FII SI TU PILOT!

Automobilismul sportiv a stârnit întotdeauna interesul și admirația copiilor și a tinerilor.

Federația Română de Automobilism Sportiv (FRAS) organizează campionatele de automobilism sportive din România, acestea mergând de la karting electric până la raliuri și curse de circuit sau drift. În funcție de vârsta ta și de ramura care te interesează mai jos găsești descrierile disciplinelor și vârstele la care poți debuta.

6 – 14 ani

Karting Electric

8 – 14 ani

Slalom Juniori

9 – 20 ani

Drift

10 – 18 ani

Rallycross

12 – 18 ani

Slalom Paralel
Time Attack

13-18 ani

Anduranță

14-18 ani

Superslalom

16 – 25 ani

Viteză în Coastă
Raliu

Karting electric

De la 6 ani

Derivat din kartingul cu motoare termice, adevărata școală a campionilor din Formula 1, kartingul electric este o versiune modernă și ecologică de debut.

Vei învăța bazele pilotajului, vei concura alături de alți copii de vârsta ta pe circuite stradale și permanente.

Sus

Slalom Juniori

De la 8 ani

Un pas natural după kartingul electric sau pur și simplu un prim pas în automobilism este campionatul de îndemânare unde vei pilota deja o mașină!

Specificul acestei competiții este de a concura în siguranță (concursurile se desfășoară pe trasee delimitate în zone urbane) și a dezvolta aptitudinile piloților de îndemânare, atenție, precizie de execuție la viteze moderate. Super slalom-ul este considerat o evoluție a campionatului de îndemânare, cu mașini mai puternice și piloți cu mai multă experiență proveniți de regulă din cursele de îndemânare.

Sus

Slalom paralel

De la 12 ani

Primii pași pe macadam (drum neasfaltat)! Poarta spre a deveni pilot de raliuri!

Competiție organizată pe trasee închise din zona Sibiului în care se aleargă pe perechi de câte 2 masini fără ca acestea să se întâlnească, urmând ca cel mai bun timp să câștige.

Mașinile de competițoe sunt dotate cu sisteme de siguranță avansate și specific competițiilor cum ar fi roll cage-ul, scaunul și centurile de competiție. Vei învăța arta derapajului, te vei perfecționa în a simți aderența și îți vei desăvârși controlul mașinii de curse.

Sus

Rallycross

De la 10 ani

Deși derulată pe macadam această competiție te va pune în situația să concurezi direct împortiva adversarilor! Sesiuni de calificare, grilă de start, ușoare acroșaje…un sport cu un specific bine definit!

Sus

Time attack

De la 12 ani

Ajungi, deja, pe circuitele permanente mari! Cu toate acestea vei alerga singur, fără să intri în luptă cu altceva decât cu…cronometrul, cu excepția categoriei de vârstă 13-16 ani unde pe finalul competiției vei lua startul într-o cursă de sprint cu toți ceilalți colegi pe pistă. Vei învăța pilotajul fin și precis specific curselor de circuit unde precizia tur după tur este determinantă.

Sus

Drift

De la 9 ani

Derapaj, derapa, derapaj! Totul sub control și desenat frumos ca la carte. Acest sport este despre arta derapajului fie pe circuite permanente fie pe superbe trasee montane (închise pe perioada competiției) sau chiar stradale. Mașini foarte puternice, mult fum, public numeros.

Sus

RES (Romanian Endurance Series)

De la 13 ani

Lucrurile devin mai serioase pe circuit o dată cu trecerea către anduranță.

Curse de 2×1 oră sau chiar de 500 de kilometri, gestiunea efortului, strategie, atenția sporită la uzura pneurilor și a componentelor mașinii, RES oferă o parte din charme-ul cursei de 24 de ore de la Le Mans.

Sus

Viteză în coastă

De la 16 ani

Ești la baza muntelui și cât ai clipi ajungi sus! Specialitate extrem de intensă a curselor auto viteza în coastă se desfășoară pe asfalt, doar în urcare și doar cu pilotul la bord. Singur contra virajelor și a cronometrului. Deși sunt scurte (până la 5km) aceste curse adună la start foarte mulți piloți cu o panoplie largă de mașini de la cele mai puțin modificate și până la monștrii de 6-700 de cai trecând prin prototipuri și monoposturi.

Sus

Raliuri

De la 16 ani

Probabil cea mai complexă disciplină datorită faptului că pilotul e însoțit în permanență de copilot care are un rol extrem de important. Desfășurându-se pe trasee lungi, pe asfalt, macadam, ploaie, noroi sau zăpadă, traseele nu pot fi reținute pe de rost de către pilot astfel că particularitățile acestuia îi sunt dictate de copilot.

Sus

Pentru mai multe informații vă stăm la dispoziție la adresa de mail juniori@fras.ro.