Etapa a 3-a din Radical Romanian Cup 2023, sub egida FRAS, a avut loc în weekend-ul 29-30 iulie, pe circuitul Translvania Motor Ring din Mureș, având la start un număr de 8 mașini și 10 piloți, în cadrul celor trei categorii.
Printre cei înscriși s-a numărat, în premieră în Radical Romanian Cup, Cristian Ionescu, pilot ce a activat în trecut în cursele de Anduranță din țară și care s-a întors la volan după o perioadă de doi ani de pauză.
Două sesiuni de antrenamente și două sesiuni de calificări au fost programate pentru ziua de sâmbătă pe un circuit nou pentru o parte din piloții Radical Romania, Andrei Dună, Albert Iovan și Davide Amaduzzi aflâdu-se pentru prima dată pe asfaltul de pe Transilvania Motor Ring.
În prima sesiune de calificări, Andrei Dună a reușit să obțină pole position-ul, în cadrul SR1 Cup, cu timpul de 1:33.664, urmat de Luca Savu, la trei zecimi, pe locul trei venind Albert Iovan.
În cea de-a doua sesiune de calificări, Savu își ia revanșa în fața lui Dună, cu 1:33.407, care îi asigură prima poziție în grila de start. Dună jr a obținut și el, cu mai bine de o zecime, un timp mai bun decât în prima sesiune de calificări, însă insuficient pentru pole. Mai rapid a fost și Albert Iovan, cu două secunde față de Q1, dar s-a mulțumit cu locul al 3-lea pe grilă.
La PRO1500, Alin Fulga a stabilit ambii timpi de referință pentru cursele de duminică, Bogdan Dobranici și Davide Amaduzzi, la bordul Radicalului SR3 XX, s-au clasat pe poziția secundă în ambele manșe, iar al treilea timp între modelele SR3 i-a aparținut lui Cristian Ionescu, în prima sesiune de calificări, respectiv lui Cristian Moisescu, în cea de-a doua sesiune.
Singurul participant al categoriei Masters, Cătălin Iuhasz, a obținut cei mai buni timpi ai zilei, așa cum era de așteptat, urmând să conducă plutonul în ambele curse de duminică.
Luca Savu a stabilit un nou record al circuitului
Ziua de duminică a început cu un warm-up scurt, marcat de Savu jr, care a reușit să doboare vechiul record al circuitului din 2021, deținut de Leo Borlovan, Luca reușind un 1:32.710 la bordul Radicalului SR1.
În prima cursă au existat dueluri doar la SR1 Cup. După trei tururi, Victor Ionescu a întâmpinat probleme la cutia de viteze și s-a oprit, defecțiune ce l-a împiedicat să ia startul în cursa 2. Pe final, Luca Savu, de pe poziția a 2-a, pierde controlul bolidului și îi ușurează munca liderului, Andrei Dună bifând prima lui victorie la SR1 Cup.
La PRO1500, Alin Fulga a câștigat fără probleme cursa, cu un Cristian Ionescu neacomodat cu ritmul de concurs, după cei doi ani de pauză.
La Masters, Cătălin Iuhasz a rulat solitar în fruntea plutonului pe toată durata cursei și a încheiat prima întrecere fără emoții.
„More of the same” în cea de-a doua cursă a zilei. Dună, cel mai bun junior
La SR1 Cup, Andrei Dună l-a devansat, în T1, pe Luca Savu, apoi și-a apărat, în fața acestuia, poziția de lider pe tot parcursul cursei, Albert Iovan completând podiumul categoriei.
Alin Fulga a reușit cea de-a 4-a victorie consecutivă în cadrul PRO1500, cu Cristian Moisescu pe locul secund, acuzând probleme tehnice.
Iuhasz mai bifează, la Masters, o victorie la volanul Radicalului SR10, a 6-a la rând, de această dată fără a avea un adversar direct.
Așa cum era de așteptat, în urma rezultatelor din aceasta rundă, titlul de cel mai bun junior i-a revenit, de această dată, lui Andrei Dună.
Pentru următoarea etapă, caravana Radical Romanian Cup se întoarce pe Motorpark România, în perioada 9-10 septembrie.
Radical Romanian Cup are ca parteneri în 2023 pe MOTUL România, Hankook, Smart Driving, Nazzuro Aqua și Cricova.