Comunicat al Comisiei Tehnice FRAS referitor la formula de calcul Performance Factor 2024 de la CNVC şi TNMVC:

Având în vedere faptul că FIA a făcut unele modificări în calculatorul PF care decide încadrarea maşinilor în grupe şi clase, vă atenţionăm că la tipul de motor (Type 1 sau Type 2) la informaţii (click pe I albastru) deşi nu mai apare specificată direct influenţa galeriei de evacuare de fontă sau de oţel, se face trimitere către appendix J articolul 258-1-16.5, unde este specificată influenţa materialului din care este construită galeria de evacuare.

Astfel, maşinile care au galerii de evacuare din fontă (turnată) sunt Type 1, iar cele care au galeriile de evacuare din oţel (şerpisori) sunt Type 2, ca şi până acum. În cazul unor suspiciuni de neconformitate faţă de clasa sau grupa la care este înscris un sportiv se poate solicita o examinare vizuală a maşinii.

## Un motor de serie care are galeria de evacuare de oțel (șerpișori) se încadrează la Type 2, chiar dacă este de fabrică ##

Pentru mai multe lămuriri sau neclarități privind Performance Factor contactaţi comisarul tehnic Mihail Stana (pixifraspixi@gmail.com).