Aproximativ 60 de echipaje își dau întâlnire în acest weekend pe circuitul Motorpark pentru prima etapă a sezonului 2021 din Campionatul Național pentru Vehicule Istorice de competiție .

Astfel, 34 de automobile istorice vor lua startul în cadrul Categoriei de Regularitate pe Circuit și vor fi împărțite în cele 3 clase consacrate: Sedan, Coupe si Cabriolet.

Campionul absolut al acestei categorii în 2020, Dragoș Dobre, se va afla la start încercând să își apere titlul la bordul unui Fiat 850 din 1967. Nici principalii săi urmăritori din 2020 nu rămân impasibili, iar Adrian Georgescu și Mihai Dăscălescu și-au propus la rândul lor fiecare victoria pentru a se instala în fruntea clasamentului încă din prima rundă.

Romanian Retro Racing premiază și prezența femeilor în motorsport. Astfel, campioana din 2020, Sânziana Dobre, chiar dacă a câștigat detașat întrecerea în anul precedent, va avea o competiție serioasă prin Laura Andreea Drăgan și Levana Ognean. Aceasta din urmă își va face debutul și la categoria de Viteza pe Circuit imediat ce mașina de concurs va fi finalizată.

O clasă foarte animată prin prezență și ambitie este cea de regularitate a Dacia Revival. Campionul din 2020 al batranelor Dacii, Mihai Dascalescu, având-o pe Laura Andreea Dragan ca navigator, va încerca să își apere titlul ținând piept urmăritorilor Irinel Ionescu, Vlad Dorobanțu și Mihai Popescu.

În timp ce la Categoria de Regularitate pe Circuit ținta este reprezentată de un ecart cât mai mic față de un tur de referință, la categoria de Viteză pe Circuit, lucrurile se schimbă. Aceasta categorie este formată din automobile istorice de competiție. Scopul este acela de a face cel mai bun timp în manșa de calificări și de a fi clasat cât mai în față la sfârșitul mansei de concurs. Această categorie este împărțită în clase diferite în funcție de data fișei de omologare și cilindreea automobilului.

Vicecampionul absolut al acestei categorii în 2020, Camil Perian, speră sa devina campion dupa 3 ani petrecuți pe treapta a doua a podiumului. Marele său rival din acest an va fi fostul campion la două roți motrice de la raliuri, Florin Tincescu, acesta urmând să piloteze chiar o mașină împrumutată de la Perian.

Lupta nu va fi în doi deoarece această categorie va avea la start 17 automobile istorice de competiție. Acestea vor fi pilotate de nume foarte cunoscute in motorsportul autohton: Gunther Graef (multiplu campion național la raliuri și viteză în coastă), Adrian Bortică, Șerban Enache, Andrei Agapian, Viorel Ognean, Gabriel Conduris, Cătălin Constantinescu, debutantul Adrian Dobre sau Ovidiu Ionescu.

Nicăieri ambițiile nu sunt mai mari ca la clasa de viteza a Dacia Revival. Mașinile au avut parte de revizii amănunțite și îmbunătățiri peste iarnă, iar campionul din 2020, Adrian Voicu va avea o opoziție serioasă din partea lui Mihai Alexandrescu, Irinel Ionescu, Vlad Dorobanțu și Andrei George Rotaru.

Lista completă de înscrieri este disponibilă aici.

Automobilele înscrise in competitie sunt automobile celebre în epocă. Vom avea la start automobile ca Porsche 911 RS, BMW 2002, Ford Escort, Alfa Romeo Giula Sprint, Volkswagen Golf Mk1, Alfa Romeo 75, Austin Mini, Lancia Fulvia HF, Citroen AX și Dacia 1300.

În acest nou an competițional, începand cu prima etapă, cursele de regularitate și cele de viteză vor fi transmise în direct de canalul Look Sport 3 (17 aprilie, începând cu ora 13:30), cursele fiind comentate de Alex Seremet și Irinel Marghioala-Andrei.

Campionatul Național pentru Vehicule Istorice de competiție nu ar putea avea loc fără partenerii Foerch România, Motul România, Oldtimer Studio, Toyota România și publicația Racing Wheels. Campionatul este dedicat membrilor Retromobil Club România și se desfășoară sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv.