Echipajul Raul Badiu/Gabriel Lazăr a încheiat pe podiumul grupei ERC3 la etapa Campionatului European de Raliuri organizată în acest weekend în Ungaria. Lotul României, susținut de FRAS și Ministerul Tineretului și Sportului, a fost format din trei echipaje.

Deși au concurat pe un model cu o configurație R2, net inferior celor Rally4, pe care l-au folosit majoritatea echipajelor de la ERC4, cei doi sportivi legitimați la DTO Rally Team au avut o prestație excelentă în Ungaria.

În ciuda startului greoi, Badiu a recuperat excelent încă din a doua zi de concurs și a obținut inclusiv o victorie pe PS5. Din 16 probe speciale, în 6 a obținut o clasare în Top 3.

Cu un timp total de 02:03:06.8, acesta a fost la 3:35.1 în spatele câștigătorului, estonianul Torn Ken (Ford Fiesta Rally 4).

„A fost un raliu în care am trecut de la supărare la bucurie. Mi-ar fi plăcut să am parte de mai multe teste cu această mașină pentru a fi mai rapid încă de la început, însă în cele din urmă totul a fost bine”, a afirmat Badiu.

Cel mai tânăr echipaj din Campionatul European de Raliuri, cel format din frații Norbert și Francesca Maior, a avut un debut plin de extaz și agonie în Ungaria. Pe probele unde anul trecut au făcut senzație în campionatul intern din țara vecină, cei doi au început excelent și după primele două probe erau pe poziția secundă la ERC3 și ERC3 Junior. Din păcate, pe PS4, o planetară a cedat, iar echipajul de la Napoca Rally Academy a cedat în ziua 2, fiind nevoit să reia raliul abia duminică în super rally.

Din 7 probe desfășurate duminică, frații Maior au fost de 4 ori pe podium, însă nu a fost suficient pentru a recupera handicapul înregistrat ca urmare a penalizării de sâmbătă, astfel că s-au mulțumit doar să ajungă la finiș. Cifrele sunt însă încurajatoare, cu 7 podiumuri în cele 11 probe în care au luat startul.

Frații Maior au fost pe podium la ERC3 în 7 din cele 11 probe în care au fost la start.

„Prima noastră cursă la Europene a fost incredibilă. Am avut ceva probleme tehnice și am ratat obiectivul, acela de a fi pe podium la final, dar vreau să le mulțumesc tuturor celor care au pus umărul la această participare și la faptul că am beneficiat de o mașină incredibilă”, a spus Norbert Maior la final.

Mașina pilotată de Mihnea Mureșan după ieșirea în decor pe PS6. La acel moment, Mureșan/Pop ocupa prima poziție la Cupa Abarth.

La cupa monomarcă Abarth, Mihnea Mureșan și Alina Bianca Pop au condus cursa până pe PS6, atunci când au ieșit în decor, fiind nevoiți să abandoneze. În acel moment, reprezentanții Danny Ungur Racing aveau un avantaj de 12 secunde față de locul doi, cehii Rada Martin și Jugas Jaroslav.

Victoria generală i-a revenit norvegianului Andreas Mikkelsen.