În Centrul Istoric al Constanței oamenii se adună curioși în jurul unor mașini de epocă. Le fac poze, le admiră fiecare detaliu. Una dintre ele ascunde însă un istoric de poveste.
Este un Fiat 520, fabricat în 1926, una dintre cele 7 astfel de automobile care au mai rămas în lume. Același model cu care Ernest Urdăreanu se impunea în urmă cu 90 de ani la prima ediție a faimosului Raliu de la Sanremo.
Restaurat la Constanța, automobilul va fi condus de echipajul format din Gabriel Bălan și Costel Racu prin toată Europa în următoarea săptămână, iar punctul de finiș va fi exact la Sanremo, după exact 2270 de kilometri, pentru a sărbători cele 9 decenii de când Urdăreanu câștiga cursa.
Și nu în orice fel, ci printr-o ceremonie oficială, ocazie cu care Primăria din Sanremo va boteza o stradă din localitate cu numele pilotului român, învingător la cursele din 1928 și 1929.