La a 30-lea start în Raliul Clujului, Bogdan Marișca a câștigat competiția pentru a 5-a oară în carieră și și-a îmbunătățit recordul de podiumuri în etapa sa de casă, cu 14 astfel de reușite. Clujeanul e mare favorit să câștige campionatul de asfalt după ce colegul său de echipă, Simone Tempestini, și-a asigurat titlul absolut din 2021. Ultima etapă din Campionatul Național de Raliuri Betano va avea loc pe 29-30 octombrie în Bucovina.
Un total de 65 de echipaje au luat startul la etapa care a revenit sub denumirea de Raliul Clujului, în organizarea Savu Racing. Runda s-a desfășurat pe un total de 104 kilometri, cu o primă zi pe Făget, cu două probe speciale dominate de Sebastian Barbu (Skoda Fabia R5).
Ziua de sâmbătă s-a încheiat cu sibianul în postura de lider, urmat de Dan Gîrtofan (Skoda Fabia R5), la numai 1,7 secunde și Marișca (Ford Fiesta R5) la 4,7 secunde, însă duminică a avut patru probe lungi, în total peste 80 de kilometri, echipajele parcurgând de câte două ori Tarnița și Dângău.
Fără să lipsească de la vreo ediție din 1994 și până în prezent la raliul din Cluj, Marișca și-a asigurat un avantaj confortabil încă de pe PS3 Tarnița, când a fost mai rapid cu 20 de secunde decât Barbu și 28,2 decât Gîrtofan. În echipaj cu Sebastian Itu, Marișca a continuat ritmul alert, iar Barbu a fost aproape doar pe ultima probă, când diferența dintre cei doi a fost de 1,3 secunde. Dan Gîrtofan s-a mulțumit cu poziția a treia, ajungând astfel la al 13-lea podium din carieră la Cluj.
Pentru Marișca este primul succes la Cluj după 11 ani de pauză, însă în tot acest timp a fost un abonat la podiumurile generale. În 2017, când runda din cel mai mare oraș al Transilvaniei a fost parte din TER, Marișca luat maximum de puncte de la etapa națională după ce victoria competiției i-a revenit lui Giandomenico Basso.
Victoria de pe teren propriu îl face favorit cert pe Marișca pentru a deveni campion național de raliuri pe asfalt, competiție care se desfășoară în paralel cu cea generală, însă nu ia în calcul rezultatele de pe macadam. Veteranul mai are nevoie doar de o clasare în Top 5 la Raliul Bucovinei, ultima etapă din actuala stagiune. Rezultatele de la Cluj au stabilit matematic și campionul de la general. La numai 27 de ani, Simone Tempestini a devenit campion general absolut la raliuri pentru a șasea oară în carieră și se află la doar două lungimi de recordul lui Titi Aur.
Tot la Cluj s-a stabilit și campionul de la 2 Roți Motrice. Mihai Manole nu a mai forțat în acest weekend și cu locul 5 la această categorie, are deja asigurat, matematic, titlul, dar și la Clasa RC4, cu o etapă înainte de final. Manole își adaugă aceste titluri în palmares după ce în 2015 s-a impus la debutanți, iar în 2016 și 2017 a fost cel mai rapid la Clasa 7.
De asemenea, învins la Juniori de Jean Tatu, David Tarța nu mai are emoții privind titlul la această divizie, fiind campion înainte de Raliul Bucovinei. În schimb, Tarța s-a impus la Swift Cup, acolo unde însă titlul va merge pentru a doua oară în carieră la Radu Necula. Situația a fost similară la Cupa Dacia, acolo unde, deși a încheiat pe 2 la Cluj, fiind depășit de Roland Csato, Victor Supuran a câștigat competiția monomarcă fără emoții.
Și la RC2N s-a stabilit campionul, Adrian Teslovan impunându-se încă de la primul sezon cu noua sa mașină de concurs, un Mitsubishi Lancer. Și la NAT11 s-a stabilit numele noului campion, titlul la Gala Campionilor urmând să ajungă la Răzvan Nechifor.