Participare scăzută, spectacol maxim. Această propoziție exprimă succint cele întâmplate la cea de-a treia etapă a Promo Rally powered by WRT Parts & TELL Security Systems susținut de Auto Chelu și Dinamic 92, desfășurată duminică pe traseul plin de istorie, în jurul Bisericii Evenghelice Fortificate de la Hărman, județul Brașov.

Într-adevăr, ușoara dezamăgire a organizatorilor privind numărul relativ mic de participanți a fost estompată de declarația entuziasmantă a Primarului comunei Hărman, domnul Velican Onoriu Aurelian, la festivitatea de premiere a etapei: “Mulțumesc participanților pentru spectacolul oferit. Am petrecut o duminică excelentă alături de dumneavoastră. Felicitările mele se adresează în egală măsură și organizatorilor. Această competiție și-a câștigat locul în lista noastră de activități cultural sportive anuale pe care le derulăm pentru imaginea comunei. Sperăm să reveniți cât mai curând.”

Partea sportivă a etapei a oferit într-adevăr întreceri spectaculoase și rezultatele mai mult sau mai puțin scontate.

Pentru început, să-l nominalizăm printre laureați pe Bogdan Micu, cel care a câștigat pentru prima dată în cei peste 4 ani de Promo Rally locul întâi la general în întrecerea celor nelicențiați. El a fost urmat de un alt veteran al automobilismului brașovean pentru amatori, Viorel Dumitru, și de Norbert Marzell, aspirant la titlul județean, lider detașat în clasamentul automobilelor Diesel. Totuși, etapa nu a fost lipsită de incidente minore, printre ele numărându-se și abandonul lui Vlad Pescaru, câștigător în etapa de la Cheile Grădiștei, modelul Subaru Impreza pilotat de covăsnean suferind o problemă tehnică ce l-a privat pe acesta să parcurgă două manșe de concurs.

În liniște totală, și spunem asta făcând referire la categoria automobilelor electrice, unde Sorin Ghișoi ”Cox” a obținut a treia victorie consecutivă din acest sezon în cadrul Promo Rally, la volanul superbului Mini Cooper SE. Deși o pană de cauciuc l-a încetinit ușor în timpul celei de-a doua manșe de concurs, debutantul Bogdan Tudor a obținut a doua clasare, în timp ce junior Tudor Luca a urcat din nou pe podium, alături de colegul echipei Kaufland e-Rally Team, Sorin Ghișoi.

Rezultatul bun de pe traseul ce înconjoară fortificația Bisericii Evanghelice din Hărman i-a adus lui Norbert Marzell o nouă victorie în clasamentul Diesel, brașoveanul având maxim de puncte la jumătatea sezonului. O mică greșeală din partea lui Andrei Florin Bănică în timpul manșei secunde de concurs l-a poziționat, la finalul etapei, pe poziția a doua în clasamentul Diesel, la numai o zecime în fața lui “NFS” Andrei Văsiași, hărmăneanul revenind pe traseul Promo Rally cu o mașină nouă, un BMW 635D E63.

După cum este și normal, datorită victoriei la general, Bogdan Micu s-a impus și în cadrul clasei dedicate mașinilor cu tracțiune față, acolo unde, Norberth Marzell l-a urmat îndeaproape, ocupând poziția secundă. Tânărul Patric Stănoiu nu a stat deoparte și a încheiat pe podiumul FWD etapa de la Hărman. Dacă mașinile cu tracțiune față au arătat un ritm foarte bun și eficient în dreptul șicanelor, nici cele cu tracțiune spate nu s-au lăsat mai prejos și au făcut spectacol la înconjurul butoaielor, Viorel Dumitru fiind cel mai rapid la această categorie. La prima participare cu modelul 635d, Andrei Văsiași l-a urmat pe Viorel pe podiumul aceleiași categorii, în timp ce Liviu Dobrotă, la primul start cu modelul E36 a completat podiumul RWD.

În cadrul clasei 1, același Patric Stănoiu și-a adjudecat victoria, majorându-și avansul din clasamentul anual, după jumătatea sezonului. La mai puțin de 2 secunde în spatele său, Radu Nicoară a încheiat prima sa etapă de Promo Rally pe poziția secundă, în timp ce Liviu Savin a completat podiumul clasei 1, oferind totodată și un spectacol desăvârșit în manșa de antrenament, cu derapaje controlate duse la limită.

Victoria la general nu i-a adus lui Bogdan Micu numai victoria categoriei FWD, ci și victoria clasei 2, acolo unde pilotul amator este lider după cele 3 etape care marchează jumătatea sezonului 2021-2022. Greșeala comisă de Andrei Florin Bănică în timpul celei de-a doua manșe de concurs era să-l coste și poziția secundă la clasă, nu doar în clasamentul Diesel, acesta reușind să încheie pe poziția secundă, cu un avans minim de numai 4 zecimi în fața lui Marian Cristi Neculcea.

La primul start din acest sezon, Andrei Văsiași s-a impus în cadrul clasei 3, profitând într-o oarecare măsură și de problemele tehnice întâmpinate de Adrian Mănescu, acesta din urmă reușind totuși să-și adjudece poziția secundă, rămânând lider la clasă dar în același timp, devansat în clasamentul general de Viorel Dumitru și Bogdan Micu, în această ordine. Ultima poziție în clasamentul automobilelor cu capacitate cilindrică de peste 2200 cmc i-a revenit lui Andrei Bangălă, la volanul micuței Škoda Fabia 1 VRS.

Ultima dar nu cea din urmă clasă, dedicată automobilelor cu aceleași specificații celor din clasa anterioară, dar cu modificări de putere, i-a revenit lui Viorel Dumitru. A doua poziția în clasa 4 i-a revenit lui Norbert Marzell, pilotul amator reușind să obțină 4 clasări pe podium la etapa din Hărman. La primul start cu modelul BMW E36, Liviu Dobrotă a încheiat pe podium lupta la clasă.

Lupta în clasamentul sportivilor licențiați a fost numai la superlativ, piloții profesioniști oferind nu doar un spectacol pe măsură ci și întreceri grozave. Venit de pe traseele de viteză în coastă, harghiteanul Botond Szabó a pilotat din nou la nivel înalt modelul Honda Civic Type-R EP3 ce i-a adus titlul de vicecampion al clasei A2 în CNVC, reușind victoria pe traseul din Hărman în clasamentul licențiaților. La numai o singură zecime în urma sa, brașoveanului Matei Stancu i-a fost suflată din nou victoria, acesta arătând un pilotaj de excepție la volanul modelului cu tracțiune spate, BMW E36. Deși s-a impus în prima manșă de concurs, Attila Jakab a comis greșeli minore în următoarele două manșe, ceea ce l-au “mutat” pe tânărul originar din Odorheiu Secuiesc, pe poziția a treia la licențiați, cu bine cunoscutul model Subaru Impreza WRX STI, zis și Scooby.

Clasamentul etapei Promo Rally powered by WRT Parts & TELL Security System susținut de Auto Chelu și Dinamic 92 poate fi accesat AICI.

Clasamentul campionatului Promo Racing – ramura Rally poate fi accesat AICI.

Parteneri oficiali: WRT Parts, TELL Security Systems, Primăria și Consiliul Local Hărman

Parteneri principali: Service AutoChelu, Dinamic 92 Distribution, Pro-X – Cosmetică și Întreținere Auto

Parteneri: Cyclon Motorsport, Omniasig, BOP Motorsport, Angelli, PrintINK, Comprest, Infinity Trophy, TehnoSting, Crucea Roșie Brașov

Parteneri media: Autorally.ro, Rock FM, BizBrașov, Autostiri.ro, NewsBV.ro, RPM Racing RO, Zile și Nopți.

Promo Racing powered by WRT Parts & TELL Security Systems este organizat de Clubul Sportiv Auto Blic sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Hărman, al IPJ Brașov – Serviciul de Poliție Rutieră, al ISU Brașov, al Inspectoratului de Jandarmi Județean Brașov și al Grupării de Jandarmi Brașov.

Credit foto: Cristian Oltean