La sfârșitul acestei săptămâni, la Râșnov, în perioada 22-24 septembrie, repornesc motoarele competițiilor de viteză în coastă românești, în ceea ce se anunță o cursă de unire.
Trofeul Național Masters de viteză în coastă și Campionatul Național de Viteză în Coastă își vor desfășura simultan penultimele etape în cadrul Trofeul Valea Cetății Râșnov Pro-X, competiție cofinanțată de Consiliul Judeţean Brașov și organizată de cluburile sportive DT Motorsport și AutoBlic Brașov, sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv.
Deși ploaia i-a jucat feste la ediția din primăvară, Jerome France (Norma M20-FC) a recuperat fără probleme în ultimele două etape – câștigându-le – pilotul de origine franceză fiind prim-favorit la victoria etapei râșnovene în condițiile unei suprafețe uscate. Nu întâmplător am menționat termenul „uscat”, căci principalul adversar al lui France este nimeni altul decât Octavian Ciovică (Radical SR8), pilot ce s-a dovedit a fi foarte rapid chiar și pe ploaie, nu doar pe o suprafață umedă.
Desigur, în lupta la vârful ierarhiei dedicate automobilelor cu caroserie deschisă vor intra atât Emil Ghinea (Norma M20-F) cât și Costel Cășuneanu (Wolf Mistral GB08) – acesta din urmă foarte aproape de a obține prima victorie absolută chiar la Râșnov în primăvară, însă o răsucire i-a știrbit șansele.
Vezi aici și ceilalți sportivi înscriși la categoria II
Odată ce ne îndreptăm atenția către categoria I conștientizăm că victoria Trofeului Valea Cetății Râșnov Pro-X va fi printre cele mai disputate de până acum. Deși câștigătorul ediției din primăvară – Simone Tempestini – lipsește de pe lista de înscrieri, principalii pretendenți la titlul național: Mihai Leu (Audi R8 GT3 LMS) și Alexandru Pițigoi (Porsche 911 GT3 Cup) o vor avea de înfruntat pe „Viola” – adică Mitsubishi Lancer Evo-ul impecabil pregătit de băimăreanul Călin Făgădar.
Desigur, lupta nu se va da doar între cei trei sportivi, întrucât la start va fi singurul model electric din competiție – Tesla Model 3 Performance – pilotat de Dominic Marcu, precum și „duetul” modelelor TCR din Reșița: cu Claudiu Ciucă și George Șchiopulescu fiecare la volanul unor modele „gemene” – anume Seat Leon Cupra TCR.
Accesează lista de înscrieri și vezi celelalte 64 de nume participante la categoria I
Pe lista celor 93 de sportivi ce au spus „DA” competiției programate la sfârșitul acestei săptămâni regăsim și 14 piloți înscriși la categoria Automobilelor Istorice, respectiv Dacia Revival. Printre favoriții acestei etape îi putem numi pe Eduard Tontsch – liderul CNVCI – cu modelul BMW 2002 Ti, dar și pe Lucian Răduț, care revine la start, însă nu cu modelul Evo cu care ne-a obișnuit în ultimii ani, ci cu o Dacia Nova.
Lista de înscrieri poate fi accesată în întregime AICI
Trofeul Valea Cetății Râșnov Pro-X 2023 – un proiect cofinanțat de Consiliul Județean Brașov este organizat de Clubul Sportiv DT Motorsport Brașov, în parteneriat cu Asociația Club Sportiv Auto Blic Brașov, și se desfășoară sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv
Parteneri Oficiali: DINAMIC 92, Pro-X – Cosmetică și Întreținere Auto,
Parteneri Principali: ADOS FRESH, Tell Security Systems România, Turbo Car, Zizin, Silnef Security
Parteneri tehnici: Cyclon Motorsport, Saw Motorsport, KikiCri Auto, Medecon, PrintINK, Centrul Medical Maria, Infinity Trophy, Euro Parbrize
Parteneri media: Zile și Nopți, RockFM, Autorally.ro, BizBrașov, NewsBv.ro, Brasovstiri.ro
Trofeul Valea Cetății Râșnov Pro-X 2023 este organizat cu sprijinul Consiliului Local și Primăria orașului Râșnov, al Inspectoratului pentru Situații de Urgență ”Țara Bârsei” Brașov, Inspectoratului de Jandarmi Județean Brașov, Grupării de Jandarmi Mobilă Brașov, Inspectoratului Județean de Poliție Brașov – Serviciul de Poliție Rutieră, Biroul de Poliție stațiunea Râșnov.