Vlad Pescaru (Subaru Impreza) s-a impus în clasamentul general al celei de-a doua etape a sezonului de Promo Rally powered by WRT-Parts & TELL Security Systems, susținut de Auto Chelu și Dinamic 92, reușind să-și adjudece și victoria la clasa 4, una dintre cele mai disputate la etapa organizată pe traseul de la Cheile Grădiștei.
Victoria fondatorului JPR Engineering nu este o surpriză, Vlad având abilități deosebite de pilotaj, care i-au adus supremația celei de-a doua etape, la o diferență însemnată între el și ocupanții celorlalte două poziții ale podiumului.
Etapa a doua a mult îndrăgitei competiții brașovene s-a derulat într-un peisaj de poveste, evident de toamnă autentică, nicăieri altundeva decât în frumosul resort de la Cheile Grădiștei, gazda tradițională a competițiilor automobilistice precum Promo Rally, Cupa Cheile Grădiștei – Viteză în coastă sau Romania Gravel Historic Rally.
În urma celor mai bune două manșe de concurs, Vlad Pescaru a obținut victoria, setând timpul de referință la 3:03,6 cu numai 2 zecimi mai rapid decât Ionuț Savu (Mini Cooper R50) în timp ce Viorel Dumitru (BMW E46 TI) a completat podiumul la o diferență de 5 zecimi de Pescaru.
La categoria licențiaților, victoria i-a revenit lui Claudiu Popa (Opel Kadett GSI), care a fost cel mai rapid pe traseul de la Cheile Grădiștei, realizând un timp total de 2:56,6 cu 2,5 secunde mai bun decât ocupantul poziției secunde, Matei Stancu (BMW E36 328i), a treia poziție revenindu-i covăsneanul Adorján Zölde (Seat Ibiza Cupra).
În categoria mașinilor cu zero emisii, adică cea a Electricelor, Sorin Ghișoi ”Cox” a obținut a treia victorie consecutivă cu Mini Cooper SE preparat de Cox Motorsport și echipa Kafuland e-Rally Team, de la debutul său cu acest model. Și pentru că Volkswagen e-Golf cu care și-a început incursiunea prietenoasă cu mediul, în competiția de viteză în coastă, la volanul acesteia au trecut Tudor Luca și fiul său, Matei Ghișoi, cei doi juniori completând podiumul în această ordine.
Mai puțin prietenoase cu mediul decât electricele, dar la fel de spectaculoase, clasa mașinilor Diesel l-a desemnat câștigătorul acestei etape pe campionul sezonului trecut și învingătorul primei etape, Norberth Marzell (Audi A3 TDI), la egalitate cu Andrei Florin Bănică (Ford Focus MK2), datorită faptului că a stabilit cel mai bun timp într-una din manșele de concurs, consolidându-și, astfel, și poziția de lider în clasamentul la zi al sezonului. A treia poziție a podiumului clasei Diesel a fost adjudecată de către Ionuț Ichim (Volkswagen Bora).
Clasa mașinilor cu tracțiune față a fost cucerită, în această etapă, de Ionuț Savu (Mini Cooper R50), care s-a impus la 4,2 secunde în fața lui Bogdan Micu (Renault Clio) și la alte 3,5 în fața lui Patric Stănoiu (Citroën C2 VTS). În clasa mașinilor diametral opuse, cele cu tracțiune spate, victoria i-a revenit lui Viorel Dumitru (BMW E46 TI), care a fost mai rapid cu 2,7 secunde decât Costin Păunescu (Toyota MR2), în timp ce Dragoș Sârbu (BMW E46 325 TI) a completat podiumul spectaculoaselor mașini, la 4,6 secunde de locul secund. În urma etapei de la Cheile Grădiștei, Micu rămâne lider în clasamentul FWD cu 43 de puncte, în timp ce Viorel Dumitru conduce detașat, la rândul său, cu 43 de puncte în clasamentul RWD.
La categoria 1, tânărul Patric Stănoiu (Citroën C2 VTS) a obținut a doua victorie a sezonului, după cea din cartierul Bartolomeu, fiind lider cu maximum de puncte. Pe poziția a doua, la 2,4 secunde a încheiat Cristian Călugăru (Mazda 2), a treia treaptă a podiumului revenindu-i campioanei naționale de la Women Rally, Izabella Gavrilă (Citroën C2).
Clasa 2 i-a revenit aceluiași Ionuț Savu (Mini Cooper R50), fiind urmat la trei secunde de Costin Păunescu (Toyota MR2) și de Bogdan Micu (Renault Clio), la o diferență de 4,2 secunde. În urma rezultatului de la Cheile Grădiștei, Micu rămâne lider cu 40 de puncte, fiind urmat de Andrei Florin Bănică cu 27 de puncte și de Liviu Dobrotă cu 26 de puncte.
Deși nu i-au ieșit calculele asemenea primei etape, Adrian Mănescu (Audi S3) s-a impus în clasamentul clasei 3, acolo unde rămâne lider cu maximum de puncte. Pe traseul de la Cheile Grădiștei, Mircea Hațegan (Fiat Punto) la urmat pe podium, la diferență de exact șase secunde, în timp ce Ionuț Ichim (Volkswagen Bora) a completat podiumul la competiția din frumosul resort.
Ultima, dar nu cea din urmă clasă de concurs, clasa 4, a fost cucerită de câștigătorul clasamentului general, Vlad Pescaru (Subaru Impreza), care s-a bucurat de această victorie alături de ocupanții celorlalte două poziții, Viorel Dumitru (BMW E46 TI) și Dragoș Sârbu (BMW E46 325 TI).
„Suntem încântați să ne aflăm la finalul celei de-a doua etape a sezonului de Promo Rally și totodată, onorați că am avut la start un număr record de participanți, care s-au întrecut de la egal la egal pe fiecare porțiune a acestui traseu magnific, aflat într-un peisaj rupt din basme. Din nefericire, situația epidemiologică ne-a constrâns să revenim la organizarea lipsită de spectatori, deoarece, trebuie să recunosc, fiecare om aflat pe marginea traseului, aplaudând și susținându-și favoritul, înseamnă foarte mult atât pentru competiție cât și pentru concurent. Sperăm ca, condițiile meteorologice să ne fie favorabile și la sfârșitul săptămânii viitoare, pentru a ne bucura, bineînțeles, de ultima etapă a sezonului de Promo Speed Challenge și totodată, ultima răsuflare a accelerării în viteză a acestui an, din România.” – a declarat Cristian ANDREI, directorul organizatoric, la finalul festivității de premiere.
Totodată, președintele ACS Auto Blic, domnul Bela STOICA a adus remarci și o scurtă declarație a ceea ce a însemnat a doua etapă a competiției brașovene: „Sunt încântat să văd că Promo Rally adună tot mai mulți tineri aspiranți la profesionalism, etapă de etapă. Bineînțeles, acesta este și scopul nostru, ca cei ce își doresc să facă performanță la volan, să înțeleagă că o pot face într-un cadru organizat și sigur, atât pentru ei cât și pentru cei aflați în exterior. Tocmai din acest motiv, mă bucur că a doua etapă din acest frumos peisaj de toamnă, i-a avut prezenți pe 3 campioni și foști campioni de mare clasă, precum Gunther Graef, Liviu Savu și proaspătul campion al acestui sezon de viteză în coastă la grupa N, Călin Manițiu. Din păcate, cum a spus și Cristi (n.r. directorul organizatoric), situația epidemiologică nu ne permite să ne bucurăm de prezența spectatorilor, tocmai din acest motiv îi încurajăm pe toți cei ce-și doresc să revină pe marginea traseelor și probelor de concurs, să respecte regulile impuse și să ajute la reducerea numărului infectărilor, cu imunizarea prin vaccinare.”
Clasamentul etapei a doua Promo Rally powered by WRT Parts & TELL Security System susținut de Auto Chelu și Dinamic 92 poate fi accesat AICI.
Clasamentul campionatului Promo Racing Promo Rally powered by WRT Parts & TELL Security System susținut de Auto Chelu și Dinamic 92 – Ramura Promo Rally poate fi accesat AICI.
Parteneri oficiali: WRT Parts, TELL Security Systems, Resort Cheile Grădiștei
Parteneri principali: Service AutoChelu, Dinamic 92 Distribution, Pro-X – Cosmetică și Întreținere Auto
Parteneri: Cyclon Motorsport, Omniasig, BOP Motorsport, Angelli, PrintINK, Comprest, Infinity Trophy, TehnoSting, Crucea Roșie Brașov
Parteneri media: Autorally.ro, Rock FM, BizBrașov, Autostiri.ro, NewsBV.ro, RPM Racing RO, Zile și Nopți.
Promo Racing powered by WRT Parts & TELL Security Systems este organizat de Clubul Sportiv Auto Blic sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv, cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Brașov, al IPJ Brașov – Biroul de Poliție Rutieră, al ISU Brașov, al Inspectoratului de Jandarmi Județean Brașov și al Grupării de Jandarmi Brașov.