Noul sezon al Campionatului Național de Time Attack – ROTAC (Romanian Time Attack Challenge) este gata să demareze în weekendul ce urmează pe circuitul Motorpark România.

Sezonul 2022 aduce noutăți pentru piloții înscriși la ROTAC, mai exact câteva schimbări de regulament menite să le ofere mai multe șanse de a puncta. Din acest sezon, fiecare clasă va beneficia de două manșe de concurs, prima dintre acestea desfășurându-se sâmbăta, când cel mai bun timp înregistrat de un concurent în orice sesiune de cursă se va lua în considerare în stabilirea clasamentului, iar cea de-a doua se va desfășura duminică după aceleași reguli.

Cele două manșe vor fi urmate de SuperLAP, manșă transmisă live, în care sportivii vor da absolut totul pe circuit pentru a obține un timp cât mai bun pe un singur tur cronometrat, iar pentru clasele Pocket ROcket și ClubPRO nu trebuie scoasă din calcul nici competiția de sprint, ce poate puncta decisiv în rezultatul final al etapei.

O altă schimbare notabilă se poate observa și în cadrul sistemului de punctaj. Sportivii vor avea parte în continuare parte de punctajul standard în ceea ce privește cele două curse, fiind acordate puncte suplimentare prin intermediul BattleBonus, în funcție de numărul de mașini ce au fost prezente în cadrul unei clase de concurs. În plus, manșele de SuperLap și cele de Sprint vor conta și ele în clasament, iar totalul punctelor va fi calculat la final de etapă.

Întrecerile roată la roată vor reveni în cadrul clasei Pocket ROcket și vor face trecerea în acest sezon și către categoria ClubPRO, grila de start urmând să fie formată conform timpilor obținuți în manșele de concurs și Superlap. Piloții ce au avut timpi mai slabi în aceste trei manșe vor ocupa primele linii ale grilei de start, în timp ce piloții mai rapizi vor pleca din spate, acest lucru garantând curse spectaculoase ce vor face deliciul publicului, atât pentru cei ce sunt prezenți la circuit, cât și pentru cei de acasă.

Pe lângă clasele obișnuite (Street, Tuned, SuperSport, Race, Race+, Supercars) plus clasele ROTAC PRO (Pocket Rocket, Club Pro, Pro, Pro-Extreme, GT Pro), în acest sezon își va face apariția și clasa Pocket Rocket Super6. În cadrul acesteia, automobilele de concurs nu trebuie să depășească o capacitate cilindrică de 1700 cmc, iar raportul greutate/putere poate fi cel puțin 6, cușca de protecție fiind obligatorie, iar fișa de omologare fiind opțională, accentul punându-se pe conformarea la cerințele acesteia.

Sezonul 2022 va cuprinde 5 etape:

1. Motorpark România, 7-8 Mai
2. Motorpark România (sens anti-orar), 4-5 Iunie
3. Transilvania Motor Ring, 9-10 Iulie
4. Transilvania Motor Ring, 13-14 August
5. Motorpark România, 10-11 Septembrie.

Lista de înscrieri pentru prima etapă aduce atât nume noi, cât și obișnuiți ai campionatului. Răzvan Hodea, cu BMW E36, se anunță a fi unul dintre principalii candidați la victorie, în Clasa Pro, în vreme ce cunoscutul prezentator TV, Dani Oțil, aduce la start un KTM X-bow. Clasa Pocket Rocket va avea peste 16 concurenți, cu nume precum Patricia Sârbu Mărculeț, Ionuț Mihai Constantin sau Luca Chiriloi.

Pe lângă noutățile din regulament vom avea și un entry list ce se anunță a fi unul bogat. Prima etapă de ROTAC va beneficia și de transmisiuni live pe canalul de Youtube al Fras și pe pagina oficială de Facebook a campionatului. Comentariul va fi asigurat de către Ștef Raita și Cristina Lazăr.

ROTAC este sprijinit de Nankang Motorsport Europe, SRZ, TCM Tuning, Pro Detailing, TF Service, Racing Nick, Smart Driving Romania, fiind organizat în colaborare cu MRT Motorsport, sub autoritatea FRAS.