere, dintre care două au fost românești. Bogdan Moldovan și Sergiu Rogozan au fost forelighteri pe un Mitsubishi Lancer Evo VII, în timp ce Constantin Toma și Ciprian Ion au deschis traseul cu un Mercedes Benz 190E.