Echipajul Sebastian Barbu/Bogdan Iancu a câștigat prima etapă a Campionatului Național de Raliuri Betano, Raliul Harghitei, care a avut loc în acest weekend la Odorheiu Secuiesc. Un total de 75 de echipaje au luat startul în prima dintre cele 8 runde ale sezonului.

Vicecampion național în ultimii doi ani, Barbu (Skoda Fabia Rally2) a preluat fotoliul de lider încă din startul Raliului Harghitei, asigurându-și un avantaj de 13 secunde în fața lui Simone Tempestini/Sergiu Itu (Porsche 997 RGT) pe proba specială numărul 1, Bucin, lungă de 28,7 kilometri.

În prima zi, care a programat 3 probe speciale, victoriile au fost împărțite. După Barbu, în cea de-a doua s-a impus Tempestini, la 2,5 secunde de Barbu, iar cea de-a treia, organizată în centrul Odorheiului Secuiesc, victoria i-a revenit bulgarului Ignat Issaev (Skoda Fabia R5).

Barbu a rămas lider, cu 13,6 secunde peste Tempestini, în timp ce al treilea clasat pe podiumul provizoriu a fost echipajul Bogdan Marișca/Sebastian Itu (Skoda Fabia Rally2), la 39,9 secunde în urmă.

Raliul Harghitei a programat sâmbătă nu mai puțin de 9 probe speciale, iar toți ochii au fost ațintiți spre lupta dintre Barbu și Tempestini. După prima buclă Merești-Sânpaul-Lueta, Tempestini a mai redus aproape două secunde din diferență, în timp ce lupta pentru locul 3 s-a dat între Andrei Gîrtofan (Skoda Fabia Rally2) și Marișca, primul fiind în avantaj după PS6.

Scenariul a fost asemănător și pe a doua buclă. Cu un Barbu sigur pe el, Tempestini s-a putut apropia cu încă jumătate de secundă până la 11,1 în spate, în timp ce diferența dintre Gîrtofan și Marișca a fost de doar 3 zecimi în favoarea brașoveanului.

După 4 victorii consecutive, Tempestini a fost nevoit să abandoneze în Harghita.

Înainte probei finale, lucrurile păreau deja stabilite, însă Lueta s-a dovedit o probă plină de surprize. Mai întâi, Simone Tempestini a abandonat după intermediar din cauza pompei de benzină, iar imediat după, Andrei Gîrtofan a făcut pană și a pierdut peste 7 minute, care i-au smuls șansa celui de-al 10-lea podium în CNR Betano.

De situație au profitat Bogdan Marișca și Ignat Isaev, care au completat podiumul final al ediției cu numărul 31 din Raliul Harghitei. Pentru Marișca este a șasea oară consecutiv când se clasează în Top 3. În urmă cu 22 de ani, Marișca și Itu obțineau prima lor victorie din carieră chiar în acest raliu.

La 22 de ani de la prima lor victorie în Harghita, Marișca și Itu au încheiat din nou pe podium.

Impresionantul Maior

Pe locul 4 la general și totodată pe prima poziție în clasamentul de la 2 Roți Motrice s-a clasat echipajul format din frații Norbert și Francesca Maior. Aceștia vor obține și punctele poziției a treia în CNR Betano deoarece Isaev a concurat cu licență one event. Maior a fost al treilea în Power Stage-ul de pe Lueta. Podiumul de la 2 Roți Motrice a fost completat de Cristian Șugar/Vlad Colceriu și Jean Tatu/Gabriel Lazăr.

Cristian Șugar (Peugeot 208 R2) s-a bucurat însă de victorii în Cupa 208R2, dar și în clasamentul juniorilor. Tot la monomarcă, Sebastian Scîrlet și Andrei Mitrașcă (Renault Clio Rally5) s-au impus în Clio Rally5 Challenge, iar la Swift Cup au câștigat Alexandru Cazacu și George Marcu (Swift Sport MK5). Matei Ghiban și Octavian Bostan (Sandero) au fost surpriza plăcută a Cupei Dacia, cu o victorie categorică la primul lor sezon în prima divizie a campionatului.

Frații Maior au impresionat din nou în Harghita.

În CNR Istorice victoria a revenit echipajului Cedric Ghigea/Călin Fărăgău, aflat la bordul unui model Alfa Romeo Alfetta GTV 2.0. Un total de 8 echipaje au luat startul în competiția dedicată bijuteriilor istorice.

Pe un Seat Ibiza Cupra, echipajul Florian Nițurad/Mihai Alexandru Popa a obținut victoria la Rally2.

6 echipaje străine la start

Etapa din Harghita a avut parte și de 6 echipaje din afara țării, 3 din Bulgaria și 3 din Ungaria. Pe lângă Issaev, care a încheiat pe 3 la general, multiplul campion absolut al Bulgariei, Miroslav Angelov, a avut la rândul său o prestație bună, terminând pe 7. De asemenea, Aleksadr Tomov a fost pe 1 la Debutanți. Cele trei echipaje din Ungaria au concurat la NAT12, acolo unde Kristof Czezinger a fost pe 3. Localnicii Jakab Attila și Mag Levente au obținut victoria la această clasă. Echipajele din străinătate au apreciat nivelul competiției, dar și organizarea, astfel că le vom revedea în curând pe probele din CNR Betano.

Următoarea etapă din Campionatul Național de Raliuri Betano 2023 va fi Raliul Argeșului, în perioada 25-27 mai.