Lucien Hora a câștigat un nou titlu chiar la revenirea în campionat.
Sursă foto: rally cow

La finalul celor 9 etape desfășurate în acest sezon, Campionatul Național de Viteză în Coastă Dunlop 2019 și-a desemnat campionii. La un an de la revenire, Mihai Leu a câștigat Categoria I, dedicată automobilelor de producție, în timp ce Lucien Hora, întors după aproape cinci ani, este campionul Categoriei II, unde au concurat exclusiv automobilele de competiție.

Clasamentele finale ale sezonului 2019 s-au calculat după sistemul N-2, acolo unde N este numărul total de etape, iar 2 reprezintă cele mai slabe punctaje înregistrate la două etape, aici incluzând și neparticiparea. Un total de 156 de piloți au luat startul în ediția 2019 a Campionatului Național de Viteză în Coastă Dunlop, dintre care 75 la Categoria I și alți 81 la Categoria II.

Sezonul 2019 a avut un total de 156 de piloți la start în Campionatul Național de Viteză în Coastă. Sursă foto: Rally Photo Hunters

Cu cinci titluri consecutive câștigate între 2010 și 2014, după care a urmat o pauză forțată de cinci ani, Lucien Hora s-a întors în forță împreună cu monopostul Lola. În 2019, la 22 de ani de la debutul său în această disciplină, Hora a avut o singură sincopă, chiar la ultima etapă, atunci când a ratat podiumul din cauza unei probleme tehnice chiar în startul celei de-a doua manșe de concurs.

Lucian Răduț a prins podiumul general de la Categoria II chiar la ultima etapă.

Titlul îl avea însă asigurat încă de la Câmpulung Muscel, atunci când a bifat o victorie clară. Cu un total de 161 de puncte, pilotul reșițean i-a devansat pe Emil Nestor (134 de puncte) și Lucian Răduț (87 de puncte), cei care îl vor completa pe podiumul de la Gala Campionilor FRAS de pe 30 noiembrie. De altfel, Răduț a prins podiumul final in-extremis, chiar la etapa finală de la Poiana Brașov.

Dani Oțil a încheiat în Top 10 la general în clasamentul Categoriei II.

Top 10 general la Categoria II:

  1. Lucien Hora (Lola B99/50) – 161 de puncte
  2. Emil Nestor (Norma M20 FC) – 134p
  3. Lucian Răduț (Mitsubishi Lancer Evo 8,5) – 87p
  4. Silviu Dumitrescu (Osella PA21/E2) – 86p
  5. Bogdan Cuzma (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 82,75p
  6. Costi Stratnic (Dacia STCC) – 67p
  7. Aurelian Andronache (Speed Car GT 1000R) – 65p
  8. Dani Oțil (Radical SR4) – 65p
  9. Elias Răduță (Mercedes Benz 190 Evo 2) – 43.75p
  10. Călin Fagadar (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 29p
Mihai Leu nu a avut rival la Categoria I în sezonul 2019, având deja titlul în buzunar încă din etapa a șaptea. Sursă foto: abimages.ro

La Categoria I, Mihai Leu, la al doilea an de la întoarcerea în motorsport, și-a asigurat titlul de campion încă de la etapa de pe Transalpina. Cu un total de 168 de puncte, cel care în 2003 câștiga titlul național absolut la raliuri va urca pe prima treaptă a podiumului la Gala Campionilor FRAS de la Timișoara.

Călin Manițiu a terminat pe 2 la Categoria I, dar pe prima poziție la Grupa N.

Poziția secundă a clasamentului general de la Categoria I este ocupată de Călin Manițiu, cu 123 de puncte, în timp ce al treilea la finalul acestui sezon este Eduard Cozma, cu 110 puncte.

Top 10 general la Categoria I:

  1. Mihai Leu (Ferrari 458 Challenge) – 168 de puncte
  2. Călin Manițiu (Subaru Impreza N12) – 123p
  3. Eduard Cozma (Audi R8 GT) – 110p
  4. Octavian Ciovică (Mitsubishi Lancer Evo IX) – 76p
  5. Alexandru Mitroi (Mitsubishi Lancer Evo X) – 76p
  6. Ciprian Ciobotaru (Mitsubishi Lancer Evo VII) – 54p
  7. Alexandru Pițigoi (Porsche 911 GT3) – 50p
  8. Florin Voicu (Ferrari 458 Challenge Evo) – 37,25p
  9. George Crețu (Mitsubishi Lancer Evo VIII) – 33p
  10. Istvan Soos (Subaru Impreza) – 22p
Mihai Leu s-a impus și la GT în acest sezon.

În ceea ce privește clasamentul pe grupe, cea mai disputată a fost și în acest an E2, fosta H, acolo unde Bogdan Cuzma a ieșit învingător chiar datorită rezultatelor de la Poiana Brașov. Lucian Răduț este al doilea în acest an, iar podiumul este completat de Costi Stratnic.

Locul 1 la Poiana Brașov i-a adus lui Bogdan Cuzma și titlul de la Grupa E2.

La A, Ciprian Ciobotaru avea deja titlul în buzunar încă din antepenultima etapă, diferența dintre el și următorul clasat, Horia Gheorghe, fiind de 105 puncte. Pe 3 a venit Istvan Soos.

Vicecampionul Categoriei I, Călin Manițiu, a îniregistrat o victorie clară în Grupa N, cu maximum de puncte, 210. Pe 2 este Alexandru Mitroi, cu 143 de puncte, iar al treilea clasat este Octavian Ciovică, 140 de puncte.

Mihai Leu a câștigat la GT, iar Emil Nestor s-a impus la CN/E2. la Istorice, în ciuda abandonului din ultima etapă, Cătălin Cedric Ghigea și-a asigurat încă un titlu național. Tot în divizia istoricelor s-a consemnat și primul campion Dacia Revival în persoana lui Mihai Barbu Alexandrescu.

La debutul său în CNVCD, Radu Benea a obținut o victorie clară, iar de la anul țintește o nouă grupă, cu o mașină mult mai performantă.

La debutanți, Radu Benea a bifat o victorie clară în actuala ediție de campionat, iar în ultima rundă a fost spectator la victoria lui Alin George Luca, al doilea în clasamentul general. Podiumul debutanților a fost completat de Adrian Manta.

Și la Două Roți Motrice se știa campionul încă de la etapa de pe Transalpina, victoria revenindu-i lui Andrei Șerban. Pe 2 s-a clasast Bogdan Rusea, iar al treilea este Riccardo Tarabelli.

Clasamentele complete din acest sezon sunt disponibile aici.

Învingătoarea de la echipe, CB Rally Vest, sărbătorind unul dintre succesele acestui sezon. Sursă foto: Rally Zoom

La echipe, CB Rally Vest a înregistrat o victorie clară, încheind anul cu 7 victorii din 9 posibile. Cu un total de 573,5 puncte, echipa bănățeană le-a întrecut pe Rally Dream Team (403,5p) și Auto Speed Team (296p).