Pe parcursul sezonului competițonal 2021, atât în Campionatul Național de Îndemânare Auto (CNIA) cât și în Campionatul Național de Super Slalom (CNSS), participarea feminină a devenit din ce în ce mai intensă, mai provocatoare.

Rezultatele, remarcabile, au venit după multe antrenamente, cu mașini din ce în ce mai performante și mai bine pregătite. Experiența acumulată a fost vizibilă: nu de puține ori piloții experimentați au fost devansați de puternicele luptătoare feminine.

Pentru Asociația GT Auto Club Sportiv, organizatorul CNIA-CNSS, sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, performanțele și rezultatele concurentelor reprezintă o răsplată a activității și motivează dezvoltarea și mai mult a acestei întreceri automobilistice.

În CNIA (campionat dedicat debutanților) clasamentul arată astfel:

Locul 1 și campioană la grupa Femina: Ramona Maxim (Brăila)
Locul 2: Ema Ștefania Băciucă (București)
Locul 3: Ramona Georgiana Bobu (București)

Ramona Maxim, 30 de ani, economistă: „După ce timp de un an l-am susținut pe iubitul meu, Daniel, la debutul său în CNSS 2020, am căpătat o dorință ascunsă, însă îmi lipsea încrederea în forțele proprii. La îndemnul lui, am decis să îmi testez limitele și am demarat procedurile de obținere a licenței de pilot. Cu doar o oră de antrenamente, în care am învățat cum să țin mâinile corect pe volan pentru a putea realiza viraje corecte, am plecat la prima etapă din cadrul CNIA 2021. Fiecare participare m-a ajutat să-mi corectez greșelile și să-mi îmbunătățesc timpii obținuți. Din perspectiva mea, cel mai important podium al campionatului este cel în care am obținut locul 3 la clasa D1, însă și podiumul de la Femina mi-a oferit satisfacția și încrederea de a continua.
Pentru mine, CNIA reprezintă locul unde îmi testez limitele, unde îmi formez reflexele necesare condusului zilnic și, nu în ultimul rând, locul unde am cunoscut oameni frumoși.”

Ema Ștefania Băciucă, cea mai tânără concurentă, a debutat în CNIA în 2020, la numai 8 ani! Ema este dovada că performanța în motorsport se poate face și la vârste fragede, dacă muncești mult și petreci timp alături de piloții experimentați. În cazul Ștefaniei, experiența acumulată și-a spus cuvântul, iar creșterea performanței s-a văzut de la o etapă la alta.

„Vreau să învăț să merg din ce în ce mai bine, vreau să ajung cea mai bună! ”, ne-a spus Ema, o copilă care în sezonul de debut se juca cu păpușile în pauzele dintre manșe.

Ramona Georgiana Bobu: „Sunt un pilot debutant în Campionatul Național de Îndemanare Auto, reușind, astfel, să îmi îndeplinesc un vis. În etapele în care am participat în acest sezon s-a putut observa o evoluție de la tur la tur și de la etapă la etapă. CNIA a fost prima mea experință în motorsport, ca pilot, reușind să trec peste temeri și să mă bucur de toată adrenalina. Sunt mândră de rezultatele obținute și voi încerca să ajung la toate etapele de anul viitor, păstrând trendul ascendent pe care l-am avut anul acesta.”

În CNSS (campionatul dedicat piloților experimentați) clasamentul arată astfel:

Locul 1 și campioană la grupa Femina: Anca Raluca Grigorescu (București)
Locul 2: Monica Andra Popescu (București)
Locul 3: Angela Mondoca (București)

Anca Raluca Grigorescu, 35 de ani, economistă: „Pentru mine, prima participare la o etapă de Îndemânare a avut loc în 2018, la International Autotest Challenge, atunci când am decis că îmi doresc să-mi îmbunătățesc stilul de condus și să cunosc mai bine mașina cu care mergeam zi de zi. La acea etapă am înțeles pentru prima dată ce înseamnă să „îți fugă spatele” și, după prima baliză doborâtă, când un arbitru mi-a spus ca asta li se întâmplă și celor mai buni dintre piloți, am prins curaj și am decis că voi participa întreg sezonul. După ce am concurat cu trei mașini diferite, 2018 s-a terminat pentru mine cu locul III la grupa A3 și locul I la grupa Femina. În 2019 am schimbat mașina de concurs, însă destul de târziu, reușind să ajung cu ea doar la Cursa Campionilor, unde am reușit locul I la Femina și m-am „împrietenit” cu un Audi TT. Anul 2020 a fost unul dificil ca prezențe, din cauza situației pandemice. Am reușit să ajung doar la două etape la CN de Women Rally, obținând locul II, la grupa mașinilor modificate. Sezonul 2021 ne-a oferit un campionat plin, cu multe etape, trasee din ce în ce mai solicitante și, pentru mine, ocazia de a mă bucura din nou de adrenalina concursului. CN de Super Slalom a venit cu noi provocări, cu piloți pe care nu-i văzusem în 2018, cu alte mașini, mai puternice, mai pregătite pentru concurs și am simțit că nivelul crește de la an la an. Sunt fericită că, după 7 etape, am reușit să ajung pe locul IV într-o grupă grea, cu mașini puternice, și mai ales pe locul I la grupa Femina și aștept cu nerăbdare noile provocări ale sezoanelor viitoare.”

Monica Andra Popescu, 24 de ani, consilier juridic: „Pasiunea pentru mașini o am de mică, am crescut cu ea, insă nu am fructificat-o până în anul 2017, când am început sa particip la CN de Îndemânare Auto (CNIA), prin intermediul căruia am început să mă dezvolt și să capăt noi abilități în pilotaj. În 2019 am reușit performanța de a obține la grupa Femina titlul de Campioană Națională la CNIA, iar în 2020 la CNSS. Anul 2021 este cel în care am obținut titlul de campioană națională la grupa A4 și locul 2 la Femina. Pe viitor, îmi doresc să particip și la alte campionate, cum ar fi Campionatul Național de Viteză în Coastă și să schimb și materialul de concurs, superbul meu Peugeot 208 GTI de care sunt îndrăgostită și care este și mașina mea de zi cu zi.”

Angela Mondoca, 51 de ani, grafician: „Mașinile m-au pasionat dintotdeauna, încă de mică. Am condus, printre altele, și o Alfa Romeo 156 sau un Fiat Punto preparat Abarth, iar în anul 2015 am avut ocazia să particip pentru prima oară în Campionatul Național de Îndemanare Auto, atingând succesul de la prima participare: locul 1 la Femina și locul 1 la Debutanți. În anul 2016 am fost din nou campioană la categoria Femina și pe locul 3 la Debutanți. Timpul nu mi-a mai permis să particip decât sporadic în următorii ani, nereușind să închei un campionat întreg, dar în 2021 am reușit să obțin locul 2 la categoria A2 și locul 3 la grupa Femina, beneficiind de o mașina performantă. Îmi doresc să concurez și în viitor, întrucât campionatul a devenit deosebit de interesant, bucurându-se de o foarte largă participare, iar nivelul a crescut foarte mult.”

Sezonul competițional 2021 se anunță a fi unul și mai intens, în care participarea feminină va da, din nou, farmec și valoare celor două campionate – Îndemânare Auto și Super Slalom.