Atât organizator, cât și pilot, Adrian Răspopa va pilota o Skoda Fabia R5. Credit foto: Balazs Attila/Rally Photo Hunters

Startul festiv al celor 57 de echipaje înscrise în cea de-a treia etapă a Campionatului Național de Raliuri Dunlop a avut loc in aceasta seara in centrul municipiului Bacău. Competiția contează, totodată, și în Campionatul Național Rally 2 Dunlop, Campionatul Național de Raliuri pentru Vehicule Istorice și are statut de competiție internațională FIA.

Tot astăzi s-a desfașurat, în cadrul Centrului de Afaceri și Expoziții Bacău, conferința de presă la care au fost prezenți Adrian Răspopa, în calitate de organizator al Raliului Moldovei Bacău, Titi Aur, Valentin Porcișteanu, Dan Gîrtofan, piloți în cadrul Campionatului Național de Raliuri Dunlop și Danny Ungur, vicepreședinte FRAS.

“Avem un număr mare de concurenți înscriși și sperăm ca luptă dintre cele 8 masini de categorie R5 să fie cât mai frumoasa. Eu am tot vorbit drespre raliu în ultimele zile și îi voi lasa pe colegii mei, cât și pe reprezentantul Federației Romane de Automobilism Sportiv, să vă spună părerea lor despre probele speciale și despre raliu per ansamblu”, a spus Adrian Răspopa, presedintele ACS Rally Spirit, organizatorul Raliului Moldovei Bacau.

De la stânga la dreapta: Vali Porcișteanu, Danny Ungur, Adrian Răspopa, Dan Gîrtofan și Titi Aur.

„Am 36 de ani de când, exact, în acest loc făceam stagiu militar, mai exact în unitătile militare de vis-a-vis de unde ne aflăm. Vin cu mare plăcere la orice raliu de macadam dar, fără sa glumesc și chiar dacă sunt din Moldova și prieten de mult timp cu Adi, este genul de raliu care îmi place foarte mult. Îmi plac mult mai mult probele de la Moinești decat cele de la Bacău. Mă dau cu plăcere aici și ma bucur că se face în această zonă un raliu inteligent, ca împărtire, pentru că spectatorii din trei zone pot avea parte de spectacol. Se vede că s-a muncit anul ăsta și probele arată foarte bine în ciuda ploilor căzute în ultima perioaă”, declară Titi Aur, deținătorul a opt titluri de campion național absolut.

Lista completă de înscrieri și ordinea prezentării de la startul festiv poate fi consultată aici.

„Mă bucur sa fim din nou la startul acestui raliu. Îl felicit pe Adi că reușește de la an la an să creeze acest eveniment. Eu aș considera acest raliu ca pe o etapă mai mică de campionat mondial prin prisma faptului că se desfășoara în mai multe orașe și probele sunt diversificate. Probele speciale sunt un pic cam scurte pentru gustul meu și trebuie sa fii foarte atent să nu greșești deloc pentru ca nu mai ai timp să recuperezi. Cred că față de anul trecut probele s-au degradat puțin și traseul este un pic mai dur. Sper să atragem mult public în toată zona Bacăului pentru că este un eveniment care deja are traditie în acest județ”, afirmă Dan Gîrtofan, dublu campion național de raliuri.

Publicul a venit în număr mare pentru a vedea startul festiv din Bacău. Credit foto: Balazs Attila/Rally Photo Hunters

„Pentru mine, Bacaul va ramane mereu in amintire pentru ca aici la prima editie in 2011 am castigat titlul de campion. Imi place mult raliul si probele de la Moinesti cred ca se potrivesc un pic mai bine pentru stilul meu de pilotaj. Daca ne raportam la ce a zis Giri faptul ca probele sunt mai scurte, putem considera acest lucru un avantaj daca e sa facem vreo pana pentru ca nu vom pierde mult timp, dar sper sa nu avem astfel de evenimente. Superspeciala de la Onesti imi place foarte mult si sper sa obtin un timp bun asa cum am facut-o si anul trecut. Trebuie sa amintim si de transmisiunile live unde cei care nu au putut veni ne pot urmari din fata televizoarelor. Ne dorim victoria, dar mai ales ne dorim sa ne simtim bine la bordul masinii pentru ca in acest an am facut trecerea la un Citroen C3 R5 si inca lucram la partea de acomodare cu masina”, declară Valentin Porcișteanu, campion național în anul 2011.

Sebastian Barbu este unul dintre piloții care iau startul pe un model R5. Credit foto: Balazs Attila/Rally Photo Hunters

„Iată-ne la cea de-a noua ediție a acestui raliu. Din punct de vedere al Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, suntem liniștiți că avem la cârma acestui raliu un sportiv care înțelege importanța siguranței și evitarea anumitor probleme. Sperăm ca vremea să ținaă cu noi pentru că ar fi foarte bine și pentru spectatori sa vada evoluția concurenților pe un traseu uscat. Este singurul raliu care acopera trei orașe, Bacău, Moinești și Onesti, iar asta e un lucru foarte bun pentru expunere. Am înăsprit puțin numărul arbitrilor de pe traseu, vor fi din 2 în 2 km pentru a spori mai mult condițiile de siguranță pentru concurenți. Ne dorim o competiție reușită din toate punctele de vedere și urez succes tuturor concurenților”, a afirmat și Daniel Ungur, vicepresedinte FRAS.

La numai o săptămână după ce a câștigat etapa de Super Rally, Costel Cășuneanu este prezent la Raliul Moldovei. Credit foto: Balazs Attila/Rally Photo Hunters

Editia cu numarul noua a Raliului Moldovei Bacău 2019 powered by Dedeman Automobile este compusă din 13 probe, impartite de-a lungul a două zile si masoară 106,23 km de speciale din totalul celor 392,57 km ai raliului.

Pentru editia din 2019 a Raliului Moldovei Bacău powered by Dedeman Automobile organizatorii au pregatit Bacău propune un maraton de 10 ore de transmisie live de pe probele speciale. În prima zi, TVR Iași va transmite proba Vermești (ora 15.34), iar Superspeciala de la Onești urmează să fie difuzată simultan de Telekom Sport și TVR incepand cu ora 18.07. În ziua a doua transmisiunile TV vor viza proba Racova, care urmează să fie transmisă la ultimele două treceri (ora 13.03), cea din urmă fiind având și rol de Power Stage. (ora 16.17)

Raliul Moldovei Bacău 2019 este organizat de ACS Rally Spirit, sub egida Federatiei Romane de Automobilism Sportiv, cu sprijinul partenerului principal Consiliul Județean Bacău, în asociere cu Primăria Onești, Primăria Moinești, Primăria Bacău și Primăria Zemeș. Sponsor principal: Dedeman Automobile.