În Regulamentul CNRB 2023, la Art. 12.3.2, ultimul paragraf, se prevăd următoarele:

„Un automobil cu omologare valabilă, dar care respectă sau nu respectă în totalitate prevederile din fișa de omologare, poate fi înscris în cadrul Clasei NAT11 numai cu avizul Comisiei Tehnice, încadrarea făcându-se numai la Verificările Tehnice Inițiale, după startul raliului nefiind posibilă schimbarea clasei.”

Cu toate că respectă hotărârile Comisiei Tehnice, Comisia de Raliuri dorește să preîntâmpine situații potențial nesportive și face următoarele precizări:

Un automobil cu omologare FIA validă poate fi încadrat la Clasa NAT11 doar în situația în care prezintă modificări majore (de exemplu: motor, transmisie, sistem de suspensie, sistem de frânare, etc.) față de fișa de omologare FIA, acestea putând fi acceptate ca experimente sau teste tehnice sau sportive;

Un automobil cu omologare FIA validă, dar care are modificări de natură vizuală (de exemplu: geamuri, lipsă eleron, oglinzi, etc.), NU ar trebui încadrat la Clasa NAT11, aceste modificări
fiind susceptibile de a ascunde o intenție de viciere, de rezultat, având în vedere diferența majoră de performanță față de automobilele care corespund în totalitate Clasei NAT11.

Concret, atragem atenția echipajelor că încercarea de manipulare și / sau interpretare în mod nesportiv a prevederilor Regulamentului CNRB va putea duce la penalizări din partea Comisiilor Sportive FRAS sau Comisiei de Disciplină.

 

Comisia de Raliuri
Preşedinte Bela Stoica