Belgianul Ghislain de Mevius, la bordul unui Ford Escort MKII, a câștigat a cincea ediție a Romania Historic Winter Rally, competiție pe care a dominat-o încă din prima zi. Cele mai multe victorii pe probele speciale i-au aparținut însă francezului Maxime Vilmot, care a pilotat o mașină închiriată din România.
Un total de 45 de echipaje au luat startul în competiție care a adus împreună tot atâtea bijuterii legendare, mașini cu istorie în anii ’80 și ’90 în motorsportul mondial. Nu au lipsit Ford Escort, Toyota Celica, Porsche 911, Lancia Delta 4, Opel Ascona, Mazda RX sau BMW 325.
La fel ca în edițiile precedente, competiția organizată în Covasna de Aspromeca prin Paul Lacombe, George Grigorescu, alături de Autocrono și Autoblic, a strâns un număr impresionant de străini. Din cele 45 de echipaje, doar unul a fost din România, cu Gabriel Stanciu la bord, celelalte sosind din Franța, Belgia, Olanda și Grecia.
Cu participări în WRC, dar și cu victorii în Campionatul Național de Raliuri al Belgiei la Open, Ghislain de Mevius a preluat conducerea competiției din Covasna încă de pe a doua probă specială și nu a mai cedat prima poziție în clasament.
Avându-l în dreapta pe Johan Jalet, același copilot care îl ajută și în etapele mondiale, De Mevius a câștigat doar 4 dintre cele 15 probe speciale ale Romania Historic Winter Rally, dar i-a fost suficient pentru a fi al cincilea învingător din istorie după Laurent Battut, Patrick Ferrier, Charles Munster și Eric Royere.
La final, De Mevius a avut un avantaj de 1:27,6 în fața ocupantului poziției secunde, francezul Maxime Vilmot. Acesta din urmă, pe un Subaru 555, pe care în trecut l-au folosit Victori Băldescu, Marco Tempestini, Vlad Cosma și Simone Tempestini, s-a impus în nu mai puțin de 10 probe și și-a asigurat locul 2.
Vilmot, care e cunoscut în special datorită faptului că a fost copilot în peste 50 de etape de european și mondial, a trebuit să recupereze însă după ce a făcut accident pe a doua probă specială, când a pierdut aproape 5 minute. A fost doar a 14-a cursă din cariera de pilot a francezului, care în 2018 și 2019 a mai fost prezent în Covasna ca forlighter pe o Dacia Logan. Copilot pentru Vilmot la această ediție a fost Marine Pelamourgues, fiica lui François Pelamourgues, un cunoscut pilot francez.
Podiumul final al Romania Historic Winter Rally 2021 a fost completat de un alt echipaj francez, format din Frederic Rosati și Philippe Marchetto, tot pe un Subaru 555. Rosati, care se află pentru a patra oară în Covasna, și-a adjudecat prima probă specială, însă a încheiat la 02:31,7 în spatele lui De Mevius.
Poziția a patra a competiției care deschide sezonul în automobilismul sportiv românesc a fost ocupată de fostul campion național absolut al Belgiei, Bernard Munster, iar în Top 10 s-au mai clasat Guins Kenis, Alexandre Felsenhart, Gerard Marcy, Serge Tchijakoff, Frederic Contet și Didier Bindels. Câștigător în 2019, Eric Royere a terminat pe 11, în timp ce învingătorul din 2018, Laurent Battut, a abandonat în a doua zi.
Un alt nume important care a concurat la competiția pe zăpadă din Covasna este chiar tatăl câștigătorului din acest an. Gregoire de Mevius, fost pilot în WRC între 1988 și 2001, dublu campion mondial PWRC (actualul WRC3), a abandonat în ziua 1 și a revenit ulterior ca super rally și s-a clasat constant la finalul probelor în Top 5.
Gabriel Stanciu (Ford Escort MKII), singurul român prezent în competiție, a terminat pe locul 31 la general, avându-l în dreapta pe Georgios Ladopoulos.