Întrunit în şedinţă în data de 23 iulie, Biroul Executiv FRAS a decis următoarele:
– aprobă afilierea provizorie a următoarelor structuri: Asociația Club Sportiv Repsol Racing Timișoara și Asociația Club Sportiv Travel 4×4 Orăștie . Trimite decizia spre ratificare Consiliului Federal.
– aprobă decalarea etapei a II-a din cadrul Campionatului Național de Slalom Paralel, etapa programată inițial pe 2 august urmând să se desfășoare pe 29 august.
– aprobă anularea primelor două etape din cadrul Campionatului Național de Off Road.
– validează remanierea Comisiei Naționale de Rally Raid, astfel încât, noua comisie va avea următoarea componență: Ioan Șomodean (președinte), Ionuț Davidescu și Ciprian Berchez. De asemenea, aprobă înființarea Subcomisiei Tehnice de Rally Raid, cu următoarea componență: Nelu Nestor (președinte), Mircea Colțea și Flaviu Negrușeriu.
– aprobă includerea în calendarul competițional al Campionatului Național de Viteză în Coastă TOTAL a etapei a IV-a, de la Baia Mare, eveniment care se va desfășura pe 29-30 august. Astfel, calendarul campionatului CNVC TOTAL va avea 6 etape.
– aprobă înființarea unei Cupe în cadrul Campionatului Național de Raliuri Betano, cu autovehicule side by side, sub rezerva avizării de către Comisia Tehnică.
– aprobă înființarea în cadrul Comisiei de Vehicule Istorice a Campionatului Național de Raliuri de Regularitate pentru Vehicule Istorice, campionat desfășurat în parteneriat cu Retromobil Romania. Aprobă propunerea de regulament pentru acest campionat a Comisiei.
– Membrii Biroului Executiv au analizat, de asemenea, modul în care s-a derulat accidentul de la Raliul Brașovului și Harghitei, în care a fost implicat echipajul format din Alexandru Pițigoi/Anton Avram, cu numărul de concurs 48. În motorsport, fiecare secundă poate face diferența între o situație ținută sub control și o tragedie. Conform regulamentului în vigoare, primul echipaj care ajunge la locul unui accident și nu observă niciunul dintre membrii echipajului implicat sau semnul OK afișat în apropiere, este OBLIGAT să oprească și să încerce să acorde primul ajutor. Al doilea echipaj care ajunge la locul producerii accidentului este OBLIGAT să meargă mai departe, să ajungă în Stopul probei și să anunțe oficialii cursei. Având în vedere că niciunul dintre echipajele imediat următoare concurenților cu numărul 48 nu a oprit, Biroul Executiv trage un semnal de alarmă asupra aprofundării regulamentelor de către sportivi și propune Consiliului Federal și, ulterior, Adunării Generale FRAS, modificarea șancțiunilor care privesc astfel de situații, cu majorarea amenzilor până la 1.000 de euro și suspendarea licenței de sportiv pentru o perioadă de la 1 la 3 etape, în funcție de gravitatea faptei.
Biroul Executiv FRAS
Norris Măgeanu – președinte
Danny Ungur – vicepreședinte
Cătălin Nicolaescu – vicepreședinte
Ioan Badiu – director sportiv
Cristian Notaru – secretar general