Două echipaje din lotul național de juniori la raliuri vor lua startul în acest weekend la prima etapă din Campionatul European de Raliuri, care va avea loc în Polonia. Simone Tempestini va concura în cadrul ERC1, în timp ce Norbert Maior vrea un loc fruntaș în ERC3. Peste 100 de echipaje din 25 de țări iau startul în Raliul Poloniei.
Tempestini va concura pe un model Škoda Fabia Rally2 evo, pe care l-a folosit deja la Raliul Argeșului, unde s-a impus fără emoții. Cu Sergiu Itu în dreapta, Tempestini va avea o concurență masivă în weekend, printre rivali urmând să fie rusul Alexey Lukyanuk, norvegianul Andreas Mikkelsen și irlandezul Craig Breen. Runda din Polonia aduce la start peste 40 de modele R5 și Rally2.
Pilotul de la Napoca Rally Academy are însă deja experiență pe traseele din Polonia, concurând de 6 ori în această țară. Pe când raliul era etapă din mondial, Tempestini a câștigat de fiecare dată la juniori, succesul din 2016 fiind decisiv pentru câștigarea titlului mondial de juniori în 2016. „E un raliu care îmi place foarte mult. Am câștigat aici de două ori și sper să obținem și de această dată un rezultat bun chiar dacă la start sunt foarte multe nume mari”, a spus Tempestini, de cinci ori campion național absolut de raliuri.
Pe locul 3 la finalul sezonului trecut în Campionatul Național de Raliuri Betano, Norbert Maior va concura pentru a doua oară în carieră într-o etapă continentală. Anul trecut, în Ungaria, sportivul în vârstă de 22 de ani a câștigat o probă specială și s-a clasat în alte 7 pe podium. O problemă tehnică le-a luat șansa unui podium. La fel ca atunci, Maior, alături de sora sa Francesca din postura de copilot, va pilota în Polonia un model Peugeot 208 Rally4. Cei doi vor concura în cadrul Junior ERC. „Macadamul este suprafața mea preferată, evident că avem speranțe mari”, a afirmat și Maior.
Raliul Poloniei, care a ajuns la 100 de ani de existență, fiind al doilea cel mai vechi raliu din lume, adună la start un total de 103 echipaje din 25 de țări. Cele două echipaje sunt susținute de Federația Română de Automobilism și Ministerul Tineretului și Sportului.