Deși a trăit la granița dintre agonie și extaz, mai ales în manșa secundă, Oscar Williams a obținut pe circuitul Motorpark România rezultatul pe care și l-a dorit. Britanicul a venit la startul ultimei etape din Campionatul Național Digital de Circuit Betano în postura de lider dar și cu atuul moral al singurului pilot care a reușit să obțină patru victorii în manșele celor opt etape din sezonul 2020.

La căderea cortinei, într-un weekend pole position și fără nicio victorie, Oscar Williams s-a luptat ca nimeni altul pentru a-și obținele ultimele puncte care să-i asigure câștigarea titlului de campion. A făcut-o într-un mare fel chiar dacă a trebuit în două rânduri să recupereze terenul pierdut în urma unor incidente care au demonstrat că finalul de sezon a ridicat temperatura bătăliei la maxim. Iar recordurile pe tur obținute în ambele manșe nu fac decât să demonstreze că britanicul a fost cel mai rapid pilot al competiției.

CALIFICĂRI

Spre surprinderea tuturor, calificările l-au evidențial pe Emanuel Gaczella care a reușit pentru a doua oară în acest sezon să-și asigure plecarea din pole position. Acesta a tranșat soarta primei poziții de pe grila de start grație unui avantaj de 0,121 secunde față de Mihai Șuțeanu, pilotul de la Willi Motorsport reușind oricum să-și îndeplinească obiectivul principal, clasarea în fața lui Oscar Williams, într-o încercare de a-și susține colegul de echipă rămas în bătălia pentru titlu. Dar bucuria lui Dragoș Simion n-a fost deplină, el nereușind să-și depășească coechipierul și a obținut doar cel de-al patrulea timp al calificărilor. Asta ca să nu mai vorbim de faptul că pilotul aflat pe aceeași linie cu el, dar mai în față, a fost tocmai Oscar Williams.

Dragoș Simion a sperat că se va impune până în ultimul moment.

Una peste, era din ce în ce mai clar că atmosfera bătăliei finale va fi încinsă la maxim. După ce s-a dovedit cel mai rapid pilot din precalificări, Leo Borlovan n-a mai reușit să confirme și în calificări, timișoreanul din echipa GP24 E-Sports trebuind să se mulțumească doar cu poziția a cincea pe grilă. Cu atât mai frunstrant cu cât a pierdut locul de pe linia a doua din cauza unei diferențe de o singură miime de secundă față de Dragoș Simion. Ceilalți piloți care au completat primele locuri la finalul ședinței de calificări au fost Lukas Hellmann, Victor Taraș, Urmas Riis, Florin Mergea și Rareș Dranca.

MANȘA I

Vedeta incontestabilă a primei manșe a fost Mihai Șuțeanu. Plecat de pe prima linie, el a trecut de Emanuel Gaczella și s-a instalat nu doar la conducerea cursei cât mai ales la pupitrul de comandă al unui joc strategic prin care să-l susțină pe Dragoș Simion. Dar, la fel ca și în calificări, planurile au funcționat doar pe jumătate. Deși a încercat cu disperare să treacă de Oscar Williams, Dragoș Simion n-a reușit să-și ducă la îndeplinire obiectivul. Mai mult, el avea să piardă și poziția a treia de pe podium, aceasta fiind revendicată de Emanuel Gaczella.

La rândul său, Oscar Williams a încercat și el să-l atace pe lider, recordul turului fiind dovada elocventă. Dar și el a trebuit să accepte până la urmă doar locul secund, rezultatul fiind oricum de o importanță vitală atât timp cât singurul său rival în cursa pentru titlu a terminat în spatele său. 1,695 secunde a fost ecartul în care au terminat primii trei clasați, în timp ce Dragoș Simion a venit la cinci secunde și jumătate de învingător.

