Vederea bună la volan este crucială, atât pentu siguranța noastră, cât și pentru protejarea tuturor participanților la trafic. Acesta este principalul mesaj al campaniei de conștientizare a unei vederi bune la volan, desfășurat de Essilor România într-un nou parteneriat semnat cu Federația Română de Automobilism Sportiv privind siguranța rutieră. Pe tot parcursul celei de-a doua jumătăți a anului 2020, Essilor România va susține, alături de FRAS, siguranța rutieră, prin furnizarea de mesaje, date și analize, care să răspundă nevoilor tuturor șoferilor, dar și a pietonilor de toate vârstele și participanților la trafic care pot fi vulnerabili, precum bicicliștii și motocicliștii. De asemenea, la nivel de Grup, Essilor își consolidează permanent gama de produse pe baza nevoilor specifice ale șoferilor și va continua să valorifice inovația ca o modalitate de a corecta și proteja mai bine vederea tuturor participanților la trafic.
Scopul noului parteneriat este de a combate lipsa de conștientizare cu privire la această problemă națională de sănătate și de a evidenția importanța verificării periodice a ochilor pentru desfășurarea traficului rutier în condiții sigure, cu atât mai mult cu cât 90% dintre informațiile necesare pentru a lua decizii sigure pe drum, ne parvin cu ajutorul ochilor.
Vizibilitatea bună la volan se bazează pe o combinație de factori: protejarea vederii de reflexiile și strălucirile luminoase, precum și necesitatea unui contrast nocturn clar. Majoritatea șoferilor nu știu că este necesar să își protejeze ochii atunci când se află la volan, pentru siguranța lor și a tuturor participanților la trafic. De asemenea, oamenii aleg ochelari, care le pot face mai mult rău decât bine, prin simpla excludere a unui control de specialitate, iar cei mai mulți români ajung la doctor doar atunci când au probleme serioase de vedere. Promovarea apelului la acțiune, respectiv, „Verifică-ți vederea ” se adresează atât autorităților locale, instituțiilor sau ONG-urilor, cât și profesioniștilor din domeniul îngrijirii ochilor și școlilor de șoferi, ca pilon-cheie al siguranței rutiere, prin combaterea deceselor și accidentelor în trafic.
De altfel, „Verifică-ți vederea ” este noua Regulă de Aur, adoptată din 2017 de FIA – Federația Internațională de Automobilism, în cadrul parteneriatului de 3 ani cu Essilor Group privind siguranța rutieră, fapt ce a reprezentat un pas major în creșterea gradului de conștientizare cu privire la vederea slabă, ca problemă globală majoră de sănătate publică.
Noua regulă a fost adăugată la celelalte, deja, existente ale FIA cu privire la alți factori cheie de risc, cum ar fi viteza, alcoolul, centura de siguranță, utilizarea telefonului mobil, verificarea anvelopelor (de exemplu, „Respectați limita de viteză”, „Nu beți și nu conduceți niciodată” etc.) . În cadrul acestui parteneriat internațional, Essilor România desfășoară din 2018, la nivel național, campania ,,Siguranța la volan începe cu o vedere bună’’, prin intermediul căreia 10.000 de șoferi au screening-ul asigurat în mod gratuit în cadrul tuturor evenimentelor organizate anual, după ce statisticile oficiale au arătat că unul din cinci șoferi nu poate vedea drumul în mod corespunzător.
Prin noul parteneriat la nivel local cu FRAS, Essilor își întărește angajamentul pe termen lung de a contribui la mobilitatea sigură, ca lider al îngrijirii vizuale și ca donator al Fondului Națiunilor Unite pentru Siguranță Rutieră, în conformitate cu misiunea companiei de a îmbunătăți viețile prin îmbunătățirea vederii.
Despre Essilor România
Essilor România este parte a grupului francez cu același nume, lider mondial în dezvoltarea, producția, distribuția și comercializarea lentilelor de ochelari. De asemenea, pentru a veni în întâmpinarea nevoilor partenerilor săi şi a purtătorilor de ochelari din întreaga lume, Essilor dezvoltă şi comercializează echipamente, instrumente şi servicii specializate, destinate profesioniştilor din domeniul vederii.
Cu o prezență de peste 20 de ani pe piața din România, misiunea Essilor este de a îmbunătăți calitatea vieții, prin îmbunătățirea vederii. Pentru a sprijini această misiune, Essilor alocă peste 200 de milioane de euro cercetării și inovării în fiecare an, într-un angajament de a aduce pe piață tot mai multe produse noi și tot mai eficiente. De altfel, compania Essilor este recunoscută de revista Forbes ca una dintre “Cele mai inovatoare companii” în topul anual al primelor 100 de companii identificate ca având cel mai înalt potențial de inovație. De asemenea, Essilor a fost prima companie din CAC 40 ( indicele bursier al pieței de capital din Franța alcătuit din cele mai mari 40 de companii tranzacționate la Bursa din Paris), care a încorporat un comitet de responsabilitate socială corporativă în comitetele consiliului său de administrație.
Îndelungata istorie a companiei Essilor a început să fie scrisă din 1848, când a fost înfiinţată Association Fraternelle des Ouvriers Lunetiers, care mai târziu şi-a schimbat numele în Essel. Al doilea moment important din istoria Essilor a avut loc în 1931, când s-a deschis primul magazin Lissac Brothers. Cele două companii, Essel şi Silor, au fuzionat în 1972, formând compania Essilor.
Brandurile sale emblematice sunt Varilux®, Crizal®, Transitions®, Eyezen ™, Xperio®.
Datorită expertizei, a prezenței globale și a capacității de inovare în domeniul lentilelor de ochelari, aproximativ 1 miliard de oameni se bucură astăzi de o vedere mai performantă.