Podiumul general FIA a fost o premieră pentru 2020: Gîrtofan la prima victorie, Răspopa și-a egalat cel mai bun rezultat al carierei, iar Arif a urcat pentru prima dată în carieră pe podium. Sursă foto: Bogdan Barabas

Vicecampionul național din acest an, Dan Gîrtofan a reușit sa se impună în ediția aniversară de 10 ani a Raliului Moldovei Bacău, după un duel palpitant cu Adrian Răspopa, până în ultima probă specială a etapei care a închis sezonul 2020 în Campionatul Național de Raliuri Betano.

Pentru dublul campion național din 2004 si 2007, victoria de la Bacău este prima din acest sezon competițional, el situându-se în acest an de patru ori pe locul 2 și o dată pe locul al treilea.

Dupa ce echipajul Gîrtofan/Mihăiță Lăzărescu prelua conducerea în prima zi a raliului, pe fondul unei greșeli de pilotaj a a lui Răspopa, moment în care diferența dintre cei doi ajunsese la peste 90 de secunde, ziua secundă se anunța una de conservare a avantajului din partea brașoveanului.

Ultima victorie a lui Dan Gîrtofan a fost înregistrată în 2017. Are în schimb nu mai puțin de 17 podiumuri din 20 posibile în tot acest timp. Sursă foto: Bogdan Barabas

Cu toate acestea, ritmul de atac maxim arătat de Adi Răspopa, încă de la prima probă specială a zilei, l-au făcut pe Gîrtofan să mărească și el ritmul și sa abordeze un pic mai tare un viraj, ieșind în decor pe a doua trecere pe proba Hemeiuș. Așa cum declara imediat după probă, în parcul de service, “ieșirea era să ne coste raliul pentru ca efectiv mașina a alunecat în afara traseului, într-o văgăună, de unde am crezut că nu vom mai ieși.”

Pe fondul greșelii făcută de Gîrtofan, Răspopa a micșorat ecartul la doar 13.5s cu doar două probe speciale rămase de disputat. Cu încă o victorie pe a treia trecere pe proba Trebeș, care a reprezentat totodată și Power Stage-ul competitiei, Adrian Răspopa reducea ecartul la 4s față de primul clasat. Cei 2.5km ai Superspecialei desfașurată pe circuitul de karting Speed Park, nu au fost însă suficienți pentru ca echipajul Răspopa/Diacu să poată recupera ecartul ramas și să își poată trece în cont prima victorie, la general, din carieră. Pentru Dan Gîrtofan este prima victorie din ultimele 3 sezoane.

Adrian Răspopa s-a luptat până în ultima clipă pentru a câștiga etapa pe care a și organizat-o. Raliul Moldovei a ajuns la ediția cu numărul 10. Sursă foto: Bogdan Barabas

Cu 9 probe speciale câștigate din totalul de 12 ale raliului, Adrian Răspopa își egalează cea mai bună clasare din carieră, obținută anul trecut tot în Raliul Moldovei Bacău cu aceeași mașină Skoda Fabia R5.

Locul al treilea i-a revenit echipajului Bogdan și Delia Năstase care reușesc cea mai buna performanță a carierei, un rezultat impresionant obținut la volanul unui Mitsubishi Evo 9 de clasă 11, rezervată automobilelor neomologate FIA. Aceștia însă nu vor puncta în clasamentul general FIA, punctele urmand sa îi revină lui Enis Arif clasat pe locul al patrulea la finalul Raliului Moldovei Bacău. Secondat de experimentata Carmen Poenaru în rol de navigator, Arif se află și el în fata celui mai bun rezultat al carierei de până acum.

Având-o în dreapta pe Carmen Poenaru, Enis Arif a urcat în premieră pe podiumul general al unui raliu. Sursă foto: Bogdan Barabas

După un frumos duel, plin de suspans, cu Enis Arif, Cristian Dolofan a terminat raliul în poziția a cincea, reușind însă sa prindă podiumul din Power Stage. Dolofan reușește să iși egaleze cel mai bun rezultat obținut anul trecut în Raliul Argesului.

Pe locul sase îl regăsim pe Adrian Teslovan, care a dominat absolut categoria rezervată automobilelor cu două roți motrice, el câștigand 11 din cele 12 probe ale raliului la clasa automobilelor cu două roți motrice.

În premieră au lua startul și SSV-urile, care nu au punctat în clasamentul general, însă vor putea deveni o tradiție în campionatul intern. Sursă foto: Bogdan Barabas

Cristian Timișică reușește locul 7 în clasamentul general, cea mai bună clasare de până acum și câștigă clasa sa RC2N, după un duel cu Andrei Cașcaval care termină raliul în poziția a noua. În urma acestui rezultat Cristian Timișică este noul campion național la clasei RC2N.

Pe locul opt regăsim o nouă mașină de clasa 11 pilotată de Razvan Nechifor și secondat de Doru Vraja, echipaj component al Bacău Rally Team.

Top 10 este încheiat de Mihai Manole, care își trece în cont și pozitia secundă din clasa automobilelor cu două roti motrice și care reușește să îi fure o victorie de probă specială lui Teslovan.

Podiumul categoriei rezervată automobilelor cu două roți motrice este completat de echipajul Bogdan Talașman și Andrei Mitrașcă la volanul unui model Suzuki Swift Sport, care câștigă și competiția monomarca Cupa Swift Sport. Cei doi sunt secondați de echipajul Daniel și Lucian Budai, campionii naționali din acest an ai competiției.

Bogdan Talașman s-a impus în premieră la Cupa Swift Sport și încheie sezonul pe 2 în clasamentul cupei monomarcă. Sursă foto: Bogdan Barabaș

Cupa Dacia, ajunsă la cea de-a 14-a sa ediție, și-a stabilit și ea campionul național, în persoana lui Raul Badiu, care secondat de Rareș Fetean a reușit sa își treacă în cont victoria și la Bacău. Badiu a dominat fără drept de apel cupa monomarcă câștigând toate probele speciale ale raliului și terminând cu un ecart de 6minute și 58.5 secunde in fața lui Lucian Sauciuc. Podiumul Cupei Dacia a fost completat de echipajul Victor și Mihai Supuran.

În clasamentul juniorilor, podiumul a fost format în ordine de echipajul Daniel și Lucian Budai, urmat de echipajul Mihnea și Aurelian Hanea și echipajul Victor și Mihai Supuran.

Cu un duel palpitant până în ultima probă specială, ediția aniversară a Raliului Moldovei Bacău a încheiat încă un capitol al Campionatului Național de Raliuri, un sezon diferit de cele de până acum pe fondul unei situații dificile la nivel mondial.

Rezultatele complete provizorii ale Raliului Moldovei Bacău sunt disponibile aici.