Winter Romania Historic Winter Rally va deschide pentru al șaselea an sezonul în automobilismul sportiv românesc cu duelul bijuteriilor istorice pe patru roți din Covasna. Un total de 31 de echipaje au confirmat deja prezența pentru evenimentul care e programat să aibă loc în perioada 21-23 ianuarie la Comandău.
Cu 10 probe câștigate la ediția din 2021 de pe zăpada din Covasna și locul secund la final, francezul Maxime Vilmot deschide lista de înscrieri din acest an și va pilota același model Subaru Impreza WRX. Francezul, cunoscut în special datorită faptului că este copilot în Campionatul Mondial de Raliuri, a mai pilotat anul trecut în alte trei raliuri, inclusiv în etapa națională din Covasna, acolo unde s-a clasat pe 11 la general.
Câștigătorul al primei ediții Winter Romania Historic Winter Rally, organizate în 2017, francezul Patrick Ferrier se întoarce după un an de pauză și va concura pe acelai model Citroën AX 4×4 Proto Turbo, urmând să îl aibă în dreapta tot pe conaționalul său Laurnce Bussod.
Pe listă se regăsește și numele lui Jerome France, campionul național absolut la super rally în 2021, cel care acum va pilota un model Porsche 911 Carrera RS Proto. Anul trecut, la debutul său pe zăpada din Covasna, France s-a clasat pe locul 17 la general.
Singurul român confirmat până în prezent este Constantin Răileanu, fostul campion la karting și în prezent un cunoscut organizator de competiții automobilistice. Acesta se va afla la bordul unui Ford Escort RS 2000 MKI și va reveni în raliuri după un deceniu de pauză.
La fel ca în 2021, mașina de deschidere va fi un model Hyundai i20 R5, iar la volan se va afla cunoscutul pilot francez Bertrand Pierrat.
Joi, 20 ianuarie, echipajele vor putea să-și testeze setările la mașină și să se obișnuiască cu suprafața în cadrul Shakedownului programat pe drumul spre Vila Alpin, după intersecția din vecinătatea Cabanei Maria.
Vineri, 21 ianuarie, raliul va debuta oficial cu prima specială dintre cele 16 probe speciale, aceasta fiind urcarea pe „Chiuzul Păpăuțiului”, în timp ce, la lumina farurilor, echipajele vor parcurge proba „Hârboca/Pârâul Halom” dus-întors.
Sâmbătă va fi una din cele mai pline zile va cuprinde cele două urcări pe drumul ce leagă stațiunea Covasna de comuna Comandău, între ele fiind inclusă coborârea pe „Păpăuți”, după care, probele „Mica Siriu” și „Korpás” în două bucle identice vor face deliciul spectatorilor.
Duminică, 23 ianuarie și totodată, ultima zi de concurs va începe cu o nouă urcare pe speciala „Comandău”, echipajele urmând să se îndrepte, din nou, spre specialele zilei anterioare, acestea urmând a fi parcurse în sens invers, în timp ce speciala „Păpăuți” la coborâre vă încheia a 6-a ediție a raliului.
Lista provizorie de înscrieri este disponibilă aici.