Simone Tempestini și Carmen Poenaru, câștigătorii Raliului Vâlcii. Sursa foto: facebook.com/raliulvalcii

Simone Tempestini a câștigat în premieră Raliul Vâlcii (etapa 7 din CNR) și astfel a devenit campion național absolut pentru a 10-a oară în carieră, un record impresionant pentru automobilismul sportiv românesc.

Cu aproape 60 de echipaje la start, etapa din Oltenia a fost marcată de un duel pasionant pentru locul 1 în Clasamentul General. În prim-plan, echipajul Simone Tempestini-Carmen Poenaru și echipajul Norbert Maior-Francesca Maior. La bordul unui model Skoda Fabia RS, Tempestini a dominat debutul cursei, dar Maior (Citroën C3 Rally2) a reușit să preia conducerea după proba a 8-a. Totuși, cu o probă înainte de final, sportivul de origine italiană a revenit spectaculos pe primul loc, rezultat datorită căruia el a devenit și campion pe macadam.

Podiumul General la Raliul Vâlcii. Sursa foto: facebook.com/NRAteam

Simone Tempestini – Carmen Poenaru au oprit cronomentrul la 1h 25min 27,9s, cu 39,5 secunde mai rapid decât Norbert și Francesca Maior, în timp ce podiumul a fost completat de Andrei Gîrtofan și Tudor Mârza (Skoda Fabia Rally2), la un minut și 46,3 secunde distanță de învingători. ”A fost o victorie cu emoții, dar am încheiat cu bine și asta contează cel mai mult. Suntem fericiți pentru primul loc și pentru titlu, însă nu avem timp de sărbătoare. Urmează să plec în Croația, unde voi concura în Campionatul European de Raliuri. Echipa mea, MRF Tyres, este în lupta pentru titlul la echipe și vreau să contribui și acolo. Sper să sărbătorim după aceea”, a declarat Simone Tempestini.

Andrei Gîrtofan la Raliul Vâlcii. Sursa foto: andygirtofan

Datorită rezultatului obținut în Oltenia, clujeanul a reușit să devină cel mai titrat pilot din istoria Campionatului Național de Raliuri (CNR), cu 10 titluri în palmares la doar 31 de ani. În 2024, el l-a depășit pe Titi Aur, care avea 8 titluri, dar cu primul dintre ele obținut după vârsta de 32 de ani. Singurul sezon ratat pentru Simone Tempestini este cel din 2017, când trofeul i-a revenit lui Bogdan Marișca.

Sezonul intern va continua cu Raliul Brașovului (17 – 19 octombrie) și Raliul Argeșului (31 octombrie – 1 noiembrie), însă acestea vor conta doar pentru stabilirea vicecampionului, duel ce se dă între Gîrtofan și Maior, și pentru clasamentele pe clase. În plus, Raliul Argeșului va decide campionul pe asfalt, acolo unde Tempestini și-ar putea asigura al 3-lea titlu, după cel absolut și cel de pe macadam.