Ieri a avut loc recursul procesului intentat Federației Române de Automobilism Sportiv de sportivii Catherine Rădulescu și Bogdan Minea.

Pentru cei care nu își amintesc, în 2022, la competiția Raliul Moldovei, copilotul Bogdan Minea a fost surprins de oficiali pilotând mașina de competiție, un Renault Clio R3, în timp ce pilotul, Catherine Rădulescu, se afla pe scaunul copilotului, lucru interzis de regulament în condițiile respective.

Decizia directorului de concurs, adică penalizarea echipajului, a fost contestată de cei doi sportivi la toate instanțele jurisdicționale interne ale federației, primind de la toate aceeași reconfirmare a deciziei inițiale.

Decizia finală nu a fost mulțumitoare pentru membrii echipajului și aceștia, deși au fost informați asupra consecințelor acțiunii lor, au ales să atace Federația în instanțele civile, lucru interzis de statut, membrilor.

După doi ani de procese, timp în care Federația a fost chemată în judecată în nu mai puțin de 10 procese distincte de cei doi sportivi și clubul din care fac parte, avem primul rezultat final, o hotărâre definitivă a Tribunalului București, care a decis că situațiile de acest tip nu sunt de competența instanțelor de judecată.

Decizia are o importanță majoră pentru FRAS și membrii săi, dar și pentru întreg sportul românesc, stabilind foarte clar modul de lucru și deținătorii competențelor jurisdicționale pentru astfel de situații.

Decizia finală a instanțelor de judecată dovedește în plus corectitudinea statutului FRAS și legitimitatea deciziilor interne.

Mulțumim firmei de avocatură Gherdan și Asociații, care ne-a reprezentat la un nivel excelent, evitând crearea unui precedent extrem de periculos pentru sistemul sportiv românesc!

FRAS, mereu înainte!