Dacia 1300, pilotată de Dan Spuderka, în acțiune la etapele de viteză în coastă. Credit photo: Mădălin Crăciun

Federația Română de Automobilism Sportiv lansează oficial proiectul Dacia Revival în cadrul Comisiei Naționale de Vehicule Istorice de Competiții, care va gestiona exclusiv organizarea și promovarea de competiții pentru automobilele Dacia istorice.

Astfel, începând cu sezonul 2019, modelele Dacia, dinainte de apariția Logan și Sandero (n.r. unde există o competiție dedicată în CNRD), în special modelele 1300 și 1310 vor fi prezente în două grupe special create în acest sens. Prezența va fi accesibilă tuturor deținătorilor unui automobil Dacia care păstrează caracteristicile mașinii originale.

“Cred că nu există în România un iubitor al automobilismului sportiv care să nu fi avut ocazia să șofeze un automobil Dacia 1300. Pe cei mai tineri, cu siguranță părinții i-au plimbat cu aceste mașini și s-au bucurat de ele. Eu, îmi amintesc cu drag prima mașină a mamei, o Dacia 1310, căreia la 13-14 ani îi schimbam și curățam bujiile și de asemenea Dacia 1300 verde a tatălui meu, care era super accesorizată, cu jante și cauciucuri late, cu carburatoare modificate.  Așadar, nu doar ca o dezvoltare firească a motorsportului autohton, dar și emoțional, sunt convins că facem un pas mare prin readucerea “bătrânicilor” pe traseele de concurs. Și nu în ultimul rând, cu această ocazie, vom avea mai des prilejul să ne amintim piloți emblematici ca Nicu Grigoraș sau Ludovic Balint (n.n. aceștia fiind doar doi dintr-o pleiadă de sportivi cu rezultate de excepție), care făceau performanță în anii ‘80-‘90”, a declarat președintele FRAS, Norris Măgeanu.

„Regulamentul va cuprinde două clase, una în care vor concura mașini în configurația de fabrică, fără nicio modificare estetică sau de performanță, iar cea de-a doua va cuprinde mașini cu câteva modificări acceptate, stipulate exact în regulament. În ceea ce privește securitatea, nu vom face rabat, dar totul se va putea realiza cu costuri minime pentru ei. De altfel, aceste costuri sunt cam singurele pe care le va suporta sportivul, toate taxele și formalitățile necesare fiind suportate de federație”, anunță și directorul sportiv FRAS, Ioan Badiu.

Echipamentul de securitate va putea să cuprindă centuri și scaune de curse ieșite din omologare, cu aspect și caracteristici de securitate acceptabile. De asemenea, un model de roll-bar/roll-cage minimal (pentru grupa 2) va fi disponibil în regulament, împreună cu o listă a societăților constructoare, agreate de FRAS. Regulamentul complet pentru proiectul Dacia Revival va fi disponibile pe site-ul FRAS în perioada imediat următoare.

Pentru a deveni piloți licențiați, deținătorii automobilelor Dacia menționate vor fi sprijiniți de FRAS pentru a urma cursurile unor școli de pilotaj la prețuri accesibile. De asemenea, licențele de piloți, dar și cele ale staff-ului, mecanici și mașini de asistență, vor fi oferite gratuit de către FRAS.

Astfel, sportivii înscriși în proiectul „Dacia Revival” vor putea lua startul (doar cu automobilul DACIA pentru care au fost licențiați) în Campionatul Național de Viteză în Coastă, Campionatul Național de Viteză pe Circuit pentru Istorice, dar și alte campionate din cadrul calendarului FRAS.

În urma discuțiilor dintre oficialii FRAS și susținătorii acestui proiect, subcomisia ”Dacia Revival” va fi formată din trei persoane, acestea urmând să fie validate la următoarea ședință de Consiliu Federal. Cei trei, care vor oferi toate detaliile tuturor doritorilor, sunt:

Presedinte: Spuderka Dan

email: danspuderka@yahoo.com

Tel: 0722960559

––––––––––––-

Membru: Apostu Adrian

email: rawstell@yahoo.com

Tel RO: +40726091737

Tel UK: +447843346370

––––––––––––-

Membru: Nagy Emil

email: emil1989_1@yahoo.com

Tel: 0740287522