La peste 11 secunde, Victor Taraș s-a clasat al cincilea, urmat de Sergiu Nicolae și Florin Mergea. Deși a terminat manșa pe poziția a opta, în fața lui Cristian Moisescu, Bogdan Moldovan și pus numele pe lista remarcaților, rezultatul său fiind obținut după o plecare de pe locul al 18-lea al grilei de start. O ispravă similară a reușit și Bogdan Mutu, pilotul echipei RallyMax. Acesta a plecat de pe poziția 21 și a reușit să prindă ultima poziție din Top Ten.

MANȘA II

De parcă n-ar fi fost suficient ca să-și asigure statutul, Bogdan Mutu a continuat seria surprizelor și în manșa secundă când și-a fructificat la maxim avantajul obținut prin plecarea din pole position pe grila inversată. Așa se face că Bogdan a plecat primul și dus a fost până la trecerea liniei de sosire. Nimeni și nimic n-a stat în calea pilotul de Rally Max care a îngroșat lista câștigătorilor de manșă din acest sezon. Încă o dată, Dragoș Simion a făcut tot ceea ce este posibil pentru a întoarce soarta bătăliei pentru titlu.

Bogdan Mutu s-a impus în ultima manșă de concurs din acest sezon.

A plecat al șaptelea și a urcat până pe locul secund. Mai mult de atât nu s-a putut și pilotul echipei Willi Motorsport a trebuit să se recunoască învins în duelul pentru titlu. Rămâne totuși locul secund din manșa finală și un sezon în care evoluția constantă era cât pe ce să-i aducă mult râvnitul titlu. Ultima poziție de pe podium i-a revenit lui Cristian Moisescu, reprezentantul celor de la Virtual Racing România terminând într-o notă pozitivă un sezon care putea să fie și mai bun dacă n-ar fi fost câteva sincope care l-au făcut să piardă puncte prețioase.

Așa cum era de așteptat, Mihai Șuțeanu a jucat încă o dată rolul strategic de susținere a lui Dragoș Simion. A plecat de pe poziția a zecea, a urcat până pe poziția a patra, pregătit să reziste eventualelor atacuri venite din partea lui Oscar Williams. Dar scenariul avea să fie serios zguduit de incidentele care l-au scos pe britanic în două rânduri în afara pistei.

Chiar și așa, acesta s-a luptat până în ultima clipă, a fost cel mai rapid pilot de pe circuit și a terminat pe locul al 12-lea. Suficient pentru a-și asigura cucerirea primului titlu în Campionatul Național Digital de Circuit Betano. Dacă a meritat sau nu titlul? Răspunsul îl aveți în cele patru victorii pe care le-a adunat în doar șase etape. Celelalte locuri din Top Ten au fost adjudecate de Bogdan Moldovan, Maximilian Junger, Emanuel Gaczella, Leo Borlovan, Lukas Hellmann și Sabin Stroescu.

Tânărul pilot din Campionatul Național de Raliuri, Rareș Dranca, a câștigat divizia dedicată licențiaților FRAS.

La finalul unui sezon cu opt etape și un total de 16 curse, Oscar Williams și-a adjudecat titlul de campion cu un total de 194 de puncte, cu cinci mai multde decât ocupantul locului second, Dragoș Simion. Evoluțiile din ce în ce mai bune din ultima parte a sezonului i-au permis lui Leo Borlovan să încheie campionatul pe poziția a treia cu 155 de puncte. Cu o evoluție în oglindă față de timișorean, mai bun în prima parte a sezonului, Florin Mergea a terminat al patrulea cu un activ de 134 de puncte.

Dar rezultatul este mai mult decât remarcabil dacă avem în vedere că vorbim despre un sportiv care și-a demonstrat talentul pe terenurile de tenis, automobilismul fiind doar o pasiune. Cât despre faptul că a și rezistat o bună parte din timp în bătălia pentru primele locuri, nu face decât să-i sporească meritele. La un punct distanță, Cristian Moisescu termină sezonul al cincilea, urmat de Emanuel Gaczella, Victor Taraș, Claudiu Clima, Bogdan Mutu, Mihai Șuțeanu șamd.