Prima etapă a Campionatului Național de Time Attack ROTAC s-a desfășurat în weekendul 7-8 Mai 2022 pe circuitul Motorpark România, o gazdă deja tradițională a acestei discipline.
Claudiu Ionescu pe al său Volkswagen Golf GTI a obținut victoria în cadrul clasei Street dedicată modelelor de stradă cu puține modificări. Timpul său reper a fost 2:00.047, un nou record al clasei. Adrian Ionescu-BMW M120d (2:01.144) a sosit pe poziția a doua a podiumului, în vreme ce, tot pe un BMW, de această dată, un 325, Radu Ariciu a ocupat locul 3 cu un timp de 2:04.274.
Victoria la clasa Tuned i-a revenit lui Radu Ariciu-Audi S3, instructorul BMW Academy reușind un timp de 1:59.802. Pe un micuț Fiat Punto, Andrei Iagăru a încheiat cursa pe locul 2, timp final: 2:15.432, iar Cristinel Stoica, la prima sa cursă de Time Attack, pilot al echipei Vali Porcișteanu Racing, a ocupat ultima treaptă a podiumului, cu modelul Dacia Logan (2:26.703).
Tudor Beștea, pe un spectaculos Porsche Cayman GTS, a stabilit un nou record al clasei SuperSport cu un timp de 1:53.304. Venit din Republica Moldova, Alexandr Mirosnicov, pe hot hatch-ul Honda Civic Type R (1:55.186), a prins locul 2 la clasă, în vreme ce o altă Honda Civic Type R a ajuns pe locul 3, pilotată de Vlad Verzea (1:55.563).
Un nume deja consacrat pentru ROTAC, Adrian Vintilă, și-a început și el sezonul cu dreptul, câștigând la Race cu al său BMW M2 Competition, cu 1:51.837, cel mai rapid timp. Cristian Deaconu-Volkswagen Scirocco R s-a clasat pe 2. Chiar dacă timpul de 1:51.651 a fost mai rapid față de cel al lui Vintilă, Cristi a avut un punctaj mai slab după cele trei manșe de concurs. Un alt model Honda Civic Type R și-a făcut simțită prezența și la această grupă. Liviu Grandori a obținut locul 3 la Race, cronometrul oprindu-se pentru el la 1:54.624.
Cât privește clasa Race+, un singur concurent a fost prezent. Deja un nume cunoscut, atât pe TV, cât și în lumea motorsportului autohton, Dani Oțil a reușit să obțină un timp de 1:54.702, pilotând un KTM X-Bow, o mașină “de stradă” special gândită pentru circuit.
La Pocket Rocket, a fost o grilă foarte populată. Cristian Deaconu-Honda Civic (1:57.364) s-a impus la această clasă “demolând” recordul clasei cu 4 secunde, câștigând și cursa de sprint, una foarte spectaculoasă de altfel. Mihai Prună, pe un Volkswagen Golf 2 preparat serios pentru Time Attack, a încheiat etapa pe poziția a doua a podiumului cu un timp de 2:00.401, iar Tudor Beștea, la volanul unei Honda Civic(2:02.189), a venit pe locul 3.
Un duel foarte strâns a avut loc la noua clasă Pocket Rocket Super6, unde Eduard Anton, cu Volkswagen Lupo ce îi aparține surori sale, a reușit să își adjudece victoria cu timpul reper de 2:04.772. La doar 171 de sutimi în urmă lui Anton a încheiat pilotul lui Rosenau Racing, Denis Constantin Mihai, cu Citroen C2 VTS (2:04.943), iar Andrei Bem, cu Honda Civic (2:06.804), și-a adjudecat ultima treaptă a podiumului la prima sa participare la ROTAC.
În cadrul Club Pro, Valentin Crețu, pe fosta mașină a lui Adi Vintilă, Ford Focus RS (1:57.535), a stabilit un nou record și a câștigat etapa în fața lui Daniel Călin, cu Renault Megane RS (2:00.269).
Eduard Anton a mai obținut o victorie în prima etapă de ROTAC. Tânărul bucureștean s-a impus și la Pro, el pilotând de aceasta dată un Cupra TCR (1:45.103). Răzvan Hodea, pilot al echipei Bad Petunia Racing Team, a sosit pe locul 2, cu BMW E36 (1:49.696), iar Marius Sava, Audi TT (1:58.342), a ocupat locul 3.
Alex Mirea, pe prototipul Ligier JS P4, a câștigat categoria Pro Extreme, fiind singurul concurent al acesei clase. El a obținut cel mai rapid timp al întregii curse și un nou record în această etapă, 1:40.240, Alex folosind cursa de ROTAC ca pregătire pentru runda a doua din Ligier European Series ce se va disputa pe legendarul circuit de la Imola.
Etapa a doua de ROTAC se va desfășura în primul weekend al lunii Iunie, tot pe Motorpark România, doar că în sens anti-orar. Competiția va putea fi urmărită pe canalul de Youtube-Federația Română de Automobilism Sportiv, cât și pe pagina de Facebook-ROTAC.
ROTAC 2022 este susținut de Nankang Motorsport Europe, SRZ, TCM Tuning, Pro Detailing, TF Service, Racing Nick, Smart Driving Romania, fiind organizat în colaborare cu MRT Motorsport, sub autoritatea FRAS.