În perioada 10-12 septembrie, Alex Mirea, Mihnea Ștefan și Răzvan Galan s-au focusat asupra Autodromo Nazionale di Monza pentru o cursă support în deschiderea Marelui Premiu al Italiei de Formula 1 Heineken, prin intermediul Sports Prototype Cup.
Acest eveniment de prestigiu a atras echipe din Marea Britanie, Germania, Polonia, Elveția și chiar S.U.A. pentru cele două curse de 35 de minute. Acestea au avut loc în fața faimoasei mulțimi „tifosi” pe circuitul istoric Monza. Cei trei piloți nu doar că au fost în același complex alături de Lewis Hamilton, Max Verstappen sau Sebastian Vettel, dar au împărțit paddockul cu FIA Formula 2 și Porsche Mobil 1 Supercup.
Mihnea Ștefan a luat startul în competiție cu prototipul Radical SR3 XX, în timp ce Alex Mirea și Răzvan Galan au împărțit un prototip Radical SR3 RSX. „Templul Vitezei” a reprezentat pentru aceștia un mix de șicane provocatoare, dar și de viraje rapide, fiind un mediu ideal pentru a scoate în evidență fiabilitatea prototipurilor Radical Sportscars.
După o sesiune de Free Practice de 30 de minute, a urmat o singură sesiune de calificări care a stabilit ordinea de start pentru ambele curse. Mihnea Ștefan reușește un loc 3 în clasamentul SR3 Trophy, în timp ce Răzvan Galan se califică pe locul al 5-lea în urma unei pene de cauciuc suferite în turul al 6-lea.
Din cauza anvelopei sparte, Alex Mirea nu reușește să facă niciun tur de calificare, astfel că pe baza unei decizii a stewarzilor acesta va lua startul în cursa de duminică de pe ultimul loc în grilă.
În cursa programată sâmbătă, Mihnea Ștefan își adjudecă locul al 2-lea în clasamentul dedicat prototipurilor Radical, dar nu fără o luptă roată la roată ce s-a dat cu polonezul Jacek Zielonka chiar până în ultimul tur al cursei. Răzvan Galan reușește să meargă constant și își trece în palmares locul al 4-lea în cursa de pe faimosul circuit italian.
Ziua secundă avea să programeze ultima cursă a weekendului pentru piloții români. Motoarele prototipurilor Radical Sportscars încep să răsune încă de la ora 09:00 dimineața. Mihnea Ștefan reușește să își îmbunătățească ritmul, astfel că forțează și reușește să câștige cursa după 35 de minute intense pe Templul Vitezei. Din păcate pentru Alex Mirea, acesta are parte de o răsucire a mașinii, cu doar 12 minute rămase din cursă, astfel că nu se mai poate lupta pentru victorie și trece linia de finish pe locul al 4-lea. Un lucru notabil este faptul că A. Mirea a fost cel mai rapid român, fiind cronometrat cu doar 0.064s mai mult față de cel mai bun tur din weekend, reușit de polonezul Jacek Zielonka.
Cel mai emoționant moment a fost fluturarea tricolorului pe celebrul circuit italian, chiar în ziua Marelui Premiu al Formula 1. „Pentru mine participarea la această cursă a reprezentat o oportunitate imensă, deoarece am experimentat ce înseamnă un weekend de F1 cât mai autentic. Targetul meu a fost să termin cursa în primul rând, restul venind ca un bonus. Fiind un fan F1 și in special al lui Lando Norris, faptul că am “împărțit” boxa cu toți piloții de Formula 1 a fost o ocazie unică”, a consemnat Răzvan Galan.
Mihnea Ștefan, câștigătorul categoriei SR3 Trophy a ținut să menționeze: „Plecarea în cursa support din weekendul de F1 de la Monza este una dintre cele mai mari realizări ale motorsportului românesc. Sunt mândru și în același timp sub presiune deoarece știu că un rezultat acolo înseamnă foarte mult atât pentru mine, cât și pentru România. Am crescut de la o vârstă fragedă cu această pasiune pentru motorsport și în special Formula 1, iar acum sunt în punctul în care particip în același weekend cu cei mai mari piloți din lume, pe unul dintre circuitele consacrate din Europa.”
„Am plecat la Monza entuziast, însă fără gânduri mărețe. Știam că trebuie să mă bucur de experiență în sine, nu de rezultat. Mă bucură faptul că am reușit să îmi îmbunătățesc ritmul cu fiecare tur, iar la finalul cursei, chiar dacă am avut parte de o răsucire, am intrat în paddock cu zâmbetul pe buze, fiind foarte mulțumit de ritmul avut, iar diferența infimă față de cel mai bun timp al weekend-ului, timp reușit de colegul polonez, o demonstrează. Prin intermediul Radical România s-a deschis oportunitatea uriașă pentru sportivii din România, aceea de a concura și în alte țări, astfel am reușit să bifez prima mea participare internațională, chiar într-o companie selectă.” a transmis Alex Mirea.
Andrea Fogliazza, team manager Radical România: „Suntem foarte mândri de performanța pilotilor noștri la Monza! Participarea la Sports Prototype Cup a fost un efort considerabil pentru întreaga echipă, în special pentru piloții care au acceptat provocarea, dar spectacolul de pe circuit și complimentele primite de la „TIFOSI” ne răsplătesc pe deplin. Mulțumim tuturor partenerilor care ne-au susținut și au făcut posibilă participarea noastră și a piloților Mihnea Ștefan, Răzvan Galan și Alex Mirea, pentru că au crezut în propunerea noastră și pentru că au acceptat provocarea. Radical Romanian Cup 2021 ne-a proiectat în panorama europeană, primim contacte de la piloți din țări precum Germania, Danemarca, Olanda, etc. pentru a participa în 2022, primim invitații pentru a participa la alte competiții europene, iar acesta este obiectivul nostru, să creștem nivelul Motorsportului Românesc la nivel internațional sporind astfel vizibilitatea piloților și sponsorilor!”
Participarea Radical Romania Team nu ar fi fost posibilă fără sprijinul necondiționat al Radical Romania • ROMSTYL • Delta Glass • Ramplast • Herda Roma • Alpha Medica • Nazzuro Aqua • Bilancia • Cube Racing• Smart Driving Romania • Motul Romania