Bulgarii Georgi Yankov și Cvetan Baldjiev (Mitsubishi Lancer Evo IX), unii dintre veteranii competiției, și-au adjudecat, în premieră, Winter Rally Covasna 2024.
Echipajul de la sud de Dunăre a preluat inițiativa încă de pe prima specială a raliului, stabilind un ecart de 7 zecimi față de Mihai Manole / Marc Banca (Skoda Fabia R5). Cu toate astea, bulgarii aveau să piardă șefia după prima specială a zilei de sâmbătă, devansați de ungurii Péter Pálfi și Gergely Oravecz (Subaru Impreza WRX STi), mai rapizi cu 28 de secunde. Pálfi și Oravecz și-au mărit avansul la general la peste 42 de secunde, după a treia specială.
Din păcate pentru ei, o problemă tehnică i-a forțat să abandoneze, câstig de cauză având bulgarii Yankov și Baldjiev, care au revenit la conducere la finalul zilei, cu toate că ultima specială a zilei a fost adjudecată de Antal Biró și Tamás Sprencz, la primul lor succes de probă din carieră.
Startul zilei a doua a fost din nou la înălțime pentru bulgarii Yankov / Baldjiev, care și-au adjudecat a doua și ultima victorie de probă specială a ediției 17 de la Winter Rally Covasna, cu peste 11 secunde față de Balázs Kiss / Attila Bodnár.
Penultima specială a raliului a revenit echipajului maghiar Balázs Kiss / Attila Bodnár (Subaru Impreza STi N14), care si-au consolidat locul 3 la general, în vreme ce echipajul românesc Mihai Manole / Marc Banca a fost mai rapid cu 24 de secunde față de liderii bulgari și au mai redus diferența în clasamentul general, insuficient, insă, pentru că ultima probă, superspeciala, s-a desfășurat doar pentru spectacol.
Georgi Yankov, la prima victorie în Winter Rally Covasna
Astfel, Georgi Yankov și Cvetan Baldjiev și-au trecut în cont prima lor victorie din carieră în competiția unde au bifat a 9-a lor prezență. FOTO AICI.
După cele 5 abandonuri în perioada 2015-2019, la bordul unui Subaru Impreza, Yankov a „spart” gheața în 2020 atunci când a trecut pe Mitsubishi Lancer Evo IX, obținând locul 8 la general, mașină care, ulterior, l-a ajutat să termine pe locul 3, în 2021, și pe locul 2, în 2022.
Mihai Manole și Marc Banca s-au impus la Clasa RC2, urmați de echipajul turc Ugor Soylu / Sener Guray, iar Cristian Dolofan și Traian Pavel au încheiat pe poziția a treia.
Dănuț Clasa RC4 a fost adjudecată de Tommaso Sandrin și Nicola Vettoretti (Peugeot 208 R2), urmați de echipajul Borbély Károly / Sebastian Itu, în vreme ce ultima treaptă a clasei a fost adjudecată de Călugăru și Daniel Ungur.
La clasa RC5 s-a impus echipajul Sorin Huțanu / Andrei-Șerban Pădure (Renault Clio Rally5), urmați de Cosmin Ion și Mihai Dobre, iar Claudiu Motoc și Dumitru Gheorghe au terminat pe poziția a treia.
Clasa RC5N a fost câștigată de frații Hanea Natalie (la prima participare într-un raliu) și Mihnea, urmați de echipajul Alexandru Cazacu / Denisa Parteni, iar Sergiu Popa și Dragos Leluțiu au terminat pe trei.
Bulgarii Georgi Yankov și Cvetan Baldijev și-au trecut în cont și victoria de la Clasa NAT11, urmați de Balázs Liss și Attila Bodnár, iar Claudiu Erhan și Liviu Nica au perminat pe a treia treaptă a podiumului.
La bordul unei Lada VFTS, Tibor Tajmel și Kovacs au câștigat Clasa NAT12, urmați de Gábor Hullman și Fanni Molnár, iar pe poziția a treia s-au clasat Károly Kollár și Péter Németh Péter.
Sursa info: Autorally, FanRally, Covasna media, eWRC-results.com