
La ultima etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă Masters, desfășurată la Poiana Brașov, au fost prezente la start aproape 100 de mașini, printre care 7 Dacii, în cadrul Clasei Naționale Dacia.
În prima zi a competiției, ploaia a îngreunat programul stabilit inițial, dar duminică totul a decurs conform așteptărilor. Astfel, după o absență destul de lungă din cadrul competițiilor pe traseu montan, victoria la ”General” Clasa Națională Dacia, dar și la grupa ”C”, i-a revenit pilotului Edwin Keleti, care a obținut și poziția a 3-a la categoria ”Open istorice”.
Astfel, el a depășit modele superioare ca cilindree, cum sunt cele de grupa ”Evo”, astfel că la final, satisfacția clujeanului a fost pe măsură. ”Pentru mine a fost o mare plăcere să revin la start, după o pauză prea lungă. După cum se știe, proiectul Dacia Miketeam este unul de suflet pentru mine și mă bucur că totul a funcționat perfect și am reușit victoria la Clasa Națională Dacia. Ar fi frumos ca într-o zi, toate Daciile bătrâne doamne să concureze în același clasament. Îi felicit pe toți colegii, pentru ambiția de a le aduce la start!”, a declarat președintele Comisiei de Juniori, Edwin Keleti.

Locul secund la General CND, dar și la grupa “C”, a fost revendicat de seniorul bucureștean Mihai Alexandrescu și a sa Dacie de culoare neagră, campioană națională în două sezoane la competiția de coastă. A 3-a treaptă a podiumului atât la grupa “C”, cât și la ”General”, a fost ocupată de timișoreanul Alexandru Krepelka, pilot ce obține aceeași poziție la grupele I2 și A2+B2.
Altfel, brașoveanul Bogdan Bărbatu (Dacia 1300) a obținut victoria la grupa ”1,5” CND, dar și două locuri 3 la grupele I1 și A2+B2. ”Etapa de la Poiana Brașov 2024 a fost primul meu contact cu o Dacie 1300 pe un traseu de coastă. Ziua de sâmbătă a fost interesantă datorită condițiilor meteo – ceață și ploaie, dar cu numai două urcări din cauza evenimentelor de pe traseu.
Duminică am cunoscut limitele mașinii și am reușit să înving la Clasa “1,5” din Clasa Națională Dacia, dar și să scot timpi mai buni decât mașini istorice mult mai performante, ca BMW E30 sau VW Golf 1. Mașina a fost inscripționată cu CS Tractorul Brașov și a avut același număr de înmatriculare din 1975, cu care regretatul Szentpali Zoltan a câștigat campionatul de viteză în coastă.

Această victorie îi este dedicată lui! Trebuie să amintesc că asistența ne-a fost oferită de o superbă Dacie Estafette, singura restaurată și funcțională din România”, a declarat Bogdan Bărbatu la finalul cursei.
Pe treapta a 2-a podiumului grupei ”1,5” Clasa Națională Dacia, a urcat Adrian Dobre, care a rezumat experiența sa astfel: ”O etapă frumoasă, alături de oameni dragi mie și pe care îi respect foarte mult, pentru eforturile pe care le fac să fie prezenți acolo. M-am simțit foarte bine chiar dacă nu am avut o mașină de top și mi-am dat seama că te poți distra și cu o mașină care nu are putere mare. Mă bucur mult că mașinile noastre au mers și au ajuns la finish fără probleme tehnice!”.

Veteranul sibian Dan Nirișteanu, unul dintre cei mai longevivi piloți cu activitate neîntreruptă din România, a terminat la finalul competiției pe locul 3 la grupa ”1,5”